دانلود تحقیق با موضوع استفاده از اینترنت

در پیشرفت اقتصاد کشور است.
به گفته‌ی او اینترنت یک پدیده‌ی اقتصادی مهم است که سبب کم رنگ شدن نقش راه‌ها در تبادل اطلاعات شده و باید مورد عنایت مسوولان دولت قرار گیرد.
رییس انجمن کارفرمایان شرکت‌های اینترنتی با تاکید بر اینکه با توجه به نقش موثر جاده‌ها و اتوبان‌ در راه‌های کشور و تسهیل امور، لذا پرسرعت شدن اینترنت نیز از واجبات است، تصریح کرد: آماردهی وزارت ICT نسبت به بالا رفتن ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه باید در مقایسه با کشورهای دیگر باشد.
همچنین داوود مدنی – کارشناس فن‌آوری اطلاعات – با بیان اینکه با توجه به وجود نگاه غیرعلمی‌ و ناآگاهانه نسبت به اینترنت در کشور این موضوع هنوز به صورت فراگیر و همگانی مورد استفاده قرار نگرفته و علت آن نبود یک تعامل و وابستگی بین مراکز اداری صنعتی و دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: کاربران اینترنت در سطوح مختلف برای تامین خواسته‌هایشان به نوعی از منابع و امکانات مختلف بهره می‌گیرند و برآورده کردن نیاز مراجعه‌کنندگان مختلف در هر سطح و گروهی از اهمیت ویژه و جامع بودن این منبع حکایت دارد.
به گفته‌ی او بانک اطلاعاتی کارآمدتر از اینترنت با اشتراک داده‌های کاربران آن در هر زمان و مکان با سرعتی به مراتب بالاتر از دیگر امکانات،‌ وجود ندارد.
این کارشناس تاکید کرد:‌ با گسترش اطلاعات اینترنت در هر لحظه و با افزودن سایت‌ها توسط کاربران بسیار در نقاط مختلف، اهمیت حضور و میزان استفاده و برخورداری از آن مورد سوال واقع می‌شود که ما در این بانک عظیم اطلاعات چه نقشی داریم.
مدنی گفـت: در جنبه‌های علمی ‌و تحقیقاتی آمار چشم‌گیری از کاربران در جهت رشد کمی‌ و کیفی سایت‌ها و وبلاگ‌ها به چشم نمی‌خورد اما این بدان معنی نیست که هرگز کاری نکرده‌ایم یا حضوری نداشتیم بلکه میزان کارکرد یا نوع حضور مثمرثمر ارزیابی نمی‌شود.
به گفته‌ی این کارشناس اغلب سایت‌های مختلف تجاری و اداری هم صرفا به شکل نمادین استفاده می‌شوند و موسسه دارنده آن سایت به داشتن یک نام و سایت در اینترنت بسنده کرده و اگر محتوای سایت‌هایشان به‌روز و کارآمد بود، می‌توانستیم در بخش‌های اقتصادی نیز شاهد خدمات ارزنده باشیم.
