عمومی

۷ راهکار برای درمان کمردرد

درمان درد کمر

به گزارش آلامتو به نقل از مجله پزشکی ؛ میلیون ها محصول هست که تضمین می کنه درد کمرتون رو خوب می کنه. اما من فهمیدم تغییر دادن عادات روزانه ام واقعا تاثیری موندگار داره و خیلی از این تغییرات، راحت و در دسترس هستن.

  1. بیشتر از ۴۵ دقیقه نشینین.

طی سال های گذشته،” عادت یه جا نشینی” تبدیل به یه آیین ویروسی شده است. اصل کلام این که زندگی یه جا نشینی ما که درحال پیشرفت همه، بیشتر از تقریبا تموم سموم تولید شده بوسیله بشر و مریضی های همه گیر، درحال کشتن ماست. آدم اولیه جنب و جوش بیشتری داشت اما زندگی روزمره ما، ما رو از تخت خواب تا صندلی، از اونجا تا اتومبیل، از اتومبیل تا صندلی و دوباره از صندلی تا کاناپه می برد! وقتی که واسه اولین بار درمورد خطرات نشستن چیزایی فهمیدم، تصور می کردم عادت به ورزش متعادل و ملایم، بعضی از اثرات تنبلی رو خنثی می کنه اما مطالعه ای جدید نشون می دهد ساعاتی که صرف نشستن می شه، واقعا اصلی ترین دلیل مرگ و میره و این که چندروز در هفته، قبل از شروع ۸ ساعت یه ریز پشت کامپیوتر نشستن، در جلسات دوچرخه دسته جمعی شرکت می کنین، خیلی به درد بخور و تعیین کننده نیس.

وقتی بدن شما بیشتر از ۴۵ دقیقه تو یه وضعیت ثابت می موند، مغز شما اون وضعیت رو اثبات می کنه. نشستن باعث می شه بعضی از عضلات تون کوتاه شن، و اگراین حالت، اثبات شه، محور بدن شما انحنا پیدا کرده و وقتی که وایس تاده اید، کج وخمیده هستین. پس، تایمر گوشی تون رو تنظیم کنین تا هر یک ساعت از جا بلند شید و دور اتاق قدم بزنین و حرکت کنین. می تونید پُر کردن لیوان آب تون رو بهونه کنین.

  1. واسه کمرتون جای بهتری درست کنین.

یکی از بهترین کارایی که مدتهاس واسه کمرم انجام داده ام، صندلی گودرفته و وحشتناکم رو با یه مدل اداری ارگونومیک بسیار خوب، جانشین کردم. بیشتر صندلی های مناسب واسه کمر، حتما قشنگتر و مورد پسند نیستن و شما بیشتر واسه کارکرد اون پول داده اید تا شکل ظاهری اون. نتیجه این که من زمان کمتری رو روی این صندلی می مانم و پس پولی که بابتش داده ام، بازدهی خوب و مفیدی برام داشته.

یادتون باشه زوایای بدن تون؛ بازوها و پاهای تون باید زاویه ۹۰ درجه داشته باشه و خط نگاه تون مستقیما به جلوی تون باشه نه خمیده به طرف پایین. بعضی از افراد لازمه مانیتورشان رو بالا آورده و صفحه کلید رو پایین بیارن. اگه صندلی شما خیلی بلنده، می تونید واسه ایجاد تعادل زیر پاهای تون چیزی بذارین.

  1. لگن خاصره تون رو تقویت کنین.

لگن خاصره، پایه ستون فقراته و از اون جوری پشتیبانی می کنه که با خیلی از کارای دیگه نمی تونید این اینجور از اون پشتیبانی کنین. پیلاتس، تمرین حیرت انگیزی واسه خیلی از این عضلات دردناکه. تقویت میونه بدن، بهترین راه واسه حفظ ستون فقرات هم جهت با درسته. اگه جزو کسائی هستین که کمرتا رو همیشه رها می کنین، باید واسه تقویت این ناحیه وقت بذارین.

  1. به پشت بخوابین.

رتبه بندی خاصی واسه وضعیت خواب هست که نشون دهنده رابطه اون با سلامت بدنه. روی شکم خوابیدن، بدترین وضعی خوابه چون حمایتی واسه بدن وجود نداره مخصوصا روی تشک نرم و جاذبه زمین باعث انحنای ستون فقرات می شه. به پلو خوابیدن تا اندازه ای بهتره، مخصوصا اگه بالشی بین پاهای تون باشه. اما بهترین وضعیت واسه رابطه با بدن، خوابیدن به پشته. یه بالش یا متکا زیر زانوهای تون بذارین و بازوهای تون رو در دو طرف تون رها کنین یا روی شکمتون بذارین. یه مدت طول می کشد تا به این وضعیت عادت کنین، اما دست کم تلاش کنین در این حالت به خواب برید و بعد خودتون رو آزاد بذارین تا در طول شب، وضعیت تون رو تغییر بدید.

  1. پوشیدن کفش پاشنه بلند رو محدود کنین.

به عنوان یه زن می دانم که پوشیدن کفش طبی همیشه و همه جا، واقع گرایانه نبوده و از نظر فرهنگی هم قبول کردنی نیس اما می تونیم با محدود کردن پوشیدن کفش پاشنه بلند به موقعیت های خاص، به خودمون کمک کنیم. کفش پاشنه بلند نه فقط واسه پاهای شما سخته بلکه باعث می شه تعادل میونه بدن تون به جلو بیفته و به پایین کمرتون فشار وارد شه. پوشیدن همیشگی کفش پاشنه بلند می تونه موجب کوتاه شدن ماهیچه ساق پای تون شه، و وقتی پابرهنه راه می روید یا کفش اسپرت به پا دارین، کج و ناراست هستین. اگه در محل کارتون کفش پاشنه بلند می پوشید، تلاش کنین عادت تون رو تغییر داده و هنگام رفت و اومد و وقتی پشت میز نشسته اید، کفش اسپرت یا بی پاشنه بپوشید.

  1. با زانوهای نرم و راحت راه برید.

سفت کردن زانوها باعث کاهش جریان خون در پاها شده و ماهیچه هاتون رو سفت می کنه. وقتی می ایستید، تلاش کنین بدن تون رو تا اندازه ای کاهش کنین و اجازه بدید زانوهای تون در حالت نرم و انعطاف پذیر باشن. این حالت رو در پیاده روی و ورزش هم حفظ کنین.

  1. استرس رو رها کنین.

دکتر جون سارنو در مورد تاثیر ذهن روی کمر، زیاد نوشته. ناخودآگاه، وقتی استرس داریم، قسمت های جور واجور بدن رو سفت و منقبض می کنیم. اگه کمرتون مشکل داره و همزمان اضطراب زیادی رو هم در زندگی تجربه می کنین، ارزش این رو داره که از مدیتیشن یا بقیه فوت وفن های آروم سازی واسه خلاص شدن از تنش های داخلی استفاده کنین.

کمردرد در دوران بارداری

دلیل اصلی قوز کمر و راه درمان اون

درد کمر مجله سلامت کمردرد