ده مهارت لازم برای موفقیت یک مدیر دیجیتال مارکتینگ قسمت دوم

ادامه مهارت لازم واسه موفقیت یه مدیر دیجیتال مارکتینگ

قسمت اول این مقاله در مورد ۵ مهارت اولیه لازم واسه مدیر دیجیتال مارکتینگ رو اینجا بخونین

۵.تواناییای خود رو با وسایل تکنولوژی و طرحای پایه ای مناسب پیشرفت بدید

کار بیشتر بازاریابا در گذشته مدیریت آژانسای تبلیغاتی بود.اما حالا اونا باید تکنولوژی رو بفهمن. بعضی از این وسیله ها چه می کنن؟

وسایل رایگان

ترتیب خیلی از وسیله رایگان هست.که شامل بعضی از این هاست:

  • هوتسوییت (Hootsuite)
  • توییت دِک( Tweetdeck)
  • کانوا(Canva)
  • بافر(Buffer)
  • دیدگاه های فیسبوک (Facebook Insight)
  • موشکافی ترافیک توییتر(Twitter Analytics)
  • موشکافی ترافیک گوگل( Google Analytics)

خیلی از اینا نسخه های پولی دارن که خصوصیات و عملکردهای دیگری رو اضافه می کنه.

پلت فرما

شامل بازاریابی دیجیتال،بازاریابی با ایمیل و پلت فرم تخصصی رسانه های اجتماعیه که به شما اجازه میده تلاش هاتون واسه بازاریابی رو اندازه کنین.

۱.پلت فرم دیجیتال مارکتینگ

الان تعداد خیلی از این طرحا هست،یکی از اجناس مارکتینگ عملیاتی، ترادیتاه که شامل برنامه ریزی و مدیریت هزینه های مربوط به مارکتینگ،جریان کار،مدیریت همکاری و مدیریت سرمایه مارکتینگه.

۲.پلت فرم بازاریابی با ایمیل

صدها طرح پایه ای هست ولی اینجا تعداد کمی رو معرفی می کنیم:

  • میل چیمپ(Mailchimp)
  • اِوبر(Aweber)
  • آی کانتکت(iContact)

۶.بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی قسمتای پویای بسیاری داره.

این موضوع پیچیده س و لازمه متوجه شکل های جور واجور متفاوت شبکه های اجتماعی و وسایل بازاریابی رسانه های اجتماعی باشین شما می خواید روی کدوم یکی تمرکز کنین؟ پس مجموعه تاکتیکایی واسه رسیدن به اهداف شما هست. پس شما نیاز به طراحی ایده و محتوا واسه اونا دارین.

۷.بازاریابی محتوا

محتوا,زیربنای اصلی واسه تموم بازاریابی هاست. شما به تصاویر, پستای وبلاگ، گرافیکای اطلاعاتی، کتابای الکترونیکی رایگان نیاز دارین و این لیست بازم در حال ادامه داره.

امتیازات بازاریابی محتوا وقتی خوب انجام شه، شامل افزایش تعامل، بهبود سئو [۱] و مدیریت و فروشه.

۸.بازاریابی با موبایل

رواج یهویی موبایل و ظهور موبایلای هوشمند خیلی از بازاریابا رو بدون آمادگی گرفتار کرده. خیلی از برنده ها سایتی دارن که نسبت به موبایل پاسخگرا یا فریندلی نیس و هیچ برنامه ای نداره که وقتی شما خارج از خونه هستین مشتریان با شما خیلی راحت در تماس باشن.

مهارتای این نوع بازاریابی رو باید سریع فراگرفت!

۹.بازاریابی ویروسی

جفت و جور کردن محتوا واسه حرکت سریع چیزیه که لایکای بازفید[۲] (Buzzfeed)،آپ وُرثی(up worthy) و ویرال نُوا (viral nova) رو به سطح جدیدی رسونده.این به این معنی نیس که شما باید بر این موضوع تمرکز کنین اما از یه دیدگاه منطقی جفت و جور کردن ویدئوهای وابسته به موقعیت، پستای وبلاگی یا تصویر واسه ویروسی عمل کردن ارزشمنده.

شما باید ببنید ناشران دیگه چیجوری این کار رو انجام میدن و بعضی تاکتیکایی رو که انجام میدن در کمپین بازاریابی خود بسازین.

۱۰.بازاریابی دیداری

بیشتر بازاریابا می دونن شما اگه از محتواهای دیداری استفاده کنین می تونین تعامل و مشارکت خود رو زیاد کنین.این موضوع خوب در فیسبوک درک شده و تعدادی تحقیق نشون میده تعاملای انجام شده از راه پستای تصویری ۹۰ درصد بیشتر از نوشتاریه.

اما این تاکتیک فقط در فیسبوک کاربرد نداره. توییتر واسه به کار گیری تصویر خیلی موثر بود.من تست کوچیکی روی جریانات توییترم انجام دادم و اینا نتایجی بود که وقتی از تصویر استفاده کردم بدست اومد.

تاثیر: درصد افزایش در “تاثیر” یه توییت با تصویر نسبت به یه توییت غیرقابل توجه:۱۹۷٪.

مشارکت: درصد افزایش واسه “مشارکت” یه توییت با تصویر نسبت به یه توییت بدون تصویر به طور متناوب ۵۸۱٪ است.

اندازه مشارکت: درصد افزایش واسه ” اندازه مشارکت” یه توییت با تصویر نسبت به یه توییت بدون تصویر یه نتیجه چشمگیره ۱۱۱%

مهارت بازاریابی دیداری ارزش یاد گرفتن رو داره.
[۱] Search engine optimization

[۲] یه شرکت رسانه ای خبری اینترنتی آمریکاییست

برگرفته از سایت : https://www.linkedin.com/pulse/10-skills-digital-marketing-manager-needs-succeed-read-jeff-bullas