سه عامل مهم در طراحی یک کمپین ایمیل مارکتینگ موفق چیست؟

عوامل بسیاری می تونن در طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ موفق اثر داشته باشه که ما در این مقاله می خوایم تا به معرفی مهمترین اونا بپردازیم.

طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ موفق

قبل اینکه بخوایم در مورد عوامل مهم در موفقیت طراحی ایمیل مارکتینگ اشاره کنیم، اول باید بدونیم که هدف از ایمیل مارکتنیگ و دلیل اصلی جهت فرستادن ایمیل چیه؟ هدف اصلی از فرستادن ایمیل یا طراحی ایمیل مارکتینگ، هدایت مخاطبان به صفحه ای از سایته. این بدون معناست که ایمیل ارسالی بتونه مخاطب رو اونقدر تشویق کنه که اون رو مشاهده کرده و روی لینک داخل ایمیل کلیک کنه و در آخرً وارد صفحه ای از سایت شه. واقعا کلیه این اقدامات جهت افزایش اندازه فروش اجناس و یا خدمات می باشه.

واسه طراحی یه کمپین ایمیل مارکتینگ موفق نیازه تا عواملی رو در نظر گرفت. ما در این مقاله می خوایم به سه عامل مهم و اساسی که می تونه در موفقیت طراحی ایمیل مارکتنیگ نقش پررنگی داشته باشن، بپردازیم.

پس واسه اینکه بشه به طراحی یه برنامه موفق ایمیل مارکتینگ پرداخت، نیازه تا عواملی رو در نظر گرفت.

چگونگی انتخاب نام فرستنده ایمیل

چگونگی انتخاب نام فرستنده ایمیل یکی از مهمترین عوامل موفقیت آمیز در طراحی ایمیل مارکتینگه. هنگام بررسی ایمیل بوسیله افراد، اولین موضوعی که توجه اونا رو جلب می کنه نام فرستنده ایمیله؛ پس در انتخاب نام فرستنده ایمیل دقت کنین چون این عامل در خوندن یا نخواندن ایمیل نقش مهمی داره. پیشنهاد می شه که واسه فرستادن ایمیل از نام شخص استفاده شه. اما ممکنه در مواردی افراد تمایل نداشته باشن که از نام خود موقع فرستادن ایمیل مارکتینگ استفاده کنن که در اون زمان بهتره از نام سازمانی خود استفاده کنن؛ نکته دیگری که در که طراحی ایمیل مارکتینگ سازمانها باید دقت شه اینه که حتما از نامی استفاده شه که بوسیله مخاطبان شناخته شده باشه تا هنگام مشاهده ایمیل بوسیله افراد، اونا فهمیده باشن که از سمت کدوم سازمان و یا شخص فرستاده شده.

فرض کنین آکادمی دیجیتال مارکتینگ بخواد واسه مخاطبان خود ایمیل بفرسته و اونا با نام آکادمی آشنا هستن؛ در نتیجه واسه ارسال بهتر ایمیل مارکتینگ به کار گیری نام آکادمی پیشنهاد می شه تا توجه مخاطبان موقع مشاهده اون به ایمیل جلب شه یا ممکنه با آکادمی آشنا نباشن که واسه این فرستادن ایمیل به این افراد بهتره که  از نام شخصی استفاده شه. به کار گیری نام شخص به اونا کمک می کنه که نسبت به ایمیل ارسالی توجه بیشتری نشون بدن.

هنگام بررسی ایمیل بوسیله افراد، اولین موضوعی که توجه اونا رو جلب می کنه نام فرستنده ایمیله

نکته مهم دیگری که هنگام انتخاب نشانی ایمیل باید در نظر گرفت اینه که نام ایمیل حتماً به زبون فارسی نوشته شه چون هنگام بررسی ایمیل بوسیله مخاطبان، تعداد زیادی ایمیل که دارای نام فرستنده به زبون انگلیسی هستن رو در اینباکس خود مشاهده می کنن.به کار گیری نام ایمیل به زبون فارسی باعث جلب توجه مخاطب به ایمیل شما می شه.

نکته دیگری که در طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ مطرحه به کار گیری نشانی ایمیلیه که سازمان از راه اون می تونه ایمیل دریافت یا بفرسته. مثلا [email protected] ایمیلیه که آکادمی دیجیتال مارکتینگ واسه فرستادن ایمیل ازش استفاده می کنه؛ این نشانی ایمیل همون آدرسیه که آکادمی از راه اون می تونه علاوه بر فرستادن ایمیل بقیه ایمیل ها رو هم دریافت کنه؛ واقعا یه نشانی ایمیل واقعیه.

با به کار گیری این روش مخاطب ممکنه که ایمیل رو از راه Spam  دریافت کنه اما یه بار اگه مخاطب ایمیل رو وارد اینباکس خود کنه از دفعات بعدی ایمیل ها از راه اینباکس دریافت می شه.

