اختصاصی سایت ما؛ گزارش تصویری از نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ [بخش سوم]

در ادامه سلسله گزارشای اختصاصی بازدید از نمایشگاه خودرو پاریس تا الان بازدید خلاصه از غرفه های فراری، DS و گزارش کوتاه از سالن اول این نمایشگاه بزرگ رو منتشر کردیم، اما اینبار می خوایم تا به شکل گزارش تصویری به سراغ غرفه خودروسازان آلمانی پورشه، مرسدس بنز، آئودی و ب ام و در این نمایشگاه بریم و بعضی از مدلای شاخص بقیه خودروسازان رو در پاریس ۲۰۱۶ معرفی کنیم.

نمای کلی از غرفه ب ام و که نسبت به رقبا بسیار ساده طراحی شده بود.

ازدحام خبرنگاران در جلوی غرفه ب ام و در انتظار کنفرانس خبری این شرکت

بخش مربوط به خودروهای تیون شده M POWER با حضور پر رنگ مدل بسیار محبوب M2 و قرار گرفتن مدل دست نیافتنی M4 GTS در بالای غرفه همراه بود.

ب ام و امکان گاز دادن مجازی به یکی از موتورهای M POWER رو از راه یه صفحه نمایشگر و اسپیکر جفت و جور کرده بود، با فشردن دکمه مربوطه، صدای اگزوز M4 از بلندگوها پخش می شد، مشابه این تکنولوژی الان در خودروهای تولیدی ب ام و هم بکار گرفته می شه.

با در نظر گرفتن تغییر نسل سری پنج، M6 بدون حضور M5 به عنوان پرچمدار مدلای اسپرت ب ام و قدرت نمایی می کرد.

M3 این روزا فقط در مدل چهار در (سدان) به فروش می رسه و مدل کوپه با کد M4 خیلی نظر مثبت کارشناسان رو جلب نکرده.

M760LI لوکس ترین، قدرتمندترین و گرون ترین مدل سری هفت که با حفاظی شیشه ای از بقیه خودروهای حاضر در غرفه M POWER جدا شده بود.

dav

مدل SAFTY CAR از ب ام و M2 که در نقش خودرو مارشال و ایمنی در مسابقات موتورسواری قهرمانی جهان MOTO GP ظاهر می شه.

مدل مسابقه ای تیوولی در غرفه ساده سنگ یانگ در سالنی قرار گرفته بود که غرفه مرسدس بنز و ب ام و قرار داشت.

کانسپت جدید سنگ یانگ که سنگ بنای طراحی نسل بعدی خودروهای این شرکت میشه.

نمونه طویل تر از تیوولی که با پسوند XLV شناخته می شه و هنوز در بازار ایران معرفی نشده.

تیوولی XLV ادر زمینه هماهنگی طراحی به پای مدل اصلی تیوولی نمی رسه.

غرفه رنگارنگ کوچولوهای اسمارت در جوار سالن ۲۵۰۰ متری مرسدس بنز

اسمارت در اروپا و فرانسه از محبوبیت بالایی برخوداره و فت و فراوون در خیابونای پاریس دیده می شه.

رونمایی از مدل مفهومی SUV برقی مرسدس بنز

طراحی این مدل از بعضی جهات نزدیک به سری i ب ام و به نظر می رسه.

مدل تولیدی از این خودرو سال ۲۰۱۸ با برد ۵۰۰ کیلومتر معرفی می شه.

درب خودرو با لمس مالکین از راه حسگر اثر انگشت باز می شه.

طراحی داخلی نسل جدید خودروها بسیار ساده، چشم نواز و نزدیک به طراحی خودروهای سنتی به نظر می رسه.

رینگ اسپرت نه خیلی قشنگتر که با هدف بهبود ضریب آیرودینامیک خودرو طراحی شده.

طراحی بخش جلوی این مدل رو نمیشه خیلی قشنگتر توصیف کرد، از این رو میشه امید داشت که مرسدس بنز فقط از تکنولوژیای فنی EQ واسه تولید نسل بعدی خودروهایش استفاده کنه.

کانسپت ۶ متری می باخ کوپه بی هیچ شک و دودلی جذاب ترین خودرو حاضر در نمایشگاه بود.

نمایش تکنولوژی موتور و گیربکسای هیبریدی مرسدس بنز

AMG GT R سریعترین محصول تولیدی مرسدس که به وسیله AMG مهندسی شده.

AMG GT در واقع اسپرت ترین محصول مرسدس بنز در چند دهه گذشته حساب می شه و واسه فتح پیستای مسابقه طراحی شده.

ارتفاع کم صندلی و فرمون اسپرت به همراه کاپوت کشیده حسی نزدیک به خودروهای مسابقه ای رو حتی در حالت سکون به سرنشینان القا می کنه.

بی بزرگ نمایی میشه گفت که حس کابین این خودرو حتی از خودروهای فراری هم بهتره.

تکنولوژی عجیب نیسان/ اینفینتی و ساخت اولین پیشرانه تولید انبوه جهان با توانایی تغییر نسبت تراکم.

کانسپت جذاب اینفینتی که آینده نورانی این شرکت رو نوید میده.

نمایی از غرفه جگوار با حضور خونواده پلنگای عصبانی این شرکت.

