دیجیتال مارکتینگ و سئو

شناسایی و برطرف کردن نقایص در صفحه ی فرود

بیشتر، انرژی و بودجه زیادی صرف ترافیک هدف دار به سایت تون می شه و بازدیدکنندگان، کاری که از اونا توقع دارین رو انجام نمی دن.

دلیل چیه؟

بیشتر اوقات این مشکل به خاطرنقایص(FRICTION) صفحه فروده، این مشکلات، مانعیه که بازدیدکنندگان رو ازانجام دادن فعالیتی که شما دوست دارین(در وبسایتتان بکننن) بازمیدارد. اگه مطالب سایت تون طولانیه، اگرمتنا به اندازه کافی جذاب نیس یا محتواتون بدون ثبات اجتماعیه، لازمه مشکلات صفحه فرود و نقش اون رو در از دست دادن بازدیدکنندگان خود  بیشتر بشناسین.

چه وقتی مشکلات منفی هم می تونه به درد بخور باشه؟

مشکلات هم می تونن خوب باشن و هم بد. بیشتر اوقات ایراد منفی درصفحه فرود، فرمای تماس طولانیه. اگه بازدیدکنندگان به صفحه فرود برسن و فراخوان عمل () اطلاعات خیلی از اونا بخواد، انگیزه اونا واسه کلیک روی دکمه فراخوان عمل شما کم می شه. (این جمله به معنی “مقاومت وابسته به روانشناسی” اشاره داره.)

بازدیدکنندگان این اطاعت رو ناجور می دونن؟ اونا هزینه زیادی رو واسه کالاهایی که عرضه می کنین پرداخت می کنن؟ فرمای تماس طولانی واسه بازدید کننده، مشکل اصلی در صفحات فروده ولی ما ثابت می کنیم که فراخوانای عمل با اطلاعات زیاد طولانی به درد بخور هستن، چون بازدیدکنندگانی که مجبورند فرم طولانی ای رو پر کنن معمولا نسبت به بقیه افراد مناسب تر و علاقمند تر هستن.

بعضی وقتا این مشکلات، مثل الگوی ممنوع بودن عمل می کنه. مثلا، تبلیغات رسانه های اجتماعی رو در نظر بگیرین: تبلیغات هدف دار فیسبوک آدمایی رو که علاقمند به خرید نیستن رو عمدا از مشاهده تبلیغات محروم می کنه تا از هدر رفتن پولش جلوگیری کنه و در نتیجه  این روش موجب بالا بردن سرعت هدایت مشتری می شه. در واقع هم فرمای طولانی و هم تبلیغات هدف دار فیسبوک با هدف کاهش تعداد فرمای بدون صلاحیت انجام می شه تا اونایی که مورد مناسبی واسه شرکت شما نیستن رو حذف کنه. مثال دیگه در مورد مدیر گروه رسانه، کریس برگان(Chris Brogan )است، که برخلاف رسوم بازاریابی با پرداخت ۲۰ دلار در جلسه اینترنتی حضور پیدا میکنه. در واقع هر شخصی علاقه مند پرداخت ۲۰ دلار واسه جلسه اینترنتیه. اون با این روش تونست مشکلات و اطلاعات ناجور رو حذف کنه. آکادمی دیجیتال مارکتینگ

چه نکاتی رو می تونیم از این مثالا یاد بگیریم؟

۱٫نیاز دارین بخشایی از صفحه فرودتان(LANDING PAGE) که از هدایت ها و اطلاعات با کیفیت جلوگیری می کنه رو مشخص کنین.

۲٫نیاز دارین بخشایی از صفحه فرودتان که کیفیت هدایت ضعیفی (پایین مخروطFUNNEL ) دارن رو کشف کنین.

