معرفی ۲۴ ابزار برای بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)

افزایش ترافیک

زیاد شدن ترافیک سایت تون کار سختیه و این کار به تنهایی واسه پیشرفت کار و کاسبی شما در فضای دیجتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال کافی نیس. بازاریاب ها، واسه تعیین اندازه سرمایه گذاری در ترافیک باید از بهینه سازی اندازه تبدیل استفاده کنن. در بعضی موارد فوت وفن های بهینه سازی مانند تغییر رنگ در فراخوان عمل، اهمیت زیادی دارن. در بقیه موارد فوت وفن های بیشتری واسه ارتقای سایت هست. لیست زیر خلاصه ای از وسایل به درد بخور، واسه بازاریابانیه که قصد بهینه سازی اندازه تبدیل رو دارن. واسه فهم چگونگی کارکرد هر وسیله، این لیست رو به دسته های اصلی (وسایل هدایت، وسایل جستجو، وسایل تحلیل گر، مکان نما و نقشه گرمایی، وسایل اعلام نظر و وسایل آزمایش) تقسیم کردیم. این وسیله ها با تغییراتی مانند افزایش سرعت صفحه هدف، طراحی ایمیل و فکرهای بکر، ایده گرفته تا محتوایی که بازدیدکنندگان رو جذب می کنن بسازه و در بهبود کارکرد سایت تون کمک می کنه. آماده اید؟ بیایید سایت مون رو تغییر بدیم.

وسایل اعلام نظر

ابزارهایی هستن که بازدیدکنندگان تون رو تشویق می کنه تا نظر بدن. وسایل اعلام نظر شامل: بازدید، رای، پیام رسانی و برنامه های تست کاربره.

۲۴٫Intercom

هزینه: ۴۹ دلار واسه پایه (هر محصول شامل: گرفتن، تعامل، یادگیری و حمایته) + برنامه های دسته بندی شده

شما می تونید از وسایل چت واسه جلب مشتریان جدید استفاده کنین و هم با مشتریان حاضر چت کنین. از Intercome می تونید مانند وسیله بهینه سازی اندازه تبدیل استفاده کنین تا با طرح سایت رابطه برقرار کنین و نیاز به تغییرات رو سبک سنگین کنین. این وسیله توانایی جذب کاربران رو داره و صندوق ورودی رو با تیم تون به اشتراک می گذارد.

 ۲۳٫Qualaroo 

هزینه: ۶۳ دلار واسه کار و کاسبی های کوچیک، ۱۹۹ دلار واسه حرفه ای ها و ۴۹۹ دلار واسه سرمایه گذاری ها

صفحه چت نباید حتما چت زنده باشه. Qualaroo پاپ آپ هایی واسه جمع کردن نظرات زنده از بازدیدکنندگان سایت عرضه  می کنه. با این اطلاعات می تونید تجربه مشتریان سایت رو بخونین. این وسیله در همه مراحل ساخت قیف فروش و مخصوصا در فضای دیجیتال مارکتینگ استفاده می شه.

بهینه سازی اندازه تبدیل

۲۲٫SurveyMonkey

وسیله به درد بخور  SurveyMonkey واسه کسانیه که تازه شروع به بهینه سازی کرده ان یا در جستجوی آمار بازدید هستن. می تونید از این وسیله واسه به دست آوردن اطلاعات آماری استفاده کنین و جذاب ترین محتوایی که دنبال کنندگان وبلاگ بهتر می دونن رو کشف کنین و نظرات اون ها رو سوال کنین.

بهینه سازی اندازه تبدیل

 ۲۱٫Five Second Test 

هزینه: رایگان واسه پایه، ۹۹ دلار واسه تولید

UsabilityHub ابزاری اجتماعی با عنوان ۵ Second Test داره که به کاربران اجازه می دهد تا محصولی رو آپلود کرده و تجربه به کار گیری اون اپلیکیشن رو بیان و نظرات بقیه رو خونده و تست کنن. با این کار جواب هایی در مورد فراخوان عمل، نظرات اصلی و نظرات واسط کاربر رو در اختیار دارید. این راهی عالی واسه به دست آوردن نظراته و هم اینکه این وسیله تست های کلیکی، تست های برتر، تست های سوالی و تست های ناوفلو (Navflow Tests) واسه دیگه سایت ها و سوالات واسط کاربر رو جفت و جور می کنه.

وسایل آزمایش

ابزارهایی هستن که واسه مدیریت، برنامه ریزی، اجرای تست A/B و تست های چند متغیره استفاده می کنین. بعضی از این وسیله ها به شما کمک می کنن تا عقایدتون رو آزمایش کنین، درحالی که بقیه موارد در تغییر سایت و کنترل تست های واقعی کمک می کنن.

 ۲۰٫Optimizely 

هزینه: رایگان واسه تازه کار و ۹۹ دلار واسه هزینه جاری

تست کردن سایت (پیدا کردن مثال و گروه خوب و اهمیت آماری آزمایش) کاری سخته. حالا خوبیش اینه  Optimizely در حل این مسائل کمک زیادی می کنه.

بهینه سازی اندازه تبدیل بخش اول

 ۱۹٫A/B Testing.net

هزینه: رایگان

این نرم افزار رایگان، تست A/B رو عرضه می کنه که با بررسی طول پروسه اولین تست A/B رو در صفحه سایت تون امتحان می کنه و با توضیحاتی در مورد اصول این تست به شما کمک می کنه تا با اطمینان تغییرات رو انجام بدین (اگه سیستم مدیریت محتوای تون وسیله تست A/B رو نداره.) 

بهینه سازی اندازه تبدیل قسمت اول

 ۱۸٫Effective Experiments 

هزینه: آزمایش رایگان + واسه قیمت گذاری با بخش فروش رابطه برقرار کنین

آزمایش راهی به درد بخور واسه بهینه سازی سایت تونه. اگه شما یه عالمه برگه اکسل و اطلاعاتی از تحلیل گر گوگل دارین، شاید با امتحان هر آزمایش دیوونه می شید. این وسیله همه آزمایشات رو تو یه مکان قرار می دهد و به شما در تعیین اهمیت آماری سایت تون کمک می کنه و شما رو واسه ایجاد تغییرات در رتبه سایت و تلاش های بازاریابی تون آماده می کنه. این وسیله رایگان از تازه کار تا سطح های قوی تر و پیشرفته تر تغییر می کنه. گزینه ای که درست به نظر می رسد رو انتخاب کنین و وقتی بر این اصول تسلط پیدا کردین، سایت تون، به سطح های بالاتری پیشرفت می یابد. 

آشنایی با وسایل حرفه ای واسه دیجیتال مارکتینگ ادامه داره… معرفی بهترین وسایل لازم و به درد بخور واسه بهینه سازی اندازه تبدیل در مقاله های بعدی ارائه می شه.

به نقل از هاب اسپات