دیجیتال مارکتینگ و سئو

دیجیتال مارکتینگ و قالب های نو آورانه ایمیل فروش

نوآوری در فروش ایمیل

هیدر آر.مرگان[۱]، موسس شرکت است که در مورد ایمیل فروش معاملات (تجاری بین تجار[۲]) فعالیت می کنه. در این مقاله کوتاه، به نکاتی در مورد فرمت ایمیل فروش که بوسیله مرگان نوشته شده، می پردازیم.

 چه فرقی بین ایمیلی که کسی باز نمی کنه و جواب نمی ده با ایمیلایی که مشتریان جدید و زیادی رو جذب می کنن هست؟ این فرق مربوط به موضوع، طول متن ایمیل، روش نوشتن مطالب تبلیغاتی یا محتوا می شه؟ جواب، ترکیب همه گزینه های بالاست.

اگه در برنامه دیجیتال مارکتینگ شرکت خود لیست مخاطبان هدفمندی رو دارین و اندازه جواب به ایمیل هاتون کمتر از ۱۰ درصده، باید چگونگی فرستادن ایمیلتان رو تغییر بدید. وقتی یه شرکت معاملات تجاری (بین تجار) واسه کمک به ارتقای ایمیل فروششان پیش من اومدن، فهمیدم که اونا یه سرویس باورنکردنی و جالبی رو واسه فضای شرکتشون (به اسم SaaS) عرضه کردن ولی در مورد ایمیل فروش، خیلی موفق نبودن. اندازه جواب به ایمیل اونا پایین تر از ۲ درصد بود. بعد از یه ماه کار کردن با این شرکت، الگویی رو واسه ایمیل ساختم که باعث شد بیشتر از ۱۶ مشتری جدید جذب شرکتشون شه. قبل از توضیح الگو بیایید در مورد اشتباهات اونا بحث کنیم…

 دلایلی که ایمیل فروش اونا نتونست مشتریا رو جذب کنه:

۱٫ زیاد طولانی بود. هیچکی علاقه ای به خوندن یه کتاب الکترونیک
[۳]
کوچیک نداره.

۲٫محتواهای متفاوتی داشت. با اینکه این شرکت محصول عجیبی واسه عرضه داشت ولی اهمیت دادن به چندین محتوا، خوانندگان رو گیج کرد.

۳٫ زیاد منم منم می کرد. شامل ایمیل اونا بجای ارزش قائل شدن یرای مشتریان، در مورد ویژگیای منحصر به فرد اجناس و شرکتشون بود.

۴٫ زیاد مدرن (نوپرست) بودن. اونا می خواستن جوون و مدرن به نظر بیان ولی خیال پردازی زیاد، فرمت خودکار بازاریابی ایمیل اونا رو به صورت پیامای ناخواسته (اسپم) و بی اهمیت قرار داد. هیچ کدوم از مشتریان فکر نمی کردن که ایمیل شخصی رو در اینباکسشان دریافت می کنن. حالا نوبت به ویژگیای مثبت ایمیل فروش اوناس.

با فرمت جدید ایمیل در ۱۰ دقیقه جذب مشتریان ۱۰ برابر شد. من نظری رو به اونا ارائه دادم که در ۱۰ دقیقه تونست ۱۰۰ مشتری رو جذب کنه ونرخ درآمد اونا رو تقریبا به سه برابرافزایش دهد.

یافته های تغییر فرمت ایمیل فروش:

۵۷ درصد افزایش در اندازه آزاد (رایگان)

۲۱ درصد افزایش در اندازه جواب مشتریان به ایمیل

نتیجه: ۱۶ مشتری جدید

نکاتی که به باحال تر شدن ایمیل فروش کمک می کنه:

۱٫ موضوع باحال: انتخاب موضوع مناسب خیلی با اهمیته، پس ۵۰ درصد از کار باید واسه نوشتن و تست موضوعات متفاوت صرف شه. شما باید از یه موضوع باحال ولی باورکردنی ای استفاده کنین که مشتریان رو جذب می کنه.

۲٫ عرضه تحریک کننده: واسه عرضه محصولتان دلیل جالبی رو ارائه بدید تا مشتریا به ایمیلتان جواب بدن و هم اینکه از یه فراخوان عمل ساده استفاده کنین. ذکر موفقیتی که در گذشته به دست آورده اید و هم اینکه اشاره به مشتری دیگری که اونا می شناسن، عرضه شما رو تحریک کننده و جذاب می سازه.

۳٫ احساس شخصی: ایمیلای فروش نسبت به ایمیلایی که واسه مادر یا دوست صمیمیتان می فرستید، فرمت و تن اصلی تقریبا مشابهی دارن. اگه لحن شما رسمی باشه، بیشتر به یه فروشنده شباهت دارین (و درجه صمیمیتتان کمتر می شه.)

۴٫ ارائه مدرک اجتماعی: یکی از بزرگترین مشکلات واسه فروش، ریسکه. هیچکی نمی خواد که اولین مشتری باشه و با شرکتی بدون اعتبار یا تجربه کار کنه. ذکر اسم یکی از مشتریان قبلی شما و رضایتی که اونا از محصولاتتون داشتن به کمتر شدن این خطر کمک می کنه.

بخاطر داشته باشین مهم تر از همه، ساده نگه داشتن فرمت ایمیل فروشه. با امید به اینکه به کار گیری دستورالعمل های گفته شده در برنامه دیجیتال مارکتینگ کسب وکارتون تاثیر به سزایی داشته باشه.

برگرفته از هاب اسپات


[۱] . Heather R. Morgan

[۲] . B2B (Business to Business)

[۳] . Ebook