اجرای ایمیل مارکتینگ موفق رو در دوره تخصصی E-CRM بیاموزید

۱۶ ساعت آموزش استفاده موثر از ایمیل، اس ام اس و پوش در رابطه با مشتریان

در این دوره ثبت نام کنین

چگونگی انتخاب موضوع ایمیل (Subject Email)

چگونگی انتخاب موضوع ایمیل (Subject Email) جهت تشویق مخاطبان واسه بررسی ایمیل ارسالی بسیار اهمیت داره. موضوع انتخابی ایمیل مارکتینگ، می تونه مخاطبان رو تشویق کنه که ایمیل خود رو ببینن؟ مشاهده شدن ایمیل بوسیله مخاطبان در پیروزی یا شکست کمپین ایمیل مارکتینگ بسیار موثره.  طراحی کمپین ایمیل مارکتینگ وقتی با شکست روبه روی می شه که مخاطبان ایمیل رو مشاهده نکرده باشن. در نتیجه طراحی ایمیل مارکتینگ باید طوری انجام شه که مخاطبان تمایل پیدا کنن تا ایمیل رو بررسی کرده و بعد بعد از بررسی با کلیک کردن وارد لینک صفحه سایت شن.

پس دو هدف اصلی طراحی ایمیل تبلیغاتی اینه که، اول مخاطب رو تشویق کنه تا بعد از مشاهده ایمیل، اون رو باز کنه و بعد بعد از باز کردن ایمیل و مشاهده اون روی لینک داخل اون کلیک کنه.

چگونگی طراحی موضوع ایمیل

چگونگی طراحی بدنه ایمیل

شاید فکر کنین که منظور از بدنه ایمیل همون متن ایمیله اما اشتباه فکر می کنین؛ چون بدنه ایمیل دارای اجزاییه که در اندازه تاثیرگذاری ایمیل روی مخاطب موثره. این اجزا شامل موارد زیر می باشه:

  • متن
  • المان های گرافیکی
  • تصاویر
  • و …

هدف از طراحی بدنه کمپین ایمیل مارکتینگ  و به کار گیری تصاویر مناسب، المان های گرافیکی جذاب، متن تشویق کننده و …باعث می شه تا مخاطبان تشویق شن که محتوای ایمیل رو کامل بخونن و بعد با کلیک کردن برروی لینک وارد صفحه سایت شن. این نکته خیلی با اهمیته چون خیلی از افراد ممکنه که ایمیل شما رو باز کنن ولی روی لینک صفحه سایت شما کلیک نکنن چون ایمیل ارسالی اونا رو تشویق نکرده تا بخوان  روی لینک کلیک کنن. ایمیل شما طوری باید طراحی شده باشه که افراد بعد از مشاهده اون تشویق بشن که در همون لحظه کلیک کنه.

همانظورکه گفته شد انتخاب نام ایمیل، موضوع و بدنه بسیار در تشویق مخاطب واسه اینکه بعد از مشاهده ایمیل روی لینک صفحه سایت کلیک کنه خیلی با اهمیته و هدف اصلی بدنه ایمیل اینه که بعد از مشاهده ایمیل روی لنیک کلیک کنه؛ این باعث برندینگ و افزایش فروش سازمان می شه.

نکته بسیار مهم دیگری که موقع طراحی بدنه ایمیل باید توجه کرد اینه که، هیچوقت اجناس و یا خدمات رو در بدنه ایمیل به مخاطبان نفروشید. خیلی از دیجتال مارکترها بعد از معرفی، قیمت رو در بدنه ایمیل اعلام می کنن و این باعث می شه تا مخاطبان در همون لحظه تصمیم بگیرن که می خوان اون محصول رو بخرن؟

پس بدنه جایی نیس که در اون فروشی انجام بشه، فقط باید طوری طراحی شه که جذاب و تشویق کننده بوده تا مخاطب تمایل پیدا کنه که روی لینک کلیک کنه.

موضوع دیگه ای که خیلی با اهمیته و باید حتما در نظر گرفته شه اینه که چیجوری می توان اندازه اندازه باز شدن ایمیل ها و اندازه کلیک رو بالا برد؟

فرض کنین شما لیستی شامل ۱۰ هزار نفر دارین و واسه همه اونا ایمیل ارسال کرده اید و ۳۰ درصد افراد ایمیلی که دریافت کرده ان رو باز کنن اما فقط درصد کمی از اونا تمایل پیدا کنن که وارد سایت شن و از اجناس بخرند، نتیجه می گیریم که کمپین ایمیل مارکتینگ با شکست مواجه شده چون نتونسته مخاطبان بیشتری رو تشویق کنه تا ایمیل رو باز کنن و وارد سایت شن.

اگه شما بتونین که کیفیت ایمیل های طراحی شده رو بهتر کنین اون وقت نتیجه بهتری رو دریافت می کنین. فرض کنین از ۱۰ هزار نفری که ایمیل رو دریافت کرده ان ۲ هزار نفر اونا ایمیل رو باز کنن و ۴۰ درصد که یعنی ۸۰۰ نفر اونا بعد از بازکردن ایمیل تشویق شن تا وارد سایت شده و از اجناس بخرند، در اون زمان می توان گفت که کمپین با موفقیت روبه رو بوده.

نتیجه گیری

در این مقاله فهمیدین که هدف اصلی از ایمیل مارکتینگ برندینگ و افزایش فروش است و مهمترین عامل موجود در طراحی یه ایمیل مارکتینگ موفق بستگی به نشانی ایمیل، انتخاب موضوع ، چگونگی طراحی بدنه اون داره که باعث تشویق مخاطب شده تا ایمیل رو مطالعه کنه و بعد بعد از مطالعه از راه لینک وارد صفحه سایت شه و از اجناس و یا خدمات اطلاعات بیشتری کسب کرده و بعد به خرید اجناس و یا خدمات بپردازه که این باعث افزایش اندازه فروش و سود سازمان می شه.