عمومی

۵ گام برای خوردن بهترین سحری

ramadan

وعده ای بسیار مهم در ماه رمضانه که نباید ان رو ندیده بگیریم. با در نظر گرفتن اینکه امروز این ماه شروع شده باید دقت داشته باشیم که چیجوری میشه بهترین سحری رو واسه ماه رمضان استفاده کرد. واسه خوردن بهترین سحری باید همراه ما باشین تا دچار مشکلات جور واجور در این ماه نشید.

** در اول این نکته رو در یاد داشته باشین که سحری باید به مانند وعده ناهار باشه خوردن غذاهای کامل به همراه پروتئین یکی از بهترین گزینه های سحری هستن. شما می تونین از غذاهایی مانند عدس پلو، لوبیا پلو و سبزی پلو واسه سحری به اندازه بیشتری استفاده کنین.

** هنگام سحر حواستون باشه که نباید بعد از غذا به سرعت سراغ چای برید. نوشیدن چای مخصوصا نوع پر رنگ ان می تونه باعث کاهش جذب آهن در بدن شه هم اینکه اندازه دفع ادرار بالا رفته و مواد معدنی از بدن خارج می شه.

** هنگام سحر از خوردن بعضی مواد غذایی که باعث افزایش تشنگی می شن جدا دوری کنین. خوردن موادی مانند ماکارانی، ته دیگ و آش رشته بیشتر تشنگی شما رو زیاد می کنن ولی می تونین به جای اونا بیشتر از سالاد استفاده کنین.

** به کار گیری سبزیا موقع سحر می تونه کمک خوبی به دستگاه گوارش و تامین آب بدن کنه. این خوراکیا منبع خوبی از فیبر و اب هستن پس باید هنگام سحر به اندازه بیشتری از انا استفاده کنیم.

** در یاد داشته باشین که نخوردن سحری باعث بروز بیماریای مختلفی می شه. نمونه هایی تا حالا بوده که در اون مشخص شد آدمایی که سحری رو رد می کنن دچار افت فشار خون و سردردای شدید می شن.

بهترین نوشیدنیای ماه رمضان

چیجوری بهترین وعده سحری رو بخوریم؟

باشگاه خبرنگاران رمضان غذاای مناسب سحری