کارشناسان این کاستی را نبود سیستم آموزش و فرهنگ مناسب استفاده از اینترنت در سطح کلان برمی‌شمرند و تاکید دارند که‌ معرفی کاستی‌ها و نداشتن پایگاه‌های مناسب وب‌سایت‌ها جهت حضور کودکان و نوجوانان و یا عامه کاربران در هر بخشی باید به آموزش صحیح استفاده از اینترنت و ایجاد پایگاه‌های مناسب در حوزه‌های مختلف منجر شود.
تحلیلگران بر این عقیده‌اند که تعریف درست از اینترنت و نگاه مثبت به آن، فراهم کردن تسهیلات خوب در جهت استفاده از اینترنت سرعت و قیمت، ارزش دادن به خدمات و کارکردهای مثبت، وابسته کردن اموری که نتایج حاصل از آن به منابع ملی بازگردد، ایجاد انگیزه در استفاده صحیح و تشویق به راه‌اندازی سایت‌ها و وبلاگ‌ها در شاخه‌های مختلف علمی‌ به مراتب بهتر از فیلتر کردن سایت‌ها و یا انعکاس جلوه‌های منفی آن است.
فروهر فرزانه ـ استاد دانشگاه ـ نیز گفت: با وجود کاربران اینترنت در ایران، سطح اینترنت کشور قابل توجه نبوده و نیازمند توجه مسوولان است. تعداد کاربران اینترنت کشور به دلیل جمعیت بالای دانش‌آموزی و دانشجویی بالاست اما نرخ سرویس‌ها و پهنای باند اینترنت کشور مناسب نیست و هزینه‌هایی که خانواده به استفاده از اینترنت اختصاص قابل توجه نیست.
او درباره‌ی سیاست‌های حمایتی از سوی دولت گفت: گسترش استفاده از خدمات اینترنت، به خرید رایانه و ایجاد اتصالات پرسرعت بستگی دارد که هم‌اکنون سرعت خدمات اینترنتی در مراکز علمی به هیچ وجه قابل توجه نیست چه برسد به خانوارها.
به گفته‌ی فرزانه سرعت خدمات اینترنت در موسسات و مراکز آموزش عالی مانند دانشگاه‌ها رضایت‌بخش نبوده و اکثر دانشجویان و اعضای هیات علمی از این نبود اینترنت پرسرعت رنج می‌برند.
او فعالیت بخش خصوصی در این بخش را نسبتا محدود دانست و گفت: احتمالا سرویس‌های اصلی که تعیین کننده اینترنت کشور است انحصارا در دست دولت بوده و یکی از علل محدود بودن فعالیت بخش خصوصی و نبود کیفیت مناسب است.
به اعتقاد این استاد دانشگاه موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی حداقل باید از دسترسی به نرخ بالاتری بهره‌مند شوند تا در صورت دانلود یک فایل، با مشکل مواجه نشوند همچنین مسوولان نباید وجه منفی استفاده از اینترنت را درنظر بگیرند و درصدد محدود کردن آن برآیند.
علاوه بر این عباس فرزین – کارشناس فن‌آوری اطلاعات – معتقد است: باید از جنبه‌های فرهنگی، فنی، تخصصی و اقتصادی به جامعه یاد داده شود که پیشرفت باید جهانی باشد که یکی از کرسی‌های اصلی جهانی شدن آشنایی با اینترنت است.

