۵ اصل مهم برای دسترسی به بازار هدف در شبکه‌های اجتماعی

هزار و یه شبکه اجتماعی فعال الان هست که تک تک معروف ترین اونا واسه بازاریابی اجناس شما به درد بخور هستن. درسته که هر کدوم از این شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک، لینکدین، توییتر، اینستاگرام و …امکانات و طرفداران خود رو دارن؛ اما انتخاب رسانه ای موثر واسه کارآفرینی که هنوز با محدودیت پول و پله و سرمایه خود درگیره و گرفتار مشکلات دیگری به صورت همزمانه کمی مشکله. بعضی وقتا انتخاب بهترین میدون واسه سرمایه گذاری و شروع مشکله و انتخاب ناآگاهانه به درد نخور و ناموفق میشه.

با شناخت اصول مهمی که در ادامه می خونید دسترسی به بازار هدف در شبکه های اجتماعی واسه شما آسون تر می شه.

شناخت و دسترسی به بازار هدف در شبکه های اجتماعی

تعریف اهداف
شناخت اهداف به گوشتون آشنا هستش؛ ذهن شما به عنوان فردی که تازه درگیر به کار گیری شده از این نکات تکراری پره. به هر حال شناخت هدف مهم تر از هر اصلیه. وقتی که جمعیت پیش رو شما بزرگ تر می شه نگاه ها هم باید عمیق تر شه. به نسبت همین نگاه باید روی افراد هم زوم کنین.
بررسی جمعیت کاربران در شبکه های جور واجور
واسه شناخت جامعه آماری هر شبکه اجتماعی از نظر آماری و توضیح استفاده اونا وسیله های زیادی هست. وسیله هایی که اندازه جستجو جمعیت محدودی از کاربران مرد رو دور و بر خرید یه مدل کفش در سال ۲۰۱۵ یا محبوبیت یه برند خاص در نیمه سال ۲۰۱۰ بین جمعیتی از کارمندان شاغل در اداره خاص رو نشون میده.
نگاهی دقیق به رقابت کلی
در مرحله بعدی نوبت به زیر نظر گرفتن بازار می رسه. اگه شما تولید کننده یه محصول ارگانیک هستین نگاهی به رقبا شما رو در راه شناخت بازار هدف در شبکه های اجتماعی راهنمایی می کنه.
آزمایش بازخوردا
نگاهی به نظرات و دیدگاه بقیه بندازین؛ دریایی ناتموم پیش روی شما قرار گرفته تا فرصتا رو خوب بشناسین.
در آزمایش بازخوردا به این نکته توجه کنین ک روش کارکرد کاربران در هر موضوع به موضوعات دیگه ربط داره؛ مثلا کاربری که به موضوع فیتنس و سلامتی اهمیت دهد به احتمال زیاد به زیبایی هم علاقمند می شه. پس بازار هدف شما در محدود نیس.

فیتنس

مشارکت با بقیه
بررسی کارایی که بقیه برندا واسه شناخته شدن خود انجام میدن، انجام تبلیغات در بازاریابی اجتماعی ( این کار رو به افراد متخصص بسپارین) و به کار گیری علم خود در راه رقابت اما واسه جلب قرابت و مشارکت بقیه رو یادتون نره.