فناوری

تویوتا کمری هیبرید و رنو فلوئنس در ناوگان تاکسی رانی؛ جزییات فعالیت تاکسی های جدید شهر تهران مشخص شد

اهالی تکنولوژی با واژه کار و کاسبی آشنایی زیادی دارن. شرکتای نوپایی که عموما با ارائه راهکارهای تازه و تکنولوژیک تلاش در رفع مشکلات سنتی و کسب درآمد دارن.

اینجور شرکتایی در چند سال گذشته به خصوص در فضای مجازی بسیار موفق عمل کردن، اما خدمات رسانی در دنیای واقعی بخش ای فرق داره که کشورمون هم بسیار در این مورد کمبود داره.

صنعت تاکسی رانی و کلا صنعت حمل و نقل، یکی از رکنای خدماتی نه خیلی به روز در ایرانه که می تونه بستر مناسبی واسه پیشرفت شرکتای کار و کاسبی با ایده های نوین باشه.

شب گذشته و به مناسبت هفته هوای پاک، شرکت نوپایی با عنوان "آرین موتور" به عنوان اولین شرکت خصوصی عرضه کننده تاکسیای پاک، شروع رسمی فعالیت خود رو اعلام کرد.

تامین تاکسیای تویوتا کمری هیبرید، رنو فلوئنس و تویوتا هایس (ون ده نفره) با استاندارد یورو ۵ مهمترین فعالیت این شرکته.

آرین تاکسی که یکی از زیر مجموعه های هولدینگ وارد کنندگان تویوتا و رنو هستش، مالکیت همه خودروهای تاکسی (در فاز اول حدود ۸۷ دستگاه) رو در اختیار داره.

پس برخلاف روند عادی، مالکیت خودروها و تامین خدمات پس از واگذاری اونا برعهده آرین تاکسی میشه و رانندگان به استخدام این شرکت در میان.

رانندگان آرین تاکسی با یونیفرم واحد و پس از گذروندن دوره های آموزشی خاص فعالیت می کنن.

بهبود کیفیت خدمات دهی در سطح استانداردهای جهانی، کاهش مصرف سوخت و گازهای آلاینده، افزایش ایمنی و بهبود قابل توجه رفاه حال سرنشینان از جمله مهمترین فواید فعالیت این شرکت میشه.

فاز دراز مدت این پروژه، فعالیت ۵۰۰۰ دستگاه از خودروهای پاک و مدرن در صنعت تاکسیرانی میشه.

خودروهای تاکسی به طور میانگین ۱۰ برابر بیشتر از خودروهای شخصی تردد می کنن، پس اندازه مصرف سوخت و آلودگی این خودروها خیلی خیلی مهمه.

این درحالیست که قرارداد تحویل ۵۰۰۰ دستگاه هیوندای سوناتا هیبریدی هم به وسیله شرکت تاکسیرانی تهران امضا شده و این خودروها با رنگ زرد خاص خطوط تاکسی رانی تهران در کره جنوبی ساخته می شن.

ممکنه این سوال براتون مطرح باشه که در قبال این تغییر، سود شرکتای نامبرده از فعالیت تاکسی رانی با این خودروهای گرون چیجوری تامین می شه.

اول اینکه تعرفه ابلاغی واسه به کار گیری این خودروهای پاک و مدرن، در حدود ۴۰ درصد بیشتر از تاکسیای قدیمی و عادی میشه.

توان ۲۰۱ اسب بخار، گیربکس خودکار، مصرف سوخت و آلودگی نزدیک به صفر در شرایط ترافیکی و دووم و توانایی اطمینان بسیار بالا از جمله مهمترین مشخصات کمری هیبریدی هستن.

مورد دوم به قوانین واردات مربوط می شه که واردات خودروهای حمل و نقل عمومی (پلاک زرد مخصوص تاکسی رانی) رو با تعرفه ۴ درصد ممکن می کنه، پس رقم پایانی تامین این خودروها به شکل زیادی ارزون تر از نمونه های عادی و شخصی تموم می شه.

در آخر اینکه به کار گیری این تاکسیای خاص واسه خدمات فرودگاهی، هتلا و استفاده بین شهری درآمد زیادی رو داره که به کار گیری اینجور خودروهایی رو واسه شرکت نامبرده مقرون به صرفه می کنه.

خودروهای هیبریدی تویوتا با این لوگو شناخته می شن.

به هرحال امیده که فعالیت شرکتای خصوصی مثل این رونق بگیره و در دراز مدت تماشاگر حل شدن مشکلات رانندگان در مورد دست و پنجه نرم کردن با خودروهای پرمصرف و کم کیفیت و بهتر شدن وضعیت حمل و نقل در شهرهای کشورمون باشیم.