سوال: چیجوری این کار رو انجام بدیم؟ جواب: با انجام یه آزمایش خوب

شناسایی ایرادها با دو آزمایش واقعی

در سایت HubSpot آزمایشات زیادی انجام می شه، حتی اگرنیازی به اون نباشه، اونا به شعار “همیشه آزمایش شه” فکر میکنن. وقتی نوبت کاهش ایراد منفی می شه موارد زیادی روی صفحه فرود قرار داره که می تونین از اونا  واسه افزایش اندازه تبدیل در دیجیتال مارکتینگ تون استفاده کنین مثل:

– تشویق به نوشتن آگهیای تجاری

– ثبات اجتماعی

– امنیت

– هویت منبع ارجاعی

– مثل سازی

– فواید

– هدایتای تصویری (فلش، اشاره و چیزای دیگه ای به جز اینا)

– تخفیف یا گارانتی برگشت دادن پول

واسه اینکه بفهمین چیجوری آزمایش رو انجام بدین، در ادامه دو مثال همراه با نتایجشان رو براتون خلاصه کردیم:

۱٫آزمایش “بیان کننده تایم مطالعه”

پیش اومده مقاله ای رو آنلاین بخونین و متوجه زمان مطالعه تون در بالای صفحه بشوید؟ می خوایم با آزمایشی آشنا شیم که تایم مطالعه ای که تصویری معمولی در صفحه فرود داره، رو با تصویری خاص که تایم مطالعه رو نشون میده مقایسه کنیم. به تصویر زیر نگاه کنین. همونطور که متوجه میشین اولین تغییر تنها شامل کتاب الکترونیکی می شه، در حالیکه دومین تصویر هم کتاب الکترونیکی و هم تایم مطالعه رو نشون میده. اکادمی دیجیتال مارکتینگ

در طول این آزمایش کارای زیر انجام شد:

زمینه:

فکر بکر این آزمایش واسه شخصیه که کتاب الکترونیکی رو دانلود کرده بود. اون توضیح داد که تصویر صفحه فرود (LANDING PAGE) اون رو هدایت کرد تا تایم مطالعه ای که سایت روی صفحه گذاشته بود رو باور کنه. این تصویر باعث شد که بازدیدکننده، متوجه عرضه یه کتاب الکترونیکی شه. (نه عرضه یه الگو یا نوار صوتی.)

مشکل:

دودلی در موردزمان مشخص شده، بازدیدکنندگان ما رو از دانلود کتاب الکترونیک باز می داره؟ بازاریابان واسه زمان اهمیت قائل می شن، و به زمان محتوایی که میخوان بخونن توجه می کنن.

فرضیه:

کلمه “کتاب الکترونیک” به تعداد مشخصی از صفحات اشاره میکنه. کتابای الکترونیک سایت HubSpot بطور عادی زیر ۲۵ صفحه هستن. مشکل اینه که با وجود رابطه صفحات فرود(LANDING PAGE) وکتابای الکترونیک، بازدیدکنندگان با اون رابطه برقرار نمی کنن. تعداد خیلی از بازدیدکنندگان رو به صفحه فرود دعوت کردیم ولی اونا نتونستن با طول محتوای سایت رابطه برقرار کنن.

آزمایش:

ما تست دو بخشی ۵۰-۵۰ A/B یا (A/B TESTING)رو در مورد آدمایی که واسه دانلود یکی از کتابای الکترونیک از صفحه فرود بازدید کرده بودن انجام دادیم. یکی از تغییراتی که انجام دادیم  تغییر تصویر کاورکتابای الکترونیک بود و دیگری تغییر تصویر کاورزمان مطالعه بود.

یافته های:

تا الان تماشاگر ۶ درصد افزایش بوده ایم. پر کردن فرم تماسا با ۹۸ درصدافزایش همراه بودن.

تضمین:

بعد از مرور یافته های مشخص شد که درهر دیجیتال مارکتینگ،  به تغییرات وابسته هستیم.پس واسه تضمین اعتبار یافته هامون، واسه افزایش نتیجه این آزمایش درون کتابای الکترونیک برنامه ریزی کردیم.

