عمومی

۸ خوراکی کاهنده سطح انرژی

foods

روزی مهمی در پیش دارین و باید هرچه سریعتر آماده شروع کردن کاراتون شید اما اونقدر خسته و بی حالید که دوست ندارین از خونه خارج شید! دلیلش چیه؟ متأسفانه فهمیدن دلیل افت یهویی انرژی کمی سخته. اما یکی از عوامل خستگی و نداشتن انرژی، مصرف مواد غذایی ناجور است. بعضی مواد غذایی و نوشیدنی ها اثر منفی زیادی روی سطح انرژی شما دارن. یعنی خیلی راحت باک انرژی شما رو خالی می کنن. در این مطلب هشت نمونه از این نوشیدنی ها و خوراکی های انرژی بر رو عنوان می کنیم:

نوشابه های لایت

نوشابه های لایت یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در دنیاس. دلایل زیادی هم هست. قبل از هر چیز چون اندازه قند اونا کمتر از نوشابه های معمولیه؛ پس طرفداران زیادی در بین آدمایی که به دنبال لاغری هستن، دارن. البته طعم تقریباً کم شیرین اونا هم واسه خیلی از افراد مطلوبه.

متأسفانه بیشتر همین نوشابه های لایت شامل یه شیرین کننده مصنوعی به نام آسپارتامه که اندازه سروتونین رو کاهش داده و سطح انرژی رو پایین می آورد. آسپارتام مسئول بروز افسردگی و حتی کاهش میل جنسیه. اگه با مصرف این نوشیدنی ها متوجه شده اید شور و حال قبلی رو ندارین، از مصرف اونا دوری کنین. می تونید همون نوشابه های معمولی رو اونم به اندازه کم و متعادل استفاده کنین.

نعنا

نعنا واسه خوش طعم کردن غذاها و حتی نوشیدنی ها فوق العاده س. این سبزی هم اینکه واسه خوشبو کردن نفس استفاده می شه. اما نعنا هم اینکه می تونه واسه پرانرژی بودنتون دردسر بسازه و حتی میل جنسی رو کم کنه؛ به خاطر اینکه شامل ترکیبی به نام مانتوله که اندازه تستوسترون رو کاهش می دهد و یه مشکل بالقوه واسه آقایون حساب می شه. پس اگه جزو آدمایی هستین که زیاد نعنا می خورید بهتره تجدیدنظر کنین.

مواد غذایی کنسروی

از اول قرن بیستم به مدت چند سال مصرف مواد غذایی کنسروی جزو انتخاب های عالی و هیجان انگیز غذایی حساب می شد. چون حمل و مصرف و نگهداری این مواد غذایی راحت و ساده س!. اما مصرف زیاد این اجناس غذایی سدیم و بیسفنول A به بدن می رساند که باعث افزایش فشار خون و به هم ریختن هورمون های بدن می شه.

غذاهای کنسروی

مقاله ای که در هافینگتون پست به چاپ رسیده نشون می دهد که ترکیب شیمیایی بیسفنول A باعث بروز مشکلات هورمونی می شه که به کاهش انرژی منجر می شه. به نظر محققان اندازه این ترکیب شیمیایی در بدن آدمایی که به مدت ۵ روز سوپ های کنسروی مصرف کردن به اندازه ۱۲۲۱ درصد بیشتر از افرادیه که طی این مدت سوپ تازه مصرف کرده ان. پس اگه می خواهید پرانرژی باشین دور مواد غذایی کنسروی رو خط بکشین.

گوشت های فراوری شده

دلایل زیادی واسه دوری از مصرف فست فودها هست. اگه اهل بیرون رفتن و غذا خوردن با دوستان هستین یا رابطه عاشقانه ای شروع کرده اید دور فست فودها رو خط بکشین. چون این مواد غذایی باعث کاهش انرژی و میل جنسی می شه. مشکل گوشت های فراوری شده مانند هات داگ ها، همبرگرها و چیزای دیگه ای به جز اینا اینه که شامل اندازه زیادی سدیم، هورمون ها، مواد نگهدارنده و آنتی بیوتیک ها هستن. تموم این ترکیبات باعث بروز مشکلات هورمونی در بدن شده و جریان خون به سمت بخش ها رو کاهش میدن و کارکرد اونا رو با مشکل مواجه می سازند. پس در قرار ملاقات های بعدی فست فودها رو واسه صرف غذای دو نفره یا چند نفره انتخاب نکنین.

پنیر

پنیر یه ماده غذایی پرمصرف و پرطرفدار در سرتاسر دنیاس. اما باید بدونین که این ماده ی غذایی تأثیری منفی روی سطح انرژی داره. چون بیشتر پنیرهای به فروش رفته در مغازه ها از شیر گاو جفت و جور می شن که معمولاً در برابر هورمون های رشد و آنتی بیوتیک ها هستن. مشکل اینجاس که مصرف زیاد این هورمون ها و آنتی بیوتیک ها ممکنه به افزایش توکسین های بدن منجر شه. این توکسین ها یا همون سموم هم به کم شدن اندازه تستوسترون ختم می شه. پس بهتره بدونین که مصرف زیاد پنیر می تونه باعث کاهش انرژی و اعتماد به نفس در آقایون شه.

پاپ کورن های مایکروویوی

پای ثابت تماشای فیلم یه ظرف بزرگ پاپ کورن آغشته به کره س. درسته که خوردن پاپ کورن می تونه لذت بخش باشه اما از طرف دیگر مشکلاتی در اندازه انرژی تون به وجود میاد. بیشتر پاپ کورن های آماده و حاضری یا همون پاپ کورن های مایکروویوی شامل ترکیبی به نام اسید پرفلورواکتانوئیک (perfluorooctanoic) هستن که باعث بروز مریضی های تیروئیدی و حتی مشکلات پروستات می شه. تیروئید غده ای پروانه ای شکل جلوی گلوه و وظیفه تولید هورمون ها و کنترل متابولیسم و انرژی رو رو دوش داره.

قهوه

قهوه شامل کافئین و یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های بزرگسالانه. کافئین باعث ایجاد احساس انرژی و هشیاری می شه. اما واقعیت اینه که مصرف زیاد و بیشتر از اندازه کافئین باعث بروز عصبانیت، استرس، تولید کورتیزول و خستگی طولانی می شه. اگه زیاد قهوه می خورید و متوجه شده اید در بیدار شدن مشکل دارین و بی حال شده اید بهتره به سراغ قهوه بدون کافئین برید یا از چای های گیاهی استفاده کنین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

چیجوری بدون رژیم غذایی لاغر شیم؟

رژیم غذایی همشهری آنلاین