به گفته‌ی فرزین وجود اینترنت با پهنای باند بالا سبب صرفه‌جویی در وقت کاربران و تسهیل امور می‌شود و بسنده کردن به اینترنت 512 کیلوبیت جز عاملی بازدارنده، منفعتی ندارد.
او تاکید کرد: ‌روش‌های اجرایی باید با توجه به فهم فرهنگ جامعه عنوان شود لذا برای استفاده از ابزاری مانند اینترنت برای تسهیل امور در تبادل اطلاعات، روش موثر در جامعه و سبقت از کشورهای دیگر باید گام برداشت تا نحوه‌ی استفاده از آن مثمرثمر واقع شود.
از برآیند نظر کارشناسان چنین بر می‌آید که اینترنت یک پدیده‌ی اقتصادی بوده و سبب تسهیل امور و اطلاعات الکترونیکی می‌شود لذا باید نگاه‌ها نسبت به اینترنت و ارتقاء آن تغییر کند که در این راستا می توان با واگذاری سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی حوزه‌ی IT به بخش خصوصی کاهش، هزینه‌ها و افزایش کیفیت اینترنت در سطح جهانی را باعث شد.

فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه
قبلا اشاره شد در این تحقیقما از روش تحقیق توصیفی استفاده کرده ایم.بر طبق تعریف تحقیق توصیفی به توصیف،ضبط،توضیح شرایت موجود،یا به عبارت دیگر توصیف منظم و مدون موقعیتی ویژهیا حوزه مورد علاقه به صورت واقعی و عینی میپردازد. در تحقیقی که پیش رو دارید با موضوع بررسی میزان و نوع استفاده از اینترنت توسط دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد سعی زیادی شد تا اطلاعات مستند و واقعی جمع آوری شوند.
روش گزینش نمونه
نمونه های ما باید نماینده ی کاملی از جامعه ی مورد نظر (دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد) باشند. همه میدانیم که در یک دانشگاه بزرگ دانشجویان با جنسیتهای مختلف وسن وسال غیر هماهنگدر رشته های مختلف مشغول به تحصیل اند. پس برای اینکه نمونه تحقیق ما منحصر به رشته ی خاص یا جنسیت خاصی نباشد بهتر آن دیدیم که با روش نمونه گیری تصادفی ساده به محلهایی که محل تجمع دانشجویان با گرایشهای مختلف تحصیلی وسیاسی و… در کنار یکدیگر است مراجعه کنیم. جاهایی نظیر کتابخانه، سالن اجتماعات وهمایشها،سالن ورزش و… . نمونه ی ما که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند شامل 68درصد مونث و32درصد مذکرکه مشغول به تحصیل درسالها ورشته های مختلف بودند. مسنترین فرد پاسخ دهنده 44 ساله و جوانترین آنها19 ساله بود. البته اکثریت پاسخ دهندگان در سنین20،21و22 سال بودند.
روش تهیه واجرای پرسشنامه در تهیه ی پرسشنامه ابتدا اهداف خود ازانجام تحقیق را تا در مسیر تحقیق گام برداریم.
اهداف ویژه تحقیق ما عبارت بو دند از:
میزان استفاده از اینترنت توسط دانش جویان دانشگاه آزاد مشهد.
بررسی تاثیر جنسیت بر استفاده از اینترنت.
نوع وزمینه ی تخصصی استفاده از اینترنت توسط دانشجویان.
میزان رضایت از کیفیت اینترنت در کشور.
مهمترین مشکلات اینترنت از دید دانشجویان.
سوالات پرسشنامه همراه با گزینه ها
1.میزان استفاده ی خود را از اینترنت مشخص کنید؟
1)به ندرت-2)درحد متوسط-3)درحد بالا.
2.چند درصد از استفاده یشما مربوط بهمسائل پژوهشی وتحقیق است؟
1)25درصد وکمتر-2)50درصد-3)75درصد-4)100 درصد.
3.چه درصدی از استفاده یشما مربوط به مسایل آموزشی است؟

پایان نامهاینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوند.

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته روانشناسی و علوم تربیتی همه موضوعات و گرایش ها :روانشناسی بالینی ، تربیتی ، صنعتی سازمانی ،آموزش‌ و پرورش‌، کودکاناستثنائی‌،روانسنجی، تکنولوژی آموزشی ، مدیریت آموزشی ، برنامه ریزی درسی ، زیست روانشناسی ، روانشناسی رشد

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

1)25درصد وکمتر-2)50درصد-3)75درصد-4)100 درصد.
4.چه درصدی از استفاده یشما مربوط به تفریح وسرگرمی وارتباط میشود؟
1)25درصد وکمتر-2)50درصد-3)75درصد-4)100درصد.
5.((لطفا به این سوال صادقانه پاسخ دهید)) چند درصد استفاده ی شما از اینترنت تا حدی غیر معمول یا غیر مجاز در هر زمینه ای میباشد؟
1)0درصد-2)25درصد-3)75درصد-4)100درصد.
6.به نظر شما جنسیت بر نوع و میزان استفاده از اینترنت تاثیرگذار است؟
7.برای اینترنت بیشتر از کافی نت استفاده میکنید یا از اینترنت منزل؟
8.سرعت اینترنت ودسترسی به سایتهای مورد نظر رادر کشور چگونه ارزیابی میکنید؟
9.اهم مشکلاتی که در کار با اینترنت دارید بنویسید؟
در حین توزیع پرسشنامه ودریافت پاسخ از اشخاص نمونه در برخورد با پرسشنامه ی تدافعی عمل کرده و آن را تهدید علیه خود قلمداد میکردند حتی در بعضی موارد حاضر به پاسخگویی نبودند.البته در اکثر موارد باتوضیح بیشتر درباره ی مقصود تحقیق و اطمینان بخشی به هر صورت ممکن از جمله آزادی نمونه در پر کردن مشخصات فردی ازقبیل نام ونام خانوادگی، رشته ی تحصیلی و حتی سال تولد موفق به جلب همکاری آنها برای تکمیل نمودن پرسشنامه شدیم.

