عمومی

۷ روش عالی برای غلبه بر اضطراب و افسردگی بدون نیاز به دارو

استرس,اظطراب,افسردگی

 

به گزارش ایسنا، با اینکه بروز این حالتای روانی بعضی وقتا در زندگی آدم امرعادی و طبیعی هستن اما اگه ادامه پیدا کرده و دائمی شن، توان لذت بردن از زندگی رو از آدم سلب می کنن.

افسردگی از نتیجه های اصلی شکست در روابط، امور مالی و سلامتیه. آمارها نشون میده که بیشتر از ۱۲۰ میلیون نفر در جهان به افسردگی گرفتار هستن.

از اونجا که خیلی از مردم واسه شکست دادن اضطراب و افسردگی به آسونترین راه حل یعنی مصرف داروهای شیمیایی ضدافسردگی متوسل می شن، در این مقاله کارشناسان علوم روانشناسی در امریکا چند روش حیاتی و به خصوص طبیعی رو واسه مقابله با این مشکلات پیشنهاد می کنن.

بنا برگزارش جدید سایت اینترنتی کامن هلت، این هفت اقدام ساده و طبیعی واسه شکست دادن اضطراب و افسردگی عبارتند از:

۱- حتما هر روز به یه وقتی در تماس با نور طبیعی و در فضای آزاد قرار بگیرین. از اونجا که الگوی زندگی مدرن امکان فعالیت در فضای باز رو از آدم سلب کرده، اگه بتونین حدود ۲۰ دقیقه بدون عینک آفتابی در برابر نور طبیعی روز قرار بگیرین، فرق فاحشی رو در حال روحیه خود تماشاگر هستین.

۲- رژیم غذایی رو انتخاب کنین که از همه نظر مناسب باشه. تحقیقات نشون میده که افراد دپرس بیشتر از شیرینی و نوشیدنیایی مثل قهوه و الکل استفاده می کنن، پس دو دستورالعمل ساده رو واسه یه تغذیه سالم انجام بدین:

– مصرف غلات سبوس دار، میوه و سبزی و ماهی و مرغ رو زیاد کنین.

– خوردنیای بسیار محرک مثل قهوه و الکل رو خط بزنین.

۳- با افراد مثبت اندیش رابطه بگیرین. در واقع صحبت کردن با کسی که روحیه مثبت داره، در این مورد موثره اما تاثیر بیشتر و عمیق تر وقتی حاصل می شه که شما تو یه اجتماع خوشحال قرار بگیرین و از پشتیبانی خانوادگی بهره مند شده و در لذتای خود سهیم شید.

۴- فعال باشین و روزانه ورزش کنین. نیم ساعت فعالیت بدنی منظم به شما کمک می کنه به اضطراب و افسردگی پیروز شده و خواب بهتری داشته باشین.

۵- مواد مغذی بهبود دهنده اخلاق رو به رژیم غذایی خود اضافه کنین. فقط مرغوب بودن وعده غذایی شرط کافی واسه رسوندن تموم ریزمغذیای نیاز به بدن نیس مگه اینکه بتونین با یه انتخاب مناسب، تعادل هورمونای بدن رو برقرار کنین. پس پیشنهاد می شه که ویتامین D و مکملای زیر رو در برنامه غذایی خود بذارین:

– روغن ماهی امگا -۳ شامل EPA وDHA که به بهتر شدن خلق، افزایش سطح سروتونین، تعادل هورمونی و درمان افسردگی کمک می کنه.

– ویتامین ب کمپلکس که واسه سلامت اعصاب لازمه اما نکته مهم اینکه ویتامینای گروه ب با مصرف الکل، کافئین، نیکوتین، با استرس و مصرف غذاهای فرآوری شده و قندی تخریب می شه.

– ویتامین C همراه با بیوفلاوونوئیدها که اندازه اون در بدن افراد دپرس ۳۰ درصد کمتره. هم اینکه استرس، سیگار، آسپرین، داروهای ضدبارداری و خیلی از داروهای دیگه نیاز ما رو به ویتامین C زیاد می کنه.

– مولتی ویتامین و املاح جور واجور مخصوصا کلسیم، منیزیم و روی که خلق رو اثبات می کنن و کمبود اونا موجب عصبیت، تحریک پذیری، نوسانات خلقی و افسردگی می شه.