اردیبهشت 8, 1403

آموزش کامل نصب لوله کاروگیت + { کاربرد | قیمت به روز 1401}

مهمترین نکته برای جوشکاری لوله ها، این است که شما فقط می توانید لوله های فلزی و آهنی را با روش جوشکاری به یکدیگر لوله کاروگیت متصل کنید. ابتدا ضروری است انواع لوله های کاروگیت دار قابل تولید و سایزهای مختلف این نوع خاص از لوله های دوجداره پلی اتیلنی و در نهایت نحوه تعیین میزان مقاومت مکانیکی مورد نیاز لوله پلی اتیلن فاضلابی برای شما تشریح گردد. برای نگهداری و انبار کردن این اتصالات، نیاز به ایجاد شرایط خاصی نبوده و می توانید در هر محیطی آن را انبار کنید. تثبیت مصالح بدون چسبندگی توسط آبیدهی (با فشار و یا غرقاب کردن) باید فقط تحت شرایط کنترل شده و زمانی که توسط مهندس تایید شده است صورت گیرد. خواص هیدرولیکی خوب لوله به دلیل بر خوردار بودن از سطوح داخلی صاف از آنجایی که جدار داخلی این لوله بسیار صاف و بدون خلل و فرج است، جریان مایع در آن به راحتی صورت میگیرد.

 

از این رو در عملیات لوله گذاری و نصب و راه اندازی لوله ها آسیب پذیر نیست. هنگامی که خاکریز فشرده می شود برای کاهش آسیب ضربه (مانند زیر جاده ها، نوارهای فرودگاهی و غیره)، حداقل باید 12 اینچ (300 میلیمتر) پوشش روی لوله قبل از استفاده از تجهیزات یا غلتکهای دستی، و حداقل 3 فوت (1 متر) از پوشش قبل از استفاده از تجهیزات موتوری باشد. لوله های کاروگیت پلاستیکی طیف وسیع تری از PH را تحمل می کند و نیاز به پوشش ندارند. داخل لولههای کاروگیت باید کاملا صاف و دارای پوشش باشد و همچنین دارای ضخامت کافی برای استفاده از سیستم تحت فشار (حداکثر نیم بار ) را برخوردار باشد. عملکرد موفق خط لولههای دفن شده با هر نوع جنسی، به علاقه، مراقبت و توجه پیمانکار بستگی دارد. لازم به ذکر است که در حین خرید صرفا به قیمت لوله کاروگیت توجه نکنید زیرا کیفیت و میزان استحکام نیز از مهم ترین خصوصیاتی است که باید در این لوله ها ببینید. برای اینکه دیواره خارجی لوله کاروگیت به شکل آجدار یا حلقه حلقه شکل گیرد، این مرحله باید تحت شرایط خلاً و قالب های دوار مخصوص انجام شود. ASTM D 2321 فشردگی توسط چکش آبی را مجاز نمی داند مگر اینکه نخست توسط مهندس مسئول تأیید شود و مگر اینکه ساختار لوله / خاک تا حداقل 48 میلیمتر (1200 میلیمتر) از خاکریز فشرده محافظت شود.

 

نصب لوله، مانند هر سیستم مهندسی دیگر، می تواند از بازرسی های مکرر بهره مند شود تا اطمینان حاصل شود که لوله مطابق با مشخصات نصب شده است. یک دستگاه جوش اکستروژن قابل حمل که با مواد گرانولی تغذیه میشود مورد استفاده قرار میگیرد.این دستگاه میتواند با نازل-های مختلف برای میلههای جوش با قطر ۱۰ تا تقریبا ۲۵mm تجهیز شود. وقتی یک لوله انعطاف پذیر به درستی در بستر منطقه جایگذاری قرار دارد، به شکل یک ساختار کامپوزیت لوله / خاک، عملکردی پایدار و قابل پیش بینی خواهد داشت (شکل 1-6). پس از اولین اتصال و بررسی شیب و تراز لوله، مصالح پشتهبندی در زیر لوله (موقعیت ساعت 5 و 7) باید قبل از قرار دادن باقی مانده مصالح، به صورت یکنواخت قرار گرفته و فشرده شود. برای جلوگیری از نشست های افتراقی که لوله در برابر آنها مقاومت می کند، مقاطع کوتاه تر لوله باید گذرگاه هایی را که در آن خاکهای مختلف فنداسیونی به هم برخورد می کنند به هم وصل کنند.

