دیجیتال مارکتینگ و سئو

لزوم استفاده از ایمیل مارکتینگ در کسب وکارهای آنلاین

ایمیل مارکتینگ ابزاریه واسه ایجاد فروش و بالا بردن اندازه تبدیل در سایت شما در این مقاله ضرورت به کار گیری ایمیل مارکتینگ رو توضیح می بدیم.

در مباحث دیجیتال مارکتینگ ما کلا با دو موضوع در رابطه هستیم. موضوع اول جذب ترافیک و بازدید کننده واسه سایت و موضوع دوم انجام تبدیل (تبدیل بازدیدکننده به مشتری) و فروش، به این منظورکه با به کار گیری فوت وفن ها و ابزارهایی ترافیک و مخاطب واسه سایت بسازیم و در مرحله دوم با به کار گیری وسیله ها و فوت وفن هایی دیگه بازدیدکنندگان و مراجعه کنندگان به سایت رو تبدیل به خریدار و مشتری کنیم.

توضیح موضوع اول از چارچوب این مقاله خارج بوده و در مباحث بعدی به اون میپردازیم و در این مقاله فقط به موضوع دوم یعنی تبدیل به مشتری می پردازیم.

ایمیل مارکتینگ روشیه که، امکان جلب اعتماد، علاقه و اطمینان کاربران و مخاطبان رو به ما می دهد تا در آخر بتونیم به فروش اجناس و خدمات خود به اونا بپردازیم.

 

ضرورت به کار گیری ایمیل مارکتینگ

طبق مباحث بازاریابی عصبی، خریداران و مشتریان هر کسب وکار یا سایتی به سه دسته تقسیم می شن:

  • اولین دسته آدمایی هستن که به اشتباه وارد کسب وکار و سایت ما می شن.
  • دومین دسته آدمایی هستن که قصد خرید فوری و آنی از اجناس و خدمات ما دارن، مانند کسائی که مثلا مبادرت به خرید یه کت وشلوار از اولین مرکز خرید واسه یه جشن عروسی آخر هفته می کنن.
  • سومین دسته آدمایی هستن که قصد خرید فوری ندارن و فقط واسه دریافت و مقایسه قیمت و یا مقایسه محصول، وارد سایت ما می شن و برنامه ریزی خریدشون واسه روزا و ماه های آینده س. مانند کسائی که قصد خرید تلویزیون کیفیت بالا واسه منزل رو دارن، قاعدتا این افراد قبل از خرید از چندین فروشگاه استعلام قیمت گرفته و تحقیق کرده و در آخر با انتخاب بهترین گزینه مبادرت به خرید می کنن.

نکته باحال در این تقسیم بندی اینه که تقریبا ۳۰ درصد خریداران ما رو مورد اول و دوم و ۷۰ درصد اون رو مورد سوم تشکیل میدن.

پس باید کسب وکار خود رو بگونه ای طراحی کنیم تا بتونیم بیشترین سرویس رو به ۷۰ درصد هدف در دسته ی سوم ارائه کنیم.

بهترین روش واسه فروش به دسته ی سوم و یا ۷۰ درصد، جمع آوری اطلاعات تماس اونا می باشه تا پس از دریافت اطلاعات روی فعالیت های بازاریابی خود متمرکز شیم.

در مباحث دیجیتال مارکتینگ واسه تحقق این هدف، بهترین کار، جمع بیاری ایمیل علاقه مندان به کسب وکار، خدمات و اجناس و در قدم بعدی انجام ایمیل مارکتینگ روی اونا می باشه. چگونگی دریافت اطلاعات تماس و ایمیل این دسته از مخاطبان رو در بخش های بعدی مقالات به اشتراک می ذاریم.

در واقع در ایمیل مارکتینگ بعد از جمع آوری ایمیل های مخاطبین این فرصت رو داریم تا با فرستادن ایمیل هایی به شکل متوالی، خودکار و در زمان های متفاوت بتونیم بطور آهسته و کم کم علاقه، اطمینان و اعتماد آدما به کسب وکارمون رو بیشتر کرده و در آخر دلیل خرید اونا از مجموعه خود شیم.