ارسال پیامک واسه مشتریان: پیشنهاد‎هایی واسه بازاریابی پیمکی "

ارسال پیامک واسه مشتریان: پیشنهاد‎هایی واسه بازاریابی پیمکی "

 

الان ارسال پیامک واسه مشتریان، یکی از راه های ارتباطی مناسبه. هر شخصی با داشتن یه گوشی موبایل، چه هوشمند باشه چه نباشه، به پیامک دسترسی داره و افراد از اون واسه رابطه با دوستان، خونواده یا همکاران استفاده می کنن. در سالای گذشته، یه گروه دیگه به لیست کسائی که واسه ما پیامک ارسال می کنن، اضافه شده: شرکتا.

در اول افراد واسه دریافت پیامکای بازاریابی دودل هستن، در یه نظرسنجی که در سال ۲۰۱۲ به وسیله انجمن بازاریابی مستقیم انگلستان و یکی از شرکتای بازاریابی موبایل انجام شد، دریافتند که ۳۳ درصد آمریکاییا ترجیح میدن پیشنهادات شرکتی رو به وسیله پیامک دریافت کنن، ۵۰ درصد هم ترجیح میدن که هیچ پیامکی دریافت نکنن. اما در سالای گذشته این دید تغییر کرده و مشتریان تمایل بیشتری به دریافت پیامکای در رابطه و سفارشی دارن. طبق آمار ارائه شده در نظرسنجی شرکت هیپ کریکت (Hipcricket) در سال ۲۰۱۴، ۴۱ درصد از مشتریان آمریکایی گفتن در صورتی که پیامکای در رابطه دریافت کنن، اونو واسه بقیه هم می فرستند.

به گفته یونی بن یهودا (Yoni Ben-Yehuda) مدیر بازاریابی شرکت طراحی وب بلو فانتین مدیا (Blue Fountain Media)، افزایش پیامکای تبلیغاتی به عنوان یکی از روشای بازاریابی، بی دودلی به خاطر رشد در حال افزایش ی کاربران تلفن همراهه. خیلی از آدما همیشه تلفنای همراه خود رو در دسترس دارن و از اون به عنوان وسیله ارتباطی اصلی واسه تماس با مخاطبان خود استفاده می کنن. بسته به شامل و نیازای خاص کاربران، بازاریابی پیامکی روش ارتباطی مناسبی واسه بازاریابیه.

امتیازات ارسال پیامک

اگه می خواید یه بازاریابی فوری داشته باشین، ارسال پیامک بهترین گزینه واسه شماس. بعضی از مردم، اعلانات مربوط به ایمیل یا بقیه شبکه های اجتماعی رو غیر فعال می کنن، اما تقریبا همه افراد پیامک رو دریافت می کنن. طبق گفته بن یهودا: «وقتی پیاما مستقیما و در صفحه اصلی گوشی موبایل یا تبلت دریافت شه، اثر اون دهن باز کن هستش.» تعیین مشتریان هدف بوسیله ی تعیین جای جغرافیایی به شکل فوری در بازاریابی طبق جای، به کسب و مفید کمک می کنه تا به جای راه انداختن یه کمپین بازاریابی عمومی، متناسب با کاربران اون ناحیه بازاریابی رو بکنن. متن رو در موقع مناسب واسه کاربرانی که پیشنهاد شما واسه اونا مهم و مرتبطه بفرستید، چون اثر بالا العاده ای بر بازگشت سرمایه داره که اونو خواهید دید.
جاشوآ کلر (Joshua Keller)، از بنیان گذاران آژانس بازاریابی یونیون اسکوئر مدیا (Union Square Media) به این نکته اشاره کرده که یکی از فواید مهم در بازاریابی پیامکی همراه با اخذ تأیید از مشتری اینه که بر خلاف بازاریابی ایمیلی، در این نوع بازاریابی امکان اسپم کردن وجود نداره و پیامکا وارد اینباکس می شن. به گفته کلر، وقتی یه پیامک دریافت می شه، روی صفحه گوشی موبایل دریافت می شه و شما وقتی که پیامکای رسیده رو می‏ ببینن هم پیامای شخصی و هم بازاریابی رو یه جا خواهید دید. تموم روشای ارتباطی سعی دارن تا کاربران حتما پیام رو دریافت کنن.

مطلب مرتبط :   اختلال شخصیت دوری گزین یا اجتنابی، علائم و پیامدهای اجتماعی آن "

روش درست بازاریابی پیامکی

با اینکه بازاریابی پیامکی می تونه خیلی اثر داشته باشه، اما واسه هر کسب و کاری مناسب نیس. به گفته بن یهودا، اگه این روش واسه محصول یا خدمت شما مناسب نباشه یا روش مناسبی واسه رابطه با مخاطبان خود نداشته باشین، نباید از این روش بازاریابی استفاده کنین.

