عمومی

۷ کار ضروری که همه زنان باید برای پوستشان انجام دهند!

مراقبت از صورت

واسه سلامت و خود، باید این لیست رو تا آخر انجام بدین.

خبر بد: اینا قابل بحث نیستن! خبر خوب: آسون هستن!

  1. مصرف میوه و سبزیجات رو دو برابر کنین.

مصرف به اندازه میوه و سبزیجات واسه سلامت بدن لازمه. تحقیقات نشون می دهد کسائی که میوه و سبزیجات رنگی یعنی با رنگدونه زیادی می خورند سلامت و جذابیت بیشتری دارن (واقعا!). دکتر الیسا زید ، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب (Younger Next Week) می گوید: “میوه و سبزیجاتی که شامل کاروتینوئید(یه جور ویتامین) هستن(مثلا هویج، فلفل قرمز، کدو)، توناژ زرد، قرمز و نارنجی پوست رو زیاد می کنن.”

براساس تحقیقی که در ژورنال تخصصی تغذیه در آمریکا منتشر شده: کسائی که مخصوصا ویتامین C زیاد مصرف می کنن، کمتر دچار چین و چروک و خشکی پوست و پوست ترک خورده (به دلیل مواد مغذی واسه افزایش کلاژن) می شن. کارشناسان پیشنهاد می کنن ۴.۵ پیمانه در روز از میوه و سبزیجات استفاده کنین در حالی که میانگین مصرف خانوم ها فقط حدود ۲.۵ پیمانه س.

  1. فقط دو بار در روزصورتتان رو بشورید

به گفته امی گرابر Emmy Graber، متخصص مریضی های پوستی و استادیار بخش پوست در دانشگاه پزشکی بوستون، بیشتر خانوم ها روزانه ۴ یا ۵ بار صورت خود رو می شویند، اما تحقیقات نشون می دهد دو بار در روز مطلوبه. شستشوی بیشتر دلیل می شه پوست شما چربی طبیعی خود رو از دست بده. گرابر می گوید بعضی از ذرات لایه بردار موجود در اسکراب ها می تونه باعث خراش های میکروسکوپی روی پوست شه . میکروبیدها می تونن واسه ما مضر باشن(تازگیا مشخص شده که به طور در حال افزایش ای اقیانوس و دریاچه های بزرگ رو آلوده می کنن و ممکنه سطح سموم رو در ماهی که می خوریم زیاد کنن) گرابر می گوید: “لیف حموم خوب سلول های مرده بدن، کثیفی و آرایش رو می گیرد.”

  1. نگران کرم ضدآفتاب دور چشم نباشین

پوست زیر چشم نازک و حساسه و وقتی در برابر تخریب نور خورشید هستین، کرم ضدآفتاب می تونه موجب سوزش چشم شه، بهتره که شما یه عینک آفتابی بزرگ بگیرین و همه جا عینکتون رو بزنین. نکته: گرابر می گوید عینک آفتابی باید ۹۹ تا ۱۰۰ درصد نور خورشید رو درخشش دهد (اگه فقط روی عینک نوشته محافظ نور فرابنفش و هیچ درصدی نداشته باشه، شاید به درد نمی خورد)

  1. مراقب تشعشعات آفتاب باشین

به گفته دکتر ایزاک نیوهاس، جراح بیماریهای پوستی و درماتولوژیست در UCSF، تیشرت رنگ روشنupf (عامل مواظبت در برابر اشعه ماورای بنفش) خیلی کم در حدود ۵ یا ۷ داره. تلاش کنین لباسی بپوشید که مانع ورود اشعه به داخل شه.

  1. گردن و سینه رو یادتون نره

متخصصات پوست فکر می کنند که بیشترین و بدترین آسیب دیده شده از آفتاب روی سینه س. به گفته دکتر بروک جکسون، هرزمانی که سینه شما در برابر نور آفتاب قرار می گیرد، از کرم ضد آفتاب استفاده کنین. اگه از مرطوب کننده ها یا کرم های دیگه واسه صورتتون استفاده می کنین، کرم رو روی گردن و سینه خود هم بمالید.

  1. مدل خوابیدن محبوبتون رو کنار بذارین!

تنها ۱۴ درصد از آدما به پشت می خوابند، حتی با اینکه می دانند بهترین راه واسه جلوگیری از چین و چروک صورته! به گفته دکترنیوهاس: “خوابیدن به پهلو یا روی شکم (به ترتیب ۶۳درصد و ۱۶ درصد) دلیل چین و چروک های صورت که به بالش فشار داده می شوده.” اگه به دلیل داشتن مشکل خروپف، نفس تنگی در خواب، مشکل زانو، پشت ناراحت و… نمی تونید به پشت بخوابین یه بالش ابریشم یا یه بالش مخصوص صورت جفت و جور کنین.

  1. یه یادآوری هرساله دیگه به تقویم خود اضافه کنین

حتما شنیده اید که باید سالی یه بار به متخصص پوست واسه تست سرطان پوست مراجعه کنین.پیشگیری سرطان بهتر از درمان اون هستش!

بهترین روش های کاهش چین و چروک پوست صورت

واسه پیر نشدن چه کنیم؟

زیبایی پوست مجله سلامت