روش آماری
در پرسشنامه ی مذکور همانطور که مشاهده مینمایید 4 سوال 4 جوابی که جوابهای مشابهی دارند وبه درصد شامل(25)،(50)،(75)و(100) وجود دارند. بدیهی است در پاسخ افراد مختلف از اینترنت ممکن است از(100در100) بیشتر شود. به همین دلیل برای تصحیح هر برگ پاسخنامه درصد مجموع 4 سوال را برای هر سوال حساب نموده ایم که از فرمول زیر محاسبه شده است:
A=رسم نمودارهاومنحنی های مختلف نیزبه فهم کاملترمطالب به دست آمده کمک می کند.
فصل چهارم
یافته های تحقیق وتجزیه وتحلیل یافته ها
مقدمه
پس ازتصحیح کلیه پرسشنامه های پرشده وانجام
محاسبات اطلاعات زیراستخراج شد:
درموردمیزان استفاده ازاینترنت 38نفربه میزان کم ازاین تکنولوژی استفاده میکنند.همچنین 87نفرهم به مقدارمتوسط ازاینترنت استفاده میکنندودرنهایت15نفرهم به میزان زیادوقابل توجهی ازاینترنت استفاده میکنند.

درباره انواع مختلف استفاده ازاینترنت ازکل جمعیت140نفرنمونه مادراین تحقیق اطلاعات به تفکیک جنسیت عبارت است از:درموردنوع استفاده خانمها17/33درصدمربوط به پژوهش وتحقیق میشود.درمرحله بعد19/28درصدمربوط به مسائل
آموزشی وهمچنین 20/26درصدمربوط به ارتباط وسرگرمی ودرنهایت 44/12درصدبه مسائل غیرمجازمی باشند.
نکته:پاسخ دهندگان مادرباره واژه غیرمجازاینگونه توجیه شدندکه غیرمجازشامل هرسایت غیرمجازچه ازلحاظ موسیقی،سیاسی،اخلاقی و….است.
پاسخهای آقایان به انواع مختلف استفاده ازاینترنت به درصد به قرارزیراست:98/22درصد استفاده ازاینترنت آقایان مربوط به پژوهش وتحقیق،47/25درصد مربوط به مسائل آموزشی،95/27درصدمربوط به ارتباط وسرگرمی و60/23درصدمربوط به مسائل غیرمجاز.

نمودارانواع استفاده ازاینترنت خانمها

نمودارانواع استفاده ازاینترنت آقایان

نمودارانواع استفاده ازاینترنت کل نمونه ها

درمورد تاثیرجنسیت براستفاده ازاینترنت نظردانشجویان دانشگاه آزادمشهدراجویاشدیم که دراین مورد49/58درصددانشجویان اعتقادبه تاثیرجنسیت دراستفاده ازاینترنت داشتندو51/41درصددانشجویان نیزبرعکس اعتقادبه تاثیرجنسیت دراستفاده ازاینترنت نداشتند.

نمودارتاثیرجنسیت براستفاده ازاینترنت

درموردمکان استفاده ازاینترنت درموردخانمها به این شکل است65نفردرمنزل،26نفردرکافی نت،4نفرهم درهردومکان ازاینترنت استفاده میکنند.درموردآقایان نیزبه این شکل است 27نفردرمنزل ،15نفردرکافی نت،3نفرهمدرهردومکان ازاینترنت استفاده میکنند.اگراین ارقام رادرکل درصد بگیریم10/66درصدجمعیت گروه نمونه ازاینترنت درمنزل استفاده میکنندو90/33درصدنیزبه کافی نت مراجعه میکنند.
نمودارمکان استفاده ازاینترنت خانمها

نمودارمکان استفاده ازاینترنت آقایان

نمودار کلی مکان استفاده ازاینترنت نمونه ها به درصد

درموردچگونگی کیفیت استفاده ازاینترنت28/8درصدآن راخوب وعالی می دانند.81/20درصدآن رامتوسط و92/70درصدجمعیت نمونه آن راضعیف وبدمی دانند.

اهم مشکلات دانشجویان درکاربااینترنت به صورت یک سوال بازپاسخ درپرسشنامه آمده تادانشجویان باآزادی کامل هرتعدادمشکلی دارندبازگوکنند.درتصحیح پرسشنامه ها درمجموع به شش رده مشکل برخوردیم.البته بعضی دانشجویان فقط به یک مورداین مشکلات اشاره کرده بودند وبعضی دیگربه چندین مورداشاره کرده بودند.سرفصلهای مشکلات کاربران به قرارزیراست:
فیلترینگ03/23
سرعت پایین83/48درصد
منفک نبودن سرفصلها68/1درصد
هزینه بالا56/2درصد
ویروسها09/2درصد
بدون مشکل82/21درصد

