عمومی

۸ راه نگهداری از موهای نازک

thin hair

ریزش مو در کنار نازک شدن تارهای مو از مشکلات کلی در بخش مو هستن که باید واسه مقابله به اونا مراقب سلامت موهای خود باشین.

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ با مشکل نازکی موی سر درگیر هستین؟ در این مقاله می خوایم به شما بیاموزیم که چیجوری از موهای نازک خود مراقبت کنین و موجب تقویتشان شید.

تارهای موی خود رو تمیز نگه دارین

ریچارد ماناح آرایشگر بین المللی به کسائی که موهایی نازک دارن پیشنهاد می کنه به شامپوی خود اهمیت خاص ای بدن چون موها وقتی چرب می شن نازک تر از همیشه نشون میدن. اونم اینکه پیشنهاد می کنه از شامپوهای حجم دهنده استفاده کنین تا موها ظاهری کلفت تر پیدا کنن. به کار گیری شامپوی خشک واسه جذب چربیا و حجم دادن به ریشه مو هم بسیار کمک کننده س.

به صورت هدف دار از نرم کننده استفاده کنین

اگه موهاتون کم حجم، شلخته و بی حرکت شده، مشخصه که با نرم کننده به اونا وزن نمی دین و یا نرم کننده رو به تموم نقاط سر نمی زنید. ریچارد ماناح پیشنهاد می کنه به پایان موها که بیشتر از باقی قسمتای اون در برابر خشکی قرار داره نرم کننده بزنین.

به اصلاح مو ادامه بدین

هر شش تا هشت هفته به آرایشگاه برید و موها رو مقداری اصلاح کنین تا ظاهری سالم و پرتر داشته باشن. هم اینکه از آرایشگر خود بخواین زیادتر از اندازه موها رو لایه لایه نکنه. شکل موها باید طوری باشه که کلفت نشون بده مخصوصا در آخر موها. وقتی موها لایه لایه باشه یعنی لایه ها از همدیگه بلندتر یا کوتاه تر باشن ظاهر موها نازک می شه.

از اجناس آرایشی استفاده کنین

اگه موهایی نازک دارین، اجناس آرایشی می تونن به عنوان صلاح مخفی تون عمل کنن، مخصوصا حجم دهنده هایی مانند فومای کلفت کننده مو. پیشنهاد می شه در هر قسمت از مو که این اجناس آرایشی رو استفاده کردین، از سشوار با باد سرد استفاده کنین تا ضخامتش بالا بره.

مواظب گرما باشین

حواستون باشه وسایل گرمایی موهاتون رو خراب نکنه. مثلا ۴۰۰ درجه فارنهایت واسه موهای نازک بسیار بالا هستش. پس مواظب درجه گرمایی که موهای نازک خود رو در معرضش قرار می دید باشین.

از ماسک موی بازسازی کننده به صورت هفتگی استفاده کنین

دکتر جالیمن متخصص پوست و مو به مراجعینش که موهایی نازک دارن پیشنهاد می کنه هفته ای یه بار از ماسک مو استفاده کنن تا قسمتای آسیب دیده بازسازی شن و ظاهر اونا کلفت تر شه. حواستون باشه ماسک مویی که استفاده می کنین باید پر از آنتی اکسیدانا از جمله ویتامین A و C و اسید چربای لازم باشه.

غذایی بخورین که به سلامت موها کمک کنه

پروتئین پایه موهایی سالمه. بدون پروتئین بدنتون نمی تونه تارهای مویی که به صورت روزانه از کفتون میره رو جانشین کنه. دکتر بروک آلپرت متخصص تغذیه پیشنهاد می کنه پروتئین لازم خود رو از گوشت مرغ ارگانیک، سالمون وحشی، ماست یونانی ( یا ماست چکیده ) و هم اینکه منابع گیاهی پروتئین از جمله لوبیاها، دانه ها و آجیلا دریافت کنین. آجیلا و سالمون نه فقط پر از پروتئین هستن بلکه شامل اسید چربای امگا ۳ که به سلامت فولیکولای مو کمک می کنن هم هستن. فولیکولای سالم مو منتهی به داشتن موهایی سالم می شه. ماست یونانی هم سرشاره از ویتامین B5 ( اسید pantothenic ) که می تونه به گردش خون و جریان اون به پوست کف سر کمک کنه. جریان مناسب خون در کف سر به تولید مو کمک می کنه. دکتر آلپرت میگه: یکی از غذاهای مورد علاقه من واسه پشتیبانی از رشد موها دانه کدوه. این دانه های خوشمزه، پر از زینک هستن که بسیار مهم هستن چون کمبود اون موجب از دست دادن شدید موها می شه.

کمی قرص بخورین

مکملا می تونن تموم کمبودهای ویتامین و مواد معدنی رو در برنامه غذایی تون بپوشونن. مواد مغذی مثل بیوتین و کراتین می تونه کمکتون کنه، موهایی قوی تر و کلفت تر بسازین. واسه کسائی که موهاشون نازکه دکتر دندی اینگلمن متخصص پوست مو پیشنهاد می کنه پودرهایی استفاده کنن که شامل کراتین، بیوتین، ویتامینای B3، B5، B6، مس و زینک باشن. بعضی مکملا هم هستن که مخصوص تقویت رشد مو و ضخامت هستن. می تونین پس از مشورت با دکتر خود یکی از این روش ها رو انتخاب کرده و مورد استفاده بذارین.

ویتامینای ضد ریزش مو

به چه دلیل موهایم می ریزه؟ ۶ دلیل اصلی ریزش مو

دکتر کرمانی ریزش مو زیبایی مو سلامت مو