۸ توصیه برای بهبود مهارت‌های فروش

مهارت فروش

چیجوری مهارتای فروش و بازاریابی خود رو پیشرفت بدیم؟ در این مقاله همراه مجله بازاریابی شید تا روش های موثر در تقویت مهارتهای فروش رو یاد بگیرین.

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ مهارت های بسیاری هست که هر کدوم از فروشندگان باید تلاش کنن تا اون ها رو در خودشون تقویت کنن. ما همیشه تلاش داریم این مهارت ها رو کم کم واسه شما بگیم. واسه تقویت مهارت فروش خود این هشت راهنمایی رو در نظر بگیرین.

۱.داشتن اعتماد به نفس

متی شوارتز، نویسنده اصول مدیریت فروش می گوید راحت بودن با فروش یه قدم کلیدی واسه هر کارآفرینه. واسه این که مهارت فروش خود رو زیاد کنین، شما نیاز دارین تا علم داخلی و اعتماد به نفس خود رو شدیدا زیاد کنین. شما می تونید قبل از این که کار اصلی خود رو شروع کنین اول تو یه کسب وکار مشابه کار کنین، یا به دنبال راهنمایی هایی از مشاوران و مربیان باشین و یا تو یه کلاس فروش ثبت نام کنین.

۲.تعریف مخاطبان خود

شناسایی مشتریان هدف به شما کمک می کنه روش هدف دار فروش خود رو اصلاح و مفیدتر کنین. مثلا فرض کنین شما می خواهید دستگاه فتوکپی به فروش برسونین، مخاطبان شما خرده فروشان کوچیک هستن؟ دفاتر شرکت های بزرگ؟ مدارس؟ شوارتز می گوید: مردم بیشتر شکست می خورند چون اون ها تلاش دارن همه چیز رو به همه مردم بفروشن.

۳.مطالعه و یادگیری عادات خرید مشتریان

وقتی که مخاطبان خود رو شناسایی کردین، توجه بیشتری به رفتار مشتری داشته باشین. مثلا اگه یه آیتم رو با قیمت بالا می فروشید، مشاهده می کنین که مشتریان واسه اتخاذ تصمیم زمان زیادی صرف می کنن. این به این معناست که شما باید برنامه ریزی کنین تا زمان بیشتری رو واسه بستن قرارداد صرف کنین. یکی از فروشندگان می گوید: وقتی که من در بوتیک کار می کردم فهمیدم که مشتریان پس از پرسیدن قیمت فورا در مورد کیفیت محصول سوال می کنن، پس فهمیدم که قیمت من خیلی پائینه.

۴.ایجاد رابطه

یکی از بزرگ ترین اشتباهات کارآفرینان شکست در ایجاد روابط با مشتریاس. ریک سیگل می گوید: اولین چیزی که شما می فروشید خودتون هستین، اگه مشتریان شما رو دوست نداشته باشن از شما خرید نمی کنن.

۵.موندن تو ذهن مشتریان

وقتی که روابط دوستانه با مشتریان برقرار کردین، راه هایی رو واسه موندن تو ذهن مشتریان پیدا کنین. از جمله از راه خبرنامه به طور منظم در مورد کسب وکار خود به اون ها اطلاع رسانی کنین. آپدیت وبلاگ و به روز رسانی صفحه فیسبوک شما هم کمک می کنه.

۶.پرسیدن سوال و یادگیری از اون

کیت روزن می گوید: در خیلی از موارد، صاحبان کسب و کارای کوچیک فرض می کنن که نیاز مشتریان و چیزی که واسه اون پرداخت می کنن رو می دانند. عوضش فرض های نادرست تلاش کنین از مشتریان سوال کنین و یاد بگیرین چه چیزایی رو اون ها می خرید و معیارهای تصمیم خرید اون ها چیه؟

۷.نشون دادن موفقیت های خود

وب سایت شما بیشتر اولین و تنها راه تماس شما با مردمه. نه فقط باید اون رو تمیز و حرفه ای نگه دارین، اون باید واسه شما اعتبار بسازه. شوارتز پیشنهاد می کنه که در وب سایت خود بررسی های موردی از مشتریان و توصیفات اون ها رو بگید. اون میگه مردم بررسی های موردی رو دوست دارن.

۸.تبدیل شدن به یه متخصص صنعتی

روزن می گوید: اگه بتونین خود رو در صنعت خود به عنوان یه رهبر معرفی کنین مشتریان جدیدی رو جذب می کنین. شما می تونید وبلاگ خود رو راه اندازی کنین، مقالات تخصصی بنویسین و در رسانه ها به اشتراک بذارین. همه ی این گزینه ها اعتبار شما رو زیاد می کنه و منتهی به اعتماد مردم به شما می شه.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی بازاریابی