عمومی

۷ غذایی که به داشتن ناخن‌های زیبا کمک می‌کند‌

غذای ناخن

به گزارش آلامتو به نقل از ؛ واسه داشتن ناخن های قشنگتر روش هایی غیر از به کار گیری لاک ناخن هست: شما می تونید ناخن های خود رو فقط با خوردن غذاهای مقوی قشنگ تر کنین . دندی انجلمن ، متخصص و استادیار رشته پوست و مو در دانشگاه پزشکی نیویورک می گوید : “دکتر ها بیشتر از ناخنها به عنوان معیاری واسه تعیین سلامت کلی بدن استفاده می کنن . از اونجایی که بدن مواد مغذی رو اول به اندام های حیاتی می فرستد ، ناخن ها عموما آخرین عضوی هستن که اونا رو دریافت می کنن . از این جهت در صورت وجود سوء تغذیه در بدن ، نوک انگشتانتون اون رو نشون میدن.”

به گفته انجلمن، حتی اگه رژیم غذایی سالمی داشته باشین ، به این معنا نیس که ناخن هاتون به مشکلاتی مثل کدرشدن و اندازه رشد پایین دچار نمی شن . چون که ژنتیک هم بر نوک انگشتانتون اثر میذاره . با همه این ها ، خوردن غذاهایی که شامل مواد مغذی محبوب ناخن ها هستن، می تونه به اونا کمک کنه تا به بهترین حالت دربیایند .

همراه ما باشین تا ۷ غذایی رو که به رشد ، مقاومت و زیبایی بیشتر از قبل ناخن هاتون کمک می کنه بررسی کنیم :

تخم مرغ

انجلمن می گوید یخچال شما پر از پروتئینه که کلید رشد ناخن های مقاومه . کریس آدیگان ، متخصص پوست و مو و استاد یار دانشگاه نیویورک می گوید : سطح ناخن ( بخش شفاف ناخن ) شما از جنس پروتئینه . انجلمن اضافه می کنه : “تخم مرغ پر از ویتامین B،از ترکیبات بیوتینه که بررسی ها نشون می دهد موجب تقویت و رشد ناخن ها می شه .

بروکلی

واسه اینکه بدن بتونه پروتئین مصرفی رو به کار بگیره نیازمند آمینو اسیدی به نام سیستیین ( cysteine ) می باشه که در سبزی همیشه در دسترس بروکلی پیدا می شه .

ماهی آزاد ( سالمون )

این ماهی صورتی رنگ خوشمزه پروتئین زیادی داره و شامل روی می باشه که به جذب پروتئین مصرفی بوسیله بدن کمک می کنه . انجلمن می گوید : “این ماهی هم اینکه شامل سلنیوم و مسه که به تولید کلاژن که خود موجب رشد ناخن می شه کمک می کنه.”

روغن نارگیل

خوردن چربی های به درد بخور مثل روغن نارگیل، موجب تقویت توانایی بدن شما واسه جذب مواد مغذی می شه . روغن نارگیل هم اینکه شامل ویتامینای A و Kمی باشه که همه در تقویت ناخن تاثیردارن .

مرغ

مرغ هم مانند تخم مرغ شامل مقدار زیادی ویتامین Bو پروتئینه که ناخن ها رو قوی می کنه . هم اینکه این غذای در دسترس شامل روی هم می باشه . به گفته انجلمن این سه ماده غذایی ، سه عامل برگزیده واسه بهبود رشد ناخن می باشن .

اسفناج

به گفته انجلمن ، مصرف اسفناج ایده خوبی واسه تقویت کلی سلامت بدنه و همینطور . چون که این سبزی تیره رنگ شامل ویتامین هایE، گروه B، A، آهن و اسید فولیک می باشه که همه اونا واسه رشد و تقویت ناخن مفیدن.

بادام برزیلی

بهتره کم کم ظرف بادام زمینی خود رو با این کوچولوها عوض کنین. اونا شامل سلنیوم کلاژن ساز، روی و ویتامینای Bو E هستن.

خوردن این غذاهای سالم ناخن های شما رو سالم و قوی می کنه، اما آلدیگان می گوید:”از اونجایی که رشد یه ناخن کامل شش ماه طول می کشد این رو درنظر داشته باشین که ممکنه دست کم در سه ماه اول هیچ تغییری حس نکنین. “

تغذیه مناسب واسه پوست قشنگتر

چیجوری قشنگ تر باشیم؟

زیبایی ناخن مجله زیبایی