دیجیتال مارکتینگ و سئو

مدل‌های دیجیتال مارکتینگ

در دنیای مدرن امروز، تکنولوژی سرعت رشد کسب و کارا و هم اینکه رقابت بین اونا رو زیاد کرده. بطوریکه اگه کار و کاسبی ای بخواد فقط با روشای سنتی به تبلیغ برند خود بپردازه جایی در بازار نخواد داشت. این وسط اما کار و کاسبی های هوشمند واسه پیشی گرفتن از رقبا از “” استفاده می کنن. یه جور از تبلیغات مقرون به صرفه که نقطه عطف برتری در رقابت به حساب می رود. اگه شمام می خواهید کار و کاسبی ای هوشمند داشته باشین و از دیجیتال مارکتینگ واسه دیده شدن برندتون و جذب مشتریان خود استفاده کنین در ادامه این مطلب با ما همراه باشین و با مدل های دیجیتال مارکتینگ آشنا شید.

دیجیتال مارکتینگ چیه؟

اجازه بدین قبل از هر چیزی با همدیگه بر سر تعریفی از دیجیتال مارکتینگ به توافق برسیم.
دیجیتال مارکتینگ یا همون  یه جور از بازاریابیه که با به کار گیری ابزارای الکترونیکی مثل کامپیوتر وموبایلای هوشمند و یا به کمک کانالا و بسترهای الکترونیکی از جمله سایت، پست الکترونیک و شبکه های اجتماعی مانند  به معرفی اجناس و خدمات شما می پردازه و از این روش واسه شما مشتری جذب می کنه.

digital marketing

مدل های دیجیتال مارکتینگ

بعد از تعریف معنی نوبت به معرفی مدل های دیجیتال مارکتینگ رسیده.

باید بگیم دیجیتال مارکتینگ عبارتی کامل در بازاریابی هستش که نوعای جورواجور وسیله و فوت وفن های بازاریابی رو شامل می شه. دیجیتال مارکتینگ از کانالای دیجیتالی مثل بهینه سازی موتورهای جستجوگر، پلتفرما در شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی) و بازاریابی با اپلیکیشنای موبایل استفاده می کنه؛ روشی که همه جزو تکنیکای دیجیتال مارکتینگ هستن. آژانسای تبلیغات دیجیتالی مختلفی وجود دارن که خدمات متنوعی رو در این مورد ارائه میدن. یعنی، می تونیم بگیم که دیجیتال مارکتینگ یعنی به کار گیری اینترنت، اما این موضوع شامل اپلیکیشنای موبایل و نشون دادن تبلیغات در اونا هم می شه. عبارت “دیجیتال مارکتینگ” شامل طیف خیلی از فعالیتای بازاریابیه. ما در این مطلب روی عادی ترین و قبول شده ترین مدلای دیجیتال مارکتینگ در سطح جهانی تمرکز می کنیم. این مدلا بدین توضیح هستن:

بازاریابی شبکه های اجتماعی ()

بررسیا نشون میده که ۹۰% مردم از  پلتفرم شبکه های اجتماعی استفاده می کنن. در عصر بازاریابی دیجیتال که همه در حال به کار گیری شبکه های اجتماعی هستن، دقیق شدن و فوکوس کردن روی استفاده موثر و مقرون به صرفه از محتوای شبکه های اجتماعی فرصت خوبی واسه دیده شدن برند شما و جذب مشتری جفت و جور می کنه. شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام و اسنپ چت نمونه هایی از استفاده رایج از بستر شبکه های اجتماعی به عنوان وسایل بازاریابی هستن. بازاریابی شبکه های اجتماعی و بهره وری این محتواها، روند ایه که مشارکت و توجه عموم رو با به کار گیری بسترهای محبوب اجتماعی جلب می کنه.

social marketing

بازاریابی محتوایی ()

بازاریابی محتوایی، یکی از مدلای مهم و جور واجور خدمات بازاریابیه. در دنیای بازاریابی دیجیتال، این جمله به طور عمومی قبول شده که “محتوا، پادشاه س” (“content is king”). توانایی و ظرفیتای محتوانویسی یه سازمان واسه نوشتن محتوایی بی اشکال واسه تبلیغی یه صفحه ای، راهنماهای به درد بخور و ایجاد بنرهای تبلیغاتی و همینطور بنرهای تبلیغات در گوگل، بعضی از مدلای بازاریابی محتوایی رو تشکیل میدن که به طور زیادی در جذب و جلب مشارکت مشتریان نقش دارن.

