استیشنی جذاب در برابر سدانی قدرتمند؛ مسابقه درگ آئودی RS4 Avant و ب ام و M3 CS [تماشا کنید]

خودروهای استیشن پیش آدمایی که معمولا با اعضای خونواده رفت و اومد می کنن، محبوب تر هستن. یعنی این دسته از خودروها حکم اتومبیلای خانوادگی رو داشته و نباید روی کارکرد فنی و یا لذت رانندگی اونا خیلی حساب باز کرد. این وسط اما استثناهایی هم وجود دارن. آئودی RS4 Avant یکی از این موارده که از موتوری بسیار قوی استفاده میکرد.

در زیر کاپوت این استیشن خوش استیل آلمانی همون موتور ۲٫۹ لیتری V6 توئین توربو قرار داره. این موتور که روی RS5 کوپه هم دیده می شه، می تونه ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنه.

وظیفه انتقال نیرو به چرخا رو یه گیربکس هشت سرعته خودکار رو دوش داره. این گیربکس به واسطه سیستم کواترو هر چهار چرخ رو به حرکت در می آورد. اونطور که ارباب حلقه ها در کاتالوگ اعلام کرده، RS4 Avant واسه رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۴٫۱ ثانیه زمان نیازمنده.

همونطور که مشاهده می کنین، این استیشن توانایی به رقابت کشیدن خیلی از سدانای سریع و اسپرت رو داره. واسه آزمایش این موضوع تازگیا دست اندرکاران نشریه carwow با ترتیب تست سه گانه عادی خود، آئودی RS4 Avant رو در مقابل ب ام و M3 CS قرار دادن.

سدان هیجان انگیز باواریاییا که استاندارد کلاس سدانای کامپکت اسپرت حساب می شه، با اضافه شدن پسوند CS بخشی از وزنای اضافی خود رو از دست داده؛ هم اینکه با بهینه سازیایی که در موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو انجام شده، خروجی اون به ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۱ نیوتن متر گشتاور پیشرفت پیدا کرده. بد نیس اشاره کنیم این ارقام به ترتیب ۲۸ و ۵۰ واحد بیشتر از نسخه معمولی ب ام و M3 هستن.

براساس اطلاعات کاتالوگ M3 CS در عرض ۳٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می کنه. با این حساب این سدان هیجان انگیز باید بتونه در مسابقه درگ زودتر از حریف هموطن خود از خط پایان عبور کنه؛ مخصوصا اینکه با وزن حدود ۱۶۰۰ کیلوگرمی، تقریبا ۲۰۰ کیلوگرم از استیشن ارباب حلقه ها سبک تره.

مثل مقایسه های قبلی، ویدیویی که carwow از این مقایسه جفت و جور کرده، خوش ساخت و تماشاییه. به خاطر همین دعوت می کنیم با تماشای اون ضمن لذت بردن از رقابتی نزدیک، از یافته های تستای سه گانه باخبر شید.

اگه نمی تونین ویدیوی فوق رو ببینین، باید به اطلاعتان برسونیم که برخلاف انتظار آئودی RS4 استیشن به لطف چسبندگی و شروع بهتر در همون اول از حریف دیفرانسیل عقب خود پیشی گرفته و تا خط پایان برتری خود رو با ۰٫۱ ثانیه اختلاف حفظ می کنه. این خودروی قوی رکورد ۱۲٫۱ ثانیه رو واسه فاصله یه چهارم مایل ثبت کرد.

در تست شتابگیری با سرعت اولیه ۵۰ مایل (۸۰ کیلومتر) در ساعت، این ب ام و M3 CS بود که با تکیه بر کارکرد بهتر گیربکس هفت سرعته دوکلاچه، از RS4 استیشن پیش افتاد.

تست ترمزگیری هم با برتری M3 CS همراه بود. این سدان جذاب باواریایی تونست بین ترمزگیری با سرعت ۷۰ مایل (۱۱۲ کیلومتر) در ساعت در مسافتی کوتاه تر متوقف شه. هر چند این اختلاف ناچیز و حدود یه متر بود، اما در آخر باعث برتری M3 CS بر RS4 استیشن شد.

در آخر مت واتسون مجری carwow بررسی کوتاهی از دو خودرو داشت. چکیده بررسی واتسون این بود که ب ام و M3 CS اتومبیلی جذاب و هیجان انگیز واسه پیسته، حال اینکه آئودی RS4 Avant واسه رانندگی در مسیرهای عمومی و رفت و آمدهای روزمره مناسب تر بوده و میشه بعضی وقتا به واسطه قوای محرکه قوی اون، مدلای اسپرت و سریع رو به دردسر انداخت.