برندهایی که از این روش استفاده می کنن باید خیلی مراقب باشن که مرز بین «مفید و ربط داشتن» و «نخونده و اسپم بودنِ» پیاما رو حفظ کنن. نظرسنجی شرکت هیپ کریکت نشون داد که ۵۲ درصد از مشتریان احساس می کنن که پیامکای تبلیغاتی ای که دریافت می کنن، خارج از دسته مد نظرشونه، پس وقتی به اینجا برسین، افراد پیاماتون رو غیرفعال می کنن. اینجا ما راه حلای موفقیت در بازاریابی پیامکی رو بی ایجاد مزاحمت واسه مشتریان تون میگیم.

کسب اجازه از مشتریان

مثل ایمیل مارکتینگ، بهترین روش اینه که قبل از ارسال پیامک، به روشنی از مشتریان خود اجازه بگیرین. با این کار شما پیامک رو واسه افراد خاصی که این نوع بازاریابی رو پسند می کردن می فرستید و مزاحمتی واسه بقیه ایجاد نخواهید کرد. به گفته بن یهودا تنها وقتی از ارسال پیامک استفاده کنین که مشتریان فعلی یا پنهون ی شما، خواسته ارسال پیامک رو پذیرفته و خودشون شماره گوشی موبایل شون رو در اختیار شما قرار داده باشن. اگه شما به کاربرانی که دریافت پیامک رو تایید نکرده باشن، پیامک ارسال کنین، اعتبار خود رو زیر سوال می برین و اونا رو مجبور می کنین تا خواسته لغو اشتراک پیامکِ شما رو بدن. کلر می گه: «جز در مواردی که رضایت روشن افراد رو واسه ارسال پیامک بازاریابی دارین، باید تا حد امکان از این روش بازاریابی خودداری کنین.»

مطلب مرتبط :   - قسمت 2

استفاده در جای مناسب

ارسال پیامک واسه هر سناریویی از بازاریابی مناسب نیس. بن یهودا این روش رو واسه مواردی چون وضعیت تحویل جنس، پیامای ثانویه بعد از دانلود یه برنامه موبایل، رسید خرید یا تخفیف ویژه و تنها واسه برندهایی که مخاطبان اونا این روش رو پسند می کردن پیشنهاد می کنه. پیامک شخصی تر از ایمیله، پس اگه واسه کسی پیام بفرستید که شما رو نمی شناسه شاید اسپم می شید. اگه برند شما واسه مخاطبین شناخته شده باشه و اونا با اجناس شما آشنا باشن، در این صورت ارائه پیشنهادات از راه پیامک می تونه اثر داشته باشه.

قانون ی کلی در بازاریابی پیامکی اینه که از همون اصول بازاریابی ایمیلی استفاده کنین: زود به زود پیامک نفرستید، درباره ی زمان بندی و انتخاب جای مشتریان موقع دریافت پیام دقت کنین، از ارسال پیامکای طولانی خودداری کنین و سعی کنین پیام هاتون در رابطه باشه.

ارزش آفرینی واسه مشتریان در پیامکا

مهم نیس شما چه موضوعی واسه بازاریابی پیامکی خود استفاده می کنین، حتما موارد اشاره شده ی بالا رو رعایت کنین، سعی کنین پیام‏ هاتون در رابطه باشه و واسه مخاطبان پیامکی خود ارزش آفرینی داشته باشین. به گفته کلر، پیامک نباید تنها واسه باشه، قانون شماره یه اینه که شما باید یه ارزش واقعی واسه مشتریان تون در نظر بگیرین تا انگیزه ای واسه دیدن پیامکای تون داشته باشن.

ژوزف آنتونی (Joseph Anthony)، مدیر عامل آژانس بازاریابی هرو گروپ (Hero Group) با این پیشنهادا موافقه و می گه: برندهای هوشمند از روشایی واسه بازاریابی استفاده می کنن که مشتریان شون به اونا عادت دارن. تهیه ی اطلاعات مفید به همراه پیشنهادات بازاریابی مشتریان رو متعجب میسازه. شرکتا باید دقت داشته باشن که پیامکای بازاریابیِ اونا باید مثل متنای شون در فیس بوک، اینستاگرام و توئیتر باشه. باید از خود بپرسند که چه جوری می تونن بی ایجاد مزاحمت واسه مشتریان خود ارزش آفرینی کنن. پس چیزی که برندها پیشنهاد می کنن باید متناسب با چیزی باشه که مشتریان شون از یه دوست دریافت می کنن.

برگرفته از: businessnewsdaily


دیدگاهتان را بنویسید

Close Menu