دیجیتال مارکتینگ و سئو

جذب مخاطب هدفمند با استفاده از زبان دیجیتال بدن مشتری

جذب مخاطب

[۱] راهی موثر واسه جذب مخاطب هدف دار[۲] تو یه برنامه کامل دیجیتال مارکتینگ است. جذب مخاطب هدف دار تنها هدف بازاریابی درون گرا نیس. مشتری بیشتر یعنی درآمد بیشتر و درآمد بیشتر یعنی رشد شرکت. هدف دفتر نمایندگی، جذب بیشتر مشتریه، چون جذب مشتری بیشتر یعنی حفظ مشتری هایی دائمی[۳]. با پیشرفت روش هدف دار شرکتتون و هم اینکه نمایندگیای فروش دیگه می تونین تاثیر زیادی در تبدیل بازدیدکننده به مشتری بذارین. بعضی وقتها مشتری به معامله پایان میده. بدیش اینه خیلی از بازدیدکنندگان آماده جذب (داخلی) نیستن و در نتیجه به مشتری تبدیل نمی شه. واقعا جذب مشتری به روش به طور کامل متفاوتی نیاز داره.موفق ترین نمایندگیای فروش علاوه بر داشتن مهارتای مهم در مرحله فروش (مانند توانایی جذب مشتری و کنترل اونا، پرسیدن سوالات مناسب و ایجاد رابطه بین عرضه یه محصول با مشتری) از اصول فروش داخلی پیروی می کنن و آزمایش فروش رو در همه جهات انجام میدن ولی مهم تر از همه توجه نمایندگی فروش به زبون دیجیتال بدن[۴] مشتریه.

زبون دیجیتال

زبون دیجیتال بدن چیه؟

 بیشتر نمایندگیای فروش در خوندن زبون بدن ماهر هستن. اونا به قرار ملاقاتایی که واسه فروش تنظیم شده می رن و طبق مدلی که مشتری بالقوه[۵] نشسته یا با حرکات ناخودآگاه صورتش (که تمایل اونا رو به خرید نشون میده یا نه) زبون بدن مشتری رو می خونن. بدیش اینه وقتی نمایندگیای فروش واسه اولین بار با مشتریان داخلی رابطه برقرار می کنن، قادر به تشخیص مشتری بالقوه نیستن و باید به دیتا () اعتماد کنن تا زبون بدن خریدار رو بخونن. زبون دیجیتال بدن همون چیزیه که مشتریا به شکل آنلاین انجام میدن و خلاصه ایه از همه فعالیتایی که بوسیله  فرد انجام می شه، از مشاهده صفحه تا کلیکایی که روی فرم ثبت نام می شه. شاید مشتری بالقوه بتونه در پشت نمایشگر کامپیوتر و موبایل مخفی شه ولی فعالیتاشون اطلاعاتی کلیدی رو در مورد موضوعات مورد علاقه و احساسات اونا روشن میکنه. نمایندگی فروش در بحث دیجیتال مارکتینگ به این دیتا نیاز داره تا جایگاه مشتری رو در بین بقیه خریداران آزمایش کنه و برحسب اون اصول و پروسه پیام رسانی رو کنترل کنه.

دیتا رو قابل دسترسی کنین:

زیبایی زبون دیجیتال بدن اینه که برعکس تلاش واسه خوندن و تفسیر حالتای فیزیکی مشتری (فرآیندی که به طور کامل ذهنیه) می تونه با به کار گیری دیتا به شکل عینی اندازه گیری شه. با وجود خریدارائی که خیلی از وقت خود رو صورت آنلاین می گذرونن، مقدار زیادی دیتا واسه بازاریابان هست. با نگاه به رقمای کمی از این دیتاها، نمایندگیای فروش می تونن فورا بفهمن که جایگاه مشتری بالقوه در بین بقیه خریداران کجاس، به چی علاقمنده و چه وقتی  به مرحله خرید جذب می شه (یا نمی شه.) اطلاعاتی مانند تعداد صفحاتی که مشتری بالقوه مشاهده کرده و تغییر صفحات، پیشنهاداتی که واسه عرضه کالا به اون شده و اطلاعاتی که با پر کردن فرمای ثبت نام در پروفایل اون قرار داده می شه، در امتیازگذاری اجناس و کنترل مشتری هایی هدف دار استفاده می شه. اتوماسیون بازاریابی[۶] و وسایل مدیریت رابطه با مشتری[۷] جمع آوری اطلاعات لازم رو سریعتر کردن. نکته کلیدی اینه که دیتا باید واسه نمایندگی فروش موجود باشه تا از اون واسه خوندن زبون دیجیتال مشتری بالقوه استفاده کنن و جذب هدف دار مخاطب رو کنترل کنن. این کار آسون به نظر می رسه ولی واقعا بسیار سخته. طبق گزارش داخلی در کشور آمریکا در سال ۲۰۱۴ فقط ۳۱ درصد از نماینده های فروش گفتن که به حساب رسانه های اجتماعی مخاطبان دسترسی دارن و فقط ۲۱ درصد به گذشته جذب مخاطب هدف دار دسترسی دارن و کمتر از ۴۳ درصد، اطلاعات تماس مخاطب رو دارن، یعنی نزدیک به نصف نماینده های فروش نمی تونن به دیتاهای جذب مخاطب هدف دار دسترسی داشته باشن.

این مطلب ادامه داره

برگرفته از هاب اسپات


[۱] . Inbound Marketing

[۲] . Generation Lead

[۳] . Client

[۴] . Digital Body Language

[۵] . Prospect

[۶] . Marketing Automation

[۷] . CRM (Customer relationship Management)