content marketing

بهینه سازی موتور جستجوگر ()

بهینه سازی موتور جستجوگر  که با نام اختصاری SEO هم شناخته می شه، یکی دیگه از راه های هدف دار بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگه. این روش هدف دار به وبسایتایی که اطلاعات، اجناس و خدمات ارائه میدن این امکان رو میده که به طور اخلاقی و به صورت کلی در فضای اینترنت بیشتر دیده شده و در موتورهای جستجوگری مثل گوگل، یاهو، بینگ و … صاحب رتبه های بهتری شن.

seo

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

بازاریابی ایمیلی، موثر ترین و مقرون به صرفه ترین مدل دیجیتال مارکتینگه. مدلی که در مرحله اول بیشتر صاحبان کسب وکارها خیلی اعتماد زیادی به بازده اون ندارن اما تنها بعد از اولین کمپین ایمیل مارکتینگ به تاثیر اون ایمان میارن. در واقع طراحی و پیشرفت بازاریابی ایمیلی به گونه ایه که در مورد دسترسی به مشتریانِ احتمالی هیچ نظیری نداره. بازاریابی ایمیلی شامل خبرنامه و محتواهای اشتراکیه که مخاطب رو جذب و اون رو دعوت می کنن تا واسه محصول یا خدمت خاصی پول پرداخت کنه.

پرداخت به ازای کلیک (PPC)

مدل PPC (Pay Per Click) یا “پرداخت به ازای کلیک”، یکی دیگه از تکنیکای دیجیتال مارکتینگه. تبلیغ “پرداخت به ازای هر کلیک”، روشی تبلیغاتی با به کار گیری لینکای اسپانسر شده و یکی از راه های کوتاه مدت در دیجیتال مارکتینگه. پرداخت به ازای کلیک فقطً یعنی به ازای حضور تبلیغ محصولاتتون در دنیای دیجیتال، مستقیماً به یه موتور جستجوگر پول پرداخت می کنین.

ppc

تبلیغات آنلاین (Online Advertising)

تبلیغات آنلاین متفاوت از پرداخت به ازای کلیکه. این روش، یه جور از دیجیتال مارکتینگه که واسه تبلیغ یه محصول یا خدمت استفاده میشن. تبلیغات آنلاین یعنی روند تبلیغ در سایتی دیگه از جهان دیجیتال مارکتینگ. از عادی ترین مدلای تبلیغات آنلاین میشه به فضای مخصوص بنرهای تبلیغاتی در محبوب ترین وبسایتا اشاره کرد.

بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)

بازاریابی ویروسی نیزاز جمله مدلای جذاب و موثرِ دیجیتال مارکتینگه. این مدل از بازاریابی با جنبه منتشر کردن محتوا در وبسایتای دیگه با به کار گیری کانالای رسانه ای زیاد سروکار داره. بازاریابی ویروسی شامل یوتیوب، بلاگا و بازاریابی ایمیلی می شه. یعنی، می تونیم این جور بگیم که بازاریابی ویروسی ترکیبی بی اشکال از تموم مدلای دیجیتال مارکتینگه و هم اینکه از بعضی عناصر روشای سنتی بازاریابی واسه جلب توجه جوامع آنلاین استفاده میکرد.

viral marketing

نتیجه گیری

دیجیتال مارکتینگ با تموم مدل هاش در حال اجرای نقش زیادی در بازاریابی برنده ها، اجناس و خدماته. دیجیتال مارکتینگ در حال کمک به بازاریابان واسه به دست آوردن نقطه عطف برتری در رقابته. این کاری موثر و مقرون به صرفه از دید اقتصادیه که کسب و کارا رو با بازار وسیع تری در اینترنت پیوند میده. دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارا این توانایی رو میده تا خدماتی آنی رو واسه مشتریان ارائه بدن  و به اونا کمک می کنه که درآمد و سود حاصل از سرمایه گذاری کلانی رو به دست بیارن. دیجیتال مارکتینگ در حال کمک به کسب وکارها واسه رقابت با شرکت های بزرگتر دنیای جهانی دیجیتال و افزایش حضور سازمان در بازار جهانیه.

منبع craftedium blog