همزمان با عرضه پژو ۵۰۸ در ایران؛ نسل آینده این خودرو در حال تست دیده شد

خودروسازان امروزه بیشتر از اصطلاح "کامل جدید" استفاده می کنن اما در خیلی از موارد اتومبیلایی که در مورد اونا بحث میکنیم در مقایسه با مدلای قبلی خود ۱۰۰ درصد جدید نیستن.

با در نظر گرفتن این اطلاعات، این خیال راحت رو به شما می دیم که خودرویی که اینجا قصد معرفی اونو داریم در مقایسه با مدلای قبلی خود "کامل جدید" میشه. نسل دوم پژو ۵۰۸ کامل متفاوت از مدل فعلی که در سال ۲۰۱۱ طراحی شده و شباهت چندانی به نسل فعلی این خودرو نداره.

طرفداران این شرکت شیر نشون، بی صبرانه منتظر نسل بعدی یکی از قدیمی ترین خودروها در سگمنت اندازه متوسطه هستن تا جانشین نمونه های قدیمی خود و مدل سیتروئن C5 شه.

سیتروئن C5 که تقریبا یه دهه از عمر اون میگذره از نمونه قبلی پژو ۵۰۸ سن بالا تر بوده و به عنوان آبجی این پژو شناخته می شه. بعید انگار C5 بتونه روزگار عرضه نسل جدید ۵۰۸ رو ببینه و شاید تولید این خودرو در اروپا قبل از تولید نسل جدید ۵۰۸ متوقف می شه.

تولید محصول جدید پژو در این قاره سبز ادامه پیدا می کنه و قراره نسل جدید این خودرو به یه ماشین شکیل و قشنگتر تبدیل شه و خودروهایی مثل رنو تالیسمان، اوپل اینسیگنیا گرند اسپورت و پاسات فولکس واگن رو به رقابت بکشه.

نمای بیرون این خودرو از قبل معرفی شده، پس عکسای جاسوسی جدید از اون هیچ اطلاعات تازه ای رو در اختیار ما  قرار نمی ذاره.

انگار انحنای قسمت عقبی سقف این سدان به همراه تغییر شکل پنجره پشتی اون تلاش داره که نشون بده ۵۰۸ جدید به اندازه کمتری به استایل سنتی سدانا شباهت داره. درست مثل راهی که آرتیون فولکس واگن در پیش گرفته.

ظاهر این کوپه نسبت به مدل قبلی خود بسیار تغییر کرده و ارتفاع اون به صورت قابل توجه ای کم شده که این تغییرات ظاهری باعث می شه تا موقعیت این ۵۰۸ جدید در بین همه خودروهایی که اونا رو به رقابت میکشه، بسیار خاص باشه و بازار فروش اونو هیجان انگیز تر شه.

عکاسای جاسوسی سایت MOTOR1 زیرچشمی نگاهی به داخل یه کابین اصلاح شده پژو انداختن و موفق شدن تعدادی عکس هم اون بگیرن.

این کابین هیچ ارتباطی با نسل جدید ۵۰۸ نداره و به احتمال بسیار زیاد مدل خروجی این خودرو از این کاببین بهره نخواد برد. با دیدن این تصاویر اولین چیزی که به چشم میاد فناوری  i-Cockpitه.

پژو دومین نسل از این فناوری فوق العاده رو در خودروهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ بکار برده. همونطور که در تصاویر زیر مشخصه شما خیلی راحت می تونین تشخیص بدین که در این مدل نسبت به نسخه قبلی فرمون کوچکتر شده و صفحه نمایشگر کیلومتر پشت فرمون هم از آبجی کراس اور (نیمه شاسی بلند) این مدل قرض گرفته شده.

در این تصاویر هم اینکه صندلیای جلو با کنارهای مناسب که بدنه صندلی رو دربر میگیره به روشنی مشخصه و یه کنسول براق هم در بین دو صندلی جلویی دیده میشه که در کنارها با چرم تزیین شده و از شیشه مشکی رنگ روی اون میشه نتیجه گرفت که این خودرو به سنسور اثر انگشت هم مجهزه.

به احتمال زیاد خودرو کامل جدید ۵۰۸ در ماه سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی می شه مگه اینکه پژو تصمیم بگیره این خودرو رو دیرتر معرفی کنه که در این صورت باید تا ماه مارس سال ۲۰۱۸ منتظر موند.

در زمان عرضه، این خودرو روی پلت فرم EMP2 قرار داره. این پلت فرم در مدلای پژو ۵۰۰۸ مورد استفاده قرار گرفته و انگار ۵۰۸ جدید خیلی از سخت افزارای خود رو از شاسی بلند هفت نفره ۵۰۰۸ پژو به ارث میبره.

مدل هیبریدی این خودرو هم شاید عرضه می شه ولی بعید انگار از همون اول فروش در دسترس باشه. با در نظر گرفتن تحولات تقریبا زیادی که در ۵۰۸ جدید اتفاق افتاده، به کار گیری یه اسم جدید به این خودرو خیلی هم دور از انتظار نیس و شاید پژو بتونه تاکید و توجه بیشتری رو به سمت این محصول جلب کنه. اسم ۲۰۱۴ Exalt  و کانسپت ۲۰۱۷ Instinct به نظر مناسب میان، نظر شما چیه؟

اما با در نظر گرفتن سر رسیدن عمر مدل فعلی ۵۰۸ باید منتظر موند و دید که سرنوشت این خودرو در خطوط تولید پژو چی می شه و مشتریان ایرونی که قراره نسل الان ۵۰۸ رو به عنوان یه خودرو تازه وارد در بازار تجربه کنن، پس از توقف احتمالی خط تولید این خودرو دچار مشکل در مورد قطعات یدکی می شن یا خیر.