فناوری

تریلر بتلفیلد ۱ رکورد تعداد لایک در یوتیوب را شکست؛ Call of Duty: Infinite Warfare به منفورترین تریلر یوتیوب تبدیل شد

سری شعرهای این کجا و اون کجا رو که شنیدین؟ بهترین نمونه واسه وضعیت الان عناوین جدید فرنچایزهای بتلفیلد و کال آف دیوتی هستن. هر دو تو یه هفته معرفی شدن، اما این کجا و اون کجا! برخلاف اکتیویژن که عزمشو جزم کرد این بار با کال آف دیوتی: اینفینیت وارفیر به جنگای فضایی بره، در بتلفیلد ۱ تماشاگر عقب گردی از دیدگاه تاریخی و حضور در جنگ جهانی اول هستیم.

اگه بخوایم دقیق تر به موضوع نگاه کنیم، اکتیویژن با منتشر کردن تریلری در تاریخ ۱۳ اردیبهشت، به صورت رسمی از قسمت جدید کال آف دیوتی پرده برداشت. حالا که داریم این مطلب رو می نویسیم، تریلر کال آف دیوتی: اینفینیت بیشتر از ۱۷ میلیون بازدید داشته. این وسط، حدود یه میلیون و هفتصد هزار نفر اونو دیسلایک و سیصد و سه هزار نفر هم با انگشت شست خود، رضایت شون از تریلر رو نشون دادن.

نمایش اولیه کال آف دیوتی اینفینیت وارفیر از دیدگاه اندازه دیسلایک، رکورد همه تریلرها رو شکست.

با ارقامی که بالا گفتیم، اولین نمایش قسمت جدید کال آف دیوتی تونست در میان بیشترین ویدیوهای دیسلایک شده رتبه چهارم رو به دست آورد. به نظر می رسه اکتیویژن تلاش داره رکورد دیگری رو به ویترین جوایز خود اضافه کنه. رسیدن به رتبه اول که تقریبا نشدنی بوده و خواننده جوون آمریکایی اونو در تصرف خود به دست آورده، اما قابل پیشبینیه که اگه این وضعیت ادامه پیدا کنه، تریلر کال آف دیوتی: اینفینیت به دومین ویدیو برتر یوتیوب از دیدگاه اندازه دیسلایک بدل شه.

چون رتبه های دوم و سوم هرکدوم به ترتیب دو میلیون و هفتاد و دو میلیون و شصت دیسلایک دارن. البته کابوسای امروزی اکتیویژن به همینجا ختم نشده. گزارشات سایت SegmentNext نشون میده، حدود نود درصد از کامنتای یوتیوب این تریلر دور و بر تکرار مکررات و نبود خلاقیت کافی می چرخه. کار به جایی رسیده که اکتیویژن بعضی از کامنتای کاربران رو حذف کرد.

شاید براتون باحال باشه بدونین با منتشر کردن تریلر کال آف دیوتی: اینفینیت وارفیر اعضای داخلی استودیو DICE، سازنده بتلفیلد ۱، هم عکس العمل نشون دادن که بعدا از طرف خودشون پاک شد. مثلا Roland Smedberg، ادیتور بخش فیلم و مدیا دایس، با تمسخر کردن تریلر، گرافیک اونو لایق سال ۲۰۱۰ دونست. حالا این که خوبه، چون Randy Evans، فردی که در ساخت تریلر اولیه بتلفلید ۱ نقش داشته، از دیدگاه چشمی کال آف دیوتی: اینفینیت وارفیر رو ده سال عقب تر از زمان خود خواند.

بسیار تا اینجای مطلب به تریلر کال آف دیوتی پرداختیم و حالا نوبت به بتلفیلده. برخلاف اکتیویژن، شرکت الکترونیک آرتز، ناشر بتلفیلد، روی ابرها سیر می کنه. چون اولین نمایش عنوان مورد بحث با استقبال بسیار بالای کاربران یوتیوب مواجه شد. تا الان بیشتر از ۲۴ میلیون نفر تریلر بتلفیلد ۱ رو دیده ان که این وسط حدود یه میلیون سیصد هزار نفر اونو لایک و بیست و سه هزار نفر هم دیسلایک کردن.

با این تعداد رقم لایکی که بالاتر گفته شده، بتلفیلد ۱ تونست لقب محبوب ترین تریلر تاریخ یوتیوب رو به دست آورد. وقتی از واژه «تریلر» صحبت می کنیم [چه واسه بتلفیلد و چه واسه کال آف دیوتی] خیلی ساده از موضوع نگذرید. تریلر فقط به بازیای ویدیویی محدود نبوده و واسه صنایع فیلم و سریال سازی هم به کار میره. پس با وجود تموم رقبای قدرتمندی مانند استاروارز رسیدن به این عدد واقعا قابل تقدیره.

گفتیم استاروارز، واسه مقایسه تریلر رسمی Star Wars: The Force Awakens بیشتر از ششصد و شصد هزار لایک گرفت. پیشبینی می شه محبوبیت بتلفیلد ۱ در یوتیوب زیاد شه. این تریلر الان در رتبه ۲۵۸ بیشترین ویدیوهای لایک شده قرار داره. تریلر رسمی بتلفیلد ۱ در تاریخ ۱۷ اردیبهشت منتشر شد.

واسه اطلاعات بیشتر، بتلفیلد ۱ در ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) واسه پلی استیشن ۴، اکس باکس وان و پی سی منتشر می شه. تاریخ انتشار کال آف دیوتی اینفینیت وارفیر هم ۴ نوامبر (۱۴ آبان) میشه. کسائی که نسخه های ۸۰ تا ۱۲۰ دلاری این بازی رو بخرن، می تونن ریمستر کال آف دیوتی ۴ یا مدرن وارفیر ۱ رو هم داشته باشن؛ ریمستری که به صورت جدا فروخته نمی شه.