۲٫آزمایش ” طراحی دوباره” (بوسیله یوسف سکاندر Yousaf Sekander)

مثال دیگری که در مورد چگونگی کاهش نقایصه، از آزمایشات یوسف سکاندر در سایت RocketMill بوجود اومد. سکاندر،A/B تست (َA/B TESTING)رو عرضه کرد تا تغییر اصلی صفحه فرود رو با تغییرات بهینه شده اون مقایسه کنه. به تصویر زیر نگاه کنین تا فرق بین این دو صفحه رو احساس کنین:

اکادمی دیجیتال مارکتینگواسه اینکه بفهمیم چیجوری سکاندر تست رو جفت و جور کرد به خلاصه ای از آزمایش می پردازیم:

زمینه:

به دنبال دلیل خرید نکردن بازدیدکنندگان از سایت بودیم. نکته انتقادی این بود که اندازه تبدیل در فرم اونا پایین بود.

مشکل:

فرم سوال رو در سایت Tchibo UK بررسی کردیم، (می تونین در بالا ببینین) و نکات زیادی رو کشف کردیم. فرم خرید به طور کامل ساده بود ولی فرمت اون بزرگ و سخت بود. علاوه بر اندازه بزرگ هیچ انگیزه ای رو در بازدیدکنندگان واسه پر کردنش بوجود نمی آورد. عملیات ثبت شماره تلفن در بالای فرم مبهم بود.

فرضیه:

مدیر بهینه سازی اندازه تبدیل،  بترام گرین هوق(Betram Greenhough) نکاتی رو واسه کاهش مشکلات این صفحه پیشنهاد داد: فرم رو به شکل یه ستون درآرین و اون رو در پاپ آپمتضاد(پاپ آپ یه پنجره اضافی هنگام باز شدن صفحه س) بذارین. این کار توجه بازدیدکننده رو هم به پیام رسانی و هم به فراخوان عمل جلب می کنه. تیتر سوالی جالبی رو اضافه کنین و لیستی از موضوعات خاص واسه فروش، شماره تلفن و تصویر محصول رو بذارین.( تا تموم نیازای مشتری رفع شه.)

آزمایش:

A/B تست رو ساختیم تا تغییرات رو بهتر مقایسه کنیم.

یافته های:

بعد از بررسی یافته های فهمیدیم که بازدید از فرم با ۲۰۰ درصد افزایش همراه بوده.

چیجوری آزمایش رو آسون تر شروع کنیم؟

اگه مجموعه ای فرضیه دارین که می خواین اونا رو تست کنین، نیاز به چارچوبی دارید که اولین کاری که باید انجام بدین رو مشخص کنه. اگه دوست دارین از “سیستم PIE ”   استفاده کنین این پروسه نیاز به ساخت صفحه اکسل داره. به فرضیه هاتون فکر کنین و به اونا طبق دسته بندیای زیر از ۱۰ امتیاز بدین:

–  ضرورت( Potential): این صفحات بدترین یافته ها رو به دنبال داشتن؟

–  اهمیت( Importance): این صفحات چقدر واسه هدایت بازدیدکنندگان مهم هستن؟

–  آسونی( Ease): نصب اونا آسونه؟آکادمی دیجیتال مارکتینگ

–  خلاصه این نکات به شما میگه که با چه کاری آزمایش رو شروع کنین. بعد از امتیاز دادن به فرضیه های لازم می تونین اولویتا رو تنظیم کرده و آزمایش رو شروع کنین.

–  هدایت کاربران کار آسونی نیس. بجای اینکه اجازه بدیم مشکلات صفحه فرود بر اندازه تبدیل تاثیر منفی داشته باشه، آزمایشایی متفاوت مانند همانهایی که در بالا قرار دادیم رو انجام بدین.

جفت و جور شده در آکادمی دیجیتال مارکتینگ، به نقل از Hubspot.

واسه دانلود کتابچه نحوی نوشتن فراخوان عمل یا Call To Action کلیک کنین.