اطلاعات طبقه بندی شده آقایان اطلاعات طبقه بندی شدی آقایان
میزان استفاده از اینترنت دلیل استفاده از اینترنت تاثیرجنسیت مکان استفاده کیفیت اینترنت اهم مشکلات کار با اینترنت
ردیف کم متوسط زیاد پژوهش آموزش سرگرمی غیر مجاز بله خیر منزل کافی نت خوب متوسط ضعیف فیلترینگ سرعت هزینه تفکیک بی مشکل ویروس
1 1 3 2 3 4 1 1 1 1
2 1 2 1 1 4 1 1 1 1
3 1 2 1 2 3 1 1 1 1 1 1
4 1 1 2 2 2 1 1 1 1 1
5 1 2 3 2 2 1 1 1 1 1 1
6 1 2 1 3 2 1 1 1 1
7 1 3 2 1 0 1 1 1 1 1
8 1 3 4 0 1 1 1 1 1 1
9 1 2 1 3 2 1 1 1 1
10 1 1 1 2 2 1 1 1 1
11 1 1 1 3 2 1 1 1 1
12 1 1 1 3 2 1 1 1 1 1
13 1 1 2 1 2 1 1 1
14 1 1 1 4 3 1 1 1 1
15 1 3 1 1 0 1 1 1 1
16 1 3 2 1 2 1 1 1 1
17 1 1 3 1 2 1 1 1 1
18 1 2 2 2 2 1 1 1 1
19 1 2 2 3 2 1 1 1 1 1
20 1 1 2 2 2 1 1 1 1
21 1 1 1 1 0 1 1 1 1
22 1 1 2 3 0 1 1 1 1

23 1 1 2 3 4 1 1 1 1 1
24 1 1 1 2 3 1 1
25 1 2 2 2 2 1 1 1 1 1
26 1 1 3 2 0 1 1 1 1
27 1 2 2 1 0 1 1 1 1 1
28 1 1 2 1 3 1 1 1 1 1
29 1 1 1 3 2 1 1 1 1
30 1 2 2 1 2 1 1 1 1
31 1 1 1 2 0 1 1 1 1
32 1 2 1 3 2 1 1 1 1
33 1 2 2 2 3 1 1 1 1
34 1 1 1 3 0 1 1 1 1
35 1 4 4 1 0 1 1 1 1
36 1 2 3 1 0 1 1 1 1
37 1 2 3 1 0 1 1 1 1
38 1 1 2 3 4 1 1 1 1
39 1 2 3 3 2 1 1 1 1 1 1
40 1 2 3 1 0 1
41 1 1 1 2 2 1 1 1 1
42 1 1 1 3 2 1 1 1 1
43 1 1 2 3 2 1 1 1 1
44 1 1 1 1 0 1 1 1 1
45 1 1 1 2 3 1 1 1 1
اطلاعات طبقه بندی شده خانمها
میزان استفاده از اینترنت دلیل استفاده از اینترنت تاثیرجنسیت مکان استفاده کیفیت اینترنت اهم مشکلات کار با اینترنت
کم متوسط زیاد پژوهش آموزش سرگرمی غیر مجاز بله خیر منزل کافی نت خوب متوسط ضعیف فیلترینگ سرعت هزینه تفکیک بی مشکل ویروس
1
1
1 2 1 0 1
1

1
1

2
1
1 2 1 0 1
1
1
1

3
1
1 2 1 0 1
1
1
1

4
1
3 3 2 2
1 1

1
1

5
1
2 1 3 2 1
1

1 1 1

6 1
4 4 2 0 1
1

1

1
7
1
2 1 2 0
1 1

1
1

8
1
3 2 1 0 1
1
1
1

1
9 1
1 1 3 2
1 1
1
1

10 1
3 1 1 2
1
1
1
1

11
1
1 1 3 0 1
1
1
1

12 1
1 1 3 0
1 1
1

1

13
1
1 1 3 0 1
1
1

1

14
1
3 2 1 0
1 1

1
1

15
1
2 1 1 2
1 1

1
1

16
1
1 1 3 2 1
1

1 1 1

17
1
2 1 3 2 1
1
1
1

18 1
3 1 1 0 1
1
1

1
19 1
1 3 1 0 1
1

1
1

20
1
1 2 2 0 1
1
1

1
21 1
2 1 1 2 1
1
1

1
22
1
3 3 1 0
1 1