عمومی

۸ خوراکی ارزان، سالم و مقوی

لیست غذاهای سالم و مقوی

این حقیقت داره که اگه بخواین غذاهای مقوی و سالم بخورین، هزینه شما بیشتر می شه. یه تحقیق جدید نشون داده که در آمریکا، خوردن غذاهای سالم در روز یک و نیم دلار خرج فرد رو بیشتر می کنه، که این هزینه های سالیانۀ ایشون رو هم تا ۵۵۰ دلار زیاد می کنه. در ایران هم با شرایطی مشابه با آمریکا روبرو هستیم. اما معنیش این نیس که باید به کلی از خوردن میوه و سبزیجات بیخیال شین.

اینجا ۸ خوراکی ارزون و مقوی رو معرفی می کنیم – که هزینۀ هیچ کدوم واسه شما خیلی زیاد نخواد بود.

حبوبات

به چه دلیل به درد بخور هستن: حبوبات – هر دسته ای از اونا – پر از فیبر هستن که این ماده در مواظبت از قلب شما موثره. هم اینکه یه مقدار زیاد از پروتئین در حبوبات هست:  حدودا یه لیوان حبوبات برابر با ۵۰ گرم گوشت پروتئین داره. و وقتی که با غلات خورده شن، دیگه از نظر پروتئین تامین هستین.

سیب زمینی

به چه دلیل خوبه: سیب زمینی وقتی که در روغن انداخته و سرخ شه واقعا مضره. اما خود سیب زمینی یکی از سالم ترین غذاهاییه که میشه پیدا کرد. سیب زمینی پر از کربوهیدرات، ویتامین B و C و فیبره، البته اگه اونا رو با پوست بخورین. هم اینکه، اونا حتی از موز هم پتاسیوم بیشتری دارن.

تخم مرغ

به چه دلیل خوبه: یه تخم مرغ نزدیک به ۶ گرم پروتئین در خود داره – و البته پروتئین با کیفیت، چون که تموم پروتئینی که در تخم مرغ هست می تونه بوسیله بدن استفاده شه. زردۀ تخم مرغ هم یکی از بهترین راه های گرفتن ویتامین B هستش که واسه رشد مغز لازمه.

موز

البته شاید جزء خوراکی های ارزون قیمت نباشه اما مصرف اون واسه بدن می تونه از خیلی میوه ها بهتر باشه.

به چه دلیل خوبه: موز علاوه بر اینکه پر از پتاسیومه، یه منبع خود واسه گرفتن فیبر و ویتامین C هستش و هم اینکه منبع خوبی واسه ویتامین B6ه.

البته موز این روزا مانند گذشته ارزون نیس اما بازم میشه اونو جفت و جور کرد.

جو

سخته که راهی بهتر از خوردن یه کاسه جو واسه شروع روز خود پیدا کنین. جو به کمک می کنه. هم اینکه جو پر از تیامین، منیزیم، فسفر و منگزه.

برنج قهوه‏ای

با در نظر گرفتن داشتن سه گرم فیبر در هر نصف لیوان، برنج قهوه‏ ای می تونه بدون اینکه کالری شما رو بالا ببره باعث انرژی گرفتن شما شه. مشخص شده که این برنج می تونه منتهی به کم کردن خطر دیابت در بین آدمایی شه که به طور مرتب اون رو مصرف می کنن. هم اینکه می تونه به شما کمک کنه.

ماهی

به چه دلیل خوبه؟ تن ماهی یه منبع ارزون قیمت آهن، پروتئین و چربیای سالمه که می تونه به قدرت ذهن کمک کنه و مشکلات قلبی رو از شما دور نگاه داره. به دنبال تن ماهیایی با رنگ روشن تر باشین تا این جوری تا حد ممکن از آلودگی و چربی اضافه دوری کنین.

کلم

به چه دلیل خوبه؟ کلم معمولا اون سبزیه که در نظر گرفته نمی شه، اما در واقعیت از اون چیزی که فکر می کنین بسیار مغذی تره. نه فقط یه منبع خوب از ویتامین C، فیبر و پتاسیومه، بلکه بعضی از خاصیتای ضد مریضی رو که دیگه سبزیای این خونواده، مثل بروکلی، دارن رو هم بهمراه داره.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

اختصاصی رژیم غذایی هافینگتن پست