ده مهارت لازم برای موفقیت یک مدیر دیجیتال مارکتینگ قسمت اول

مدیر دیجیتال مارکتینگ کیست؟

مدیر دیجیتال مارکتینگ مثل رهبر ارکستره. تعدادی نوازنده، تعداد خیلی از وسیله پر سر وصدای نورانی وجمعیت زیادی ازمخاطبین.

این موضوع  به معنی درک تفاوتای دقیق وظریف و چگونگی اثرمتقابل اوناس. اطلاع از کارکرد هر کدوم از کانالای اجتماعی و دیجیتال و نقشی که این کانالا در تعامل با همدیگه اجرا می کنن خیلی با اهمیته.

اینجا سوالاتی به وجودمی آید. پستای فیسبوک من باید چقدر از پستای توییتر یا اینستاگرام فرق داشته باشه؟ در ایمیل مارکتینگ چه اولویتایی باید داشته باشم ؟ چیجوری بازاریابی محتوا به بهینه سازی موتور جستجو من کمک می کنه؟

 سوالات زیاد و پیچیده س.

اما اول اجازه بدید نگاهی از نزدیک به بعضی از چالشای پیش روی مدیران، کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و تواناییا و مهارتای مورد نیازشون بندازیم.

سرعت بالای تغییرات دنیای دیجیتال

 یکی از چالشای بزرگ، همراه شدن با سرعت بالای تغییراته.

یه مورد به سرعت در حال رشد و تغییر فیسبوکه. چقدر بودجه باید واسه تبلیغات فیس بوک بپردازم؟ هم اینکه گزینه های تبلیغات فیسبوک همیشه در حال تغییرات پشت سر هم هستن و واسه درک این تغییرات نیاز به یه متخصص دارین.

گوشیای هوشمند هم از حالت وسیله سرگرمی به یه کانال بازاریابی دوری ناپذیرتبدیل شدن.

پس یه مدیر دیجیتال مارکتینگ واسه موفقیت در این جریان شدیدا متغیر به چه مهارتایی نیاز داره؟

۱.تحلیل داده ها

اصطلاح “داده بزرگ” مانند شیرینی در عروسی روسی،در همه جا دیده میشه.

اما بحث ما درباره “داده بزرگ” نیس بلکه درباره انچه شما با این داده انجام میدهیده که کار تحلیل گره.دانشمند تحلیلی با دسترسی از طریق و سیستم عاملای فناوری هنر بازاریابی رو فرا میگیره.

تحلیل داده ها واسه خیلی از بازاریابا خسته کننده و گیج کننده س. واسه تحلیل داده ها به ترکیب جدیدی از تیم نیاز دارین یعنی  تعدادی افراد تحلیل گر.

دوران بازاریابی با بازی “بازاریابی مَدمِن” وال استریت گذشته س.بازاریابی مبتکر به شریک جدیدی نیاز داره. نمونه ای قوی و خوب از نیاز به تحلیل داده وسیله ترادیتاه که خطوط هوایی کوانتاس واسه برنامه های تشریفاتی خود به کار میگیره.

۱۰میلیون عضو

۱.۳میلیارد دلار درآمد

۸۰۰ میلیون دلارجوایز هر سال

با تجزیه تحلیل خوب و خوش بینی میشه فهمید اونا می تونن سودآوری شرکت رو به ۳۰۰میلیون دلار در سال زیاد کنن.

۲. تبلیغات رسانه های اجتماعی

چیزی که رسانه اجتماعی به عنوان یه وسیله بازاریابی به هنگام شروع کار با این شبکه ها وعده میده رایگان بودن خدماته. بخاطر این فیسبوک بازی رو عوض می کنه.دوران حجم بالای لایکای فیسبوک به پایان رسیده.حالا وقت پول دادن به فیسبوکیه که دادهاتون رو جمع کرده و حالا می خواد اونا رو دوباره به خودتون بفروشه.(یه بازی آنلاین) تو یه آزمایش منطقی از چگونگی ظاهر این موضوع پیش بینی می شه تا سال ۲۰۱۶ ،۲۵ میلیارد دلار از درآمد فیسبوک مربوط به تبلیغات افراد روی فیسبوک باشه.اما با وجود بدبینی اولیه، کارآیی خوب تبلیغات فیسبوک می تونه خیلی اثر داشته باشه. پس موضوعات و مهارتایی که شما واسه شروع چگونگی کار به اونا احتیاج دارین چه هستن؟

به کار گیری وسیله تجزیه تحلیل فیسبوک

 “دیدگاه های فیسبوک”

استفاده خوب از “ویرایشگر قوی”

چیزی که میشه با “ابزارسفارشی شده واسه مخاطبان”  انجام داد

هدف قرار دادن تک تک ” مخاطبان عادی”

دونستن اینکه مزایده  اُ سی پی ام چیه و چیجوری خوب کار می کنه

چگونگی تجربه و امتحان کردن تصاویر خلاقانه

و این تنهابخش کوچیکی از این موضوع گسترده س.

۳.ایمیل مارکتینگ

ایمیل در گذشته ساده بود و الان شامل هدف قرار دادن نیاز خاص بازاره.ایمیل به عنوان یه وسیله قوی بازاریابی بیشتر وقتا دست کم گرفته شده.

حتی مطبوعات برجسته شهر این کار رو خوب انجام نداده ان.گزارشی که تازگیا نیویورک تایمز چاپ کرده،نشون میده با وجود اینکه بیشتر از ۶میلیون ایمیل در پایگاه داده های خود دارن حتی یه طرح پایه ای مناسب ایمیل مارکتینگ ندارن.لیست ایمیلا به صورت دستی از دیگر سیستم هاشون بازیابی می شه.

ایمیل مارکتینگ واسه اگاهی از یه برند عالیه اما بیشتر مشتری هایی معتقد و همیشگی شما و مشتری هایی احتمالی و طرفداران شما میخوان در محیط نزدیکتری با ایمیل با شما در تماس باشن.خیلی از کمپین بازاریابیای ممتاز و فروش شما در لیست ایمیل شما اتفاق میفته.

۴.بازاریابی با موتورهای جستجو

دو قسمت واسه این معادله هست

  1. بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو (SEO)
  2. تبلیغات کلیکی (SEM)

بازاریابی پرداختی موتور جستجو بعضی وقتا “اس ای ام”(search engine marketing)  نامیده می شه.بهینه سازی سایت واسه رتبه بالا در موتورهای جستجو وقت گیره و سریع به محتوای موتورها اضافه نمی شه.اما از انجام این کار غفلت نکنین چون در آخر کلی ترافیک شما رو در طول زمان هدایت می کنه. .این کار واسه ایجاد محتوا و فعالیتای تاکتیکی ثابت چند سال زمان میبره

این مطلب ادامه داره…