اپلیکیشن اختصاصی لندرور و امکان تاکردن صندلیا از راه دور به وسیله اون

برگشت به غرفه ب ام و و رونمایی از کانسپت X2

با معرفی این محصول طیف کراس اوورای ب ام و از X1 تا X6 کامل می شه.

طراحی ظاهری عصبانی این مدل مفهومی می تونه نوید بخش زیبایی نسل بعدی ب ام وا باشه.

غرفه ساده تسلا و ملاقات با کراس اوور مدل X

به کار گیری اینجور صفحه نمایشگر بزرگی زیاد با روحیه ماشین دوستان موافق نیس.

پلت فرم ساده اما مدرن خودروهای تسلا

باتریا در بخش میانی شاسی جای گرفتن و موتورای برقی هم در حد فاصل عرضی چرخا نصب شدن.

hdr

dav

hdr

غرفه فیات و رودستر فوق العاده ۱۲۴ که براساس مزدا میاتا بوجود اومده.

hdr

سدان اقتصادی فیات تیپو که احتمال عرضه اون در ایران هم هست.

فضای داخلی فیات تیپو که در مقام یه خودرو تقریبا ارزون قیمت (قیمت پایه ۱۲۵۰۰ دلار) قشنگتر به نظر می رسه.

hdr

با در نظر گرفتن قوانین فعلی واردات و تعرفه CKD بعید انگار قیمت تموم شده فیات تیپو در ایران کمتر از ۸۰ میلیون تومن باشه.

غرفه میتسوبیشی و کانسپت هیبریدی GT PHEV

میتسوبیشی می خواد با پایان تولید مدل لنسر تمرکز خود رو کامل معطوف به تولید خودروهای شاسی بلند کنه.

طراحی داخلی خاص این کانسپت نشون دهنده سبک طراحی جدید اجناس میتسو میشه.

برگشت به غرفه رنو با حضور رنو کلیو RS؛ یکی از جذاب ترین هاچ بکای حال حاضر کره زمین.

بخش رنو اسپرت در ساخت خودروهای مهیج سابقه درخشانی داره اما بدیش اینه معمولا این مدلا در بازارای غیر اروپایی عرضه نمی شن.

غرفه سوزوکی در حاشیه نمایشگاه بسیار خلوت بود.

عوضش آئودی با اقیانوسی نورپردازی شده به وسیله رشته های LED غرفه ای بسیار متفاوت رو طراحی کرده بود.

آئودی RS7 خودکار که تونست یه دور پیست هوکنهایم رو سریعتر از راننده های مسابقه ای طی کنه.

حضور موتورسیکلت دوکاتی به عنوان یکی از برنده های تحت تملک آئودی در غرفه این شرکت.

نسل جدید آئودی R8 با موتور V10 که یکی از سریعترین خودروهای اسپرت حال حاضر جهان حساب می شه و از تکنولوژی مشترک با لامبورگینی هوراکان سود می بره.

یه عشق ماشین جوون پشت فرمون آئودی R8 V10

نمای کلی غرفه پورشه

پورشه ۹۱۱ تارگا یکی از نوستالژیک ترین اجناس پورشه

۹۱۱ تارگا با سقف قابل برداشت همزمان کارایی یه خودرو کوپه و کانورتیبل رو ارائه می کنه.

در جوار غرفه تویوتا و بال عقب بزرگ واسه مدل رالی یاریس

تویوتا می خواد با این هاچ بک ریز نقش دوباره در مسابقات رالی قهرمون جهان مقابله کنه.

کراس اوور هیبریدی C-HR که روی پلت فرم پریوس ساخته شده.

با در نظر گرفتن قوانین واردات امکان عرضه این مدل در بازار ایران هم بعید نیس.

مدل سلول سوختی میرای که با خروجی آب خالص و بدون نیاز به برق، پاک ترین خودرو جهان حساب می شه.

یکی از کانسپتای عجیب و غریب، آینده نگرانه و نه خیلی زیبای تویوتا

لکسوس LC 500H که در واقعیت به اندازه تصاویرش قشنگتر نیس.

کانسپت بزرگ نمایی آمیز لکسوس که می تونه آینده اجناس این شرکت رو به رقابت بکشه.

اولین SUV اشکودا (شاخه اقتصادی فولکس واگن)

یکی از کانسپتای برقی فولکس بر مبنای مدل سنتی فولکس استیشن

فولکس می خواد واسه پاک کردن تصور منفی خریداران از ماجرای تقلب زیست محیطی خونواده ای از خودروهای برقی رو راهی بازار کنه.

فضای داخلی این کانسپت دوست داشتنی که یادآور مدلای سنتی فولکس استیشنه.

با در نظر گرفتن رسوایی زیست محیطی فولکس واگن، بدیش اینه تعدادی از زیر مجموعه های لوکس این شرکت مثل لامبورگینی، بنتلی و حتی بوگاتی در نمایشگاه امسال حاضر نبودن، رولزرویس هم مانند آستون مارتین، فورد و مزدا از شرکت در نمایشگاه پاریس دوری کرده بود و با این حساب نمایش یه دستگاه رولزرویس فانتوم به وسیله یه شرکت تیونینگ به سوژه ای واسه عکس یادگاری ما از نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ تبدیل شد.

با امید به اینکه از این مجموعه گزارشا لذت برده باشین. بخشای قبلی گزارش تصویری از این نمایشگاه جذاب رو می تونین از اینجا مطالعه فرمایید.