عمومی

۷ راه رفع خواب آلودگی در محل کار

ساعت دو بعدازظهره و اثرات بی خوابی شب گذشته رو کم کم احساس می کنین. وقتی که پلکای تون سنگین می شه ، به این فکر می کنین که هیچ چیزی بهتر از یه چرت کوتاه نیس و البته چرت زدن چه پشت میز کارتون و چه در وسط جلسه می تونه واسه تون گران تموم شه. اما چیکار می تونین بکنین وقتی بدن تون همکاری نمی کنه؟

به گزارش آلامتو به نقل از businessinsider؛ این بار که وسط تایم کاری تون احساس خواب و خستگی کردین، این فوت وفنا رو امتحان کنین:

  1. چیزی بخورین

تحقیقات نشون داده یکی از اثرات جانبی کم آبی بدن ، احساس خستگیه. قبل از جلسه ، یه بطری آب جفت و جور کنین و با خود داشته باشین ، و هروقت که احساس خواب آلودگی کردین یه جرعه بزرگ بخورین.

می تونین به آشپزخانه یا محل استراحت برید و به اندازه کافی قهوه بخورین تا تموم بعدظهر از مریضی دور باشین ، دست کم رفت و آمدهای تکراری شما به محل استراحت جلوی خواب تون رو می تونه بگیره !

  1. قدم بزنین

یه پیاده روی تند و تیز باعث افزایش آدرنالین خون تون شده و اندورفینایی رو که احساس انرژی و هشیاری رو در شما برانگیخته می سازه در خون تون رها می کنه. هر وقت دیدید پشت میزتون کم کم به خواب می رید ، یه پیاده روی تند دور و بر ساختمون ، حال تون رو عوض می کنه.

رئیس تون شاید نسبت به یه استراحت کوتاه در بیرون بخشش بیشتری نشون میده تا اینکه پشت میزتون چرت بزنین. اگه هوای بیرون مناسب پیاده روی نیس ، داخل ساختمون هم می تونین راه برید یا چندبار پله ها رو بالا و پایین کنین.

  1. از اون فضا بیرون برید

حتی اگه نمی تونین پیاده روی کنین ، چند دقیقه بیرون اومدن از محیط کار هم می تونه واسه بیدار و هشیار کردن مغزتون عالی باشه. نور خورشید به بدن شما یادآوری می کنه که روزه.

پردازش طبیعی بدن واسه اینه که درطول روز هشیار و در طول شب خواب باشین. اگه هوا مناسب باشه می تونین در هوای بیرون کمی هم ورزش کنین تا از فوایدش هم بهره مند شید.

  1. نفس بکشین

اگه در جلسه هستین و خواب به سراغ تون اومد ، فوت وفنای بالا کاربردی ندارن. تا جایی که می تونین نفسای آروم و عمیق بکشین. همکاران تون هم نخوان فهمید که چیکار می کنین ، تمرین تنفس به اکسیژن گیری بدن تون کمک کرده و خواب آلودگی رو برطرف می کنه.

  1. موزیک گوش بدین

هممون آهنگایی رو در لیست علاقه مندیای خود داریم که سرحال مون کرده و باعث جنب و جوش مون می شه. هروقت خواب آلوده شدید اون آهنگ رو پیدا کنین و با هدفون به اون گوش بدین.

اگه احساس خواب و مریضی در طول روز بیشتر واسه تون اتفاق می افته ، لیستی از آهنگایی رو که نشاط بیارن در دسترس تون داشته باشین. اگه دفتر کارتون خصوصیه ، می تونین کمی هم برقصید ! این جنب و جوش ، آدرنالین مورد نیازتون رو تامین می کنه.

  1. یخ بجوید

به سختی می تونین در حالی که یخ می جوید به خواب برید. سرمای زیاد ، حواس و درک تون رو برانگیخته کرده و اون قدر مشغول میشین که نمی تونین چرت بزنین. اگه در محل کارتون یخ ساز یا کافه تریا دارین، یه فنجون داشته باشین که هروقت لازم شد اونو پر از یخ کنین.

  1. یه خوراکی کوچیک بخورین

خوراکیای سالمی هست که می تونین در دسترس خود نگه دارین و با اونا به جنگ خواب بعد از ظهر برید بدون اون که به قهوه و شکر نیاز داشته باشین. میوه واسه بیدار نگه داشتن تون فوق العاده س و دورکمرتان رو هم زیاد نمی کنه.

بهترین روش مقابله با چرت و خواب آلودگی در طول روز ، خواب خوب شبونه س. اما اگه نتونستید شب به اندازه کافی و خوب بخوابین ، این فوت وفنا شوک لازم واسه بیدار موندن در طول روز رو به شما وارد می کنن.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

اختصاصی بیزینس اینسایدر خستگی خواب