در هر روش فشرده سازی، به جز اشباع با آب و ارتعاش، این به این معنی است که تجهیزات تراکم بسیار نزدیک به قسمت بالای لوله عمل می کنند. در عمل، استفاده از مواد ریزدانۀ نوع IVA ، مواد معدنی، مواد دارای حالت پلاستیکی کم و متوسط (ML و CL) توئصیه نمیشود زیرا فشرده سازی باید دقیقا روی و یا نزدیک به رطوبت مطلوب باشد تا تراکم مورد نیاز به دست بیاید و از این طریق پشتیبانی مناسبی از لوله صورت گیرد. خاکریزی نهایی از لایه خاکریزی اولیه تا سطح زمین امتداد دارد این خاکریزی تکیه گاهی برای لوله نیست. سطح داخلی صاف و صیقلی لوله پلی اتیلنی دوجداره فاضلاب موجب میشود تا انتقال جریانات فاضلابی با سهولت زیادی انجام شود. خاک باقیمانده از گودبرداری را می بایست الک کرد تا هیچگونه سنگ ریزهای در ان وجود نداشته باشد. بر همین اساس این لوله ها را نمی توان به صورت کلاف به فروش رساند و حتما می بایست به صورت شاخه ای به فروش برسند. این لوله ها به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بالایی که دارد برای زهکشی آب ، در زیر پل ها ، حمل مواد اسیدی و بازی، لوله های فاضلاب آدم رو ، پس آب های صنعتی و…

مطلب دیگر :
آموزش سینما فوردی (بازار کار سینما فوردی) گرافیستار

دوام لوله زهکشی پی وی سی زیاد است و یکنواختی جالبی دارد. مهندس ممکن است تست های دیگر از عملکرد انحراف لوله را الزامی کند. بعضی از مشخصات و استانداردها برای لوله های انعطاف پذیر، نیاز به فشرده سازی جایگذاری تا نقطه 6 تا 12 اینچ (150 تا 300 میلی متر) بالای لوله را الزامی می دانند. بخش 30 AASHTO طیف وسیعی از منفی 3٪ تا 2٪ را الزامی می داند. ASTM D 2321برای بعضی از خاکهای غیرقابل زهکشی از نوع II، III و IVA، رطوبت 3٪ را مطلوب در نظر می گیرد. زمانی که مصالح درشت دانه و تو خالی در مجاروت مواد ریزتر، که غالبا در دیوار ترانشه است قرار می گیرد جریان آب زمینی و جریان زهکشی در طول و بعد از ساخت و ساز ممکن است باعث جابجایی خاکه ها شود. هنگام قرار دادن و فشردن خاک های جایگذاری، باید مراقب باشید که از روش هایی استفاده کنید که باعث ایجاد مزاحمت یا آسیب به لوله نشوند. با این حال، با وجود تجهیزات فشرده سازی روی لوله، نیروی ضربه عمودی به لوله هدایت می شود و می تواند موجب آسیب ضربه ای شود که ممکن است به راحتی آشکار نباشد. شرکت ما با استفاده از این فناوری توانسته به بزرگترین تولید کننده لوله پلی اتیلن در ایران شناخته شود.

 

قیمت مناسب و ارزان و نیز کیفیت مناسب یکی از بزرگترین دلایل استفاده از این لوله ها در زمینه های مختلف می باشد. واردات و فروش کیسه های پلی اتیلن ضخامت 15 میکرون در سراسر این کشور منع می شود. مقاومت اسیدی فایبرگلاس تا حدود اندکی بیشتر از مدلهای پلی اتیلنی می باشد. با خرید کلی این نوع از لوله خواهید توانست که تا اندازه زیادی از هزینه های مصرفی خود بکاهید. یکی از مهم ترین دلایل ترجیح این لوله ها مقاومت بالا و اقتصادی بودن آنهاست. با مقاومت بسیار خوب در برابر خوردگی ، که در صنعت فاضلاب بسیار مهم است ، عمر لوله ها افزایش یافته و فرسایش کاهش می یابد و پیمانکارانی که نگران ارائه ضمانت نامه خطوط لوله هستند ، نگرانی کمتری خواهند داشت. برای استفاده از سنبه ها برای آزمایش لوله های بزرگتر از 24 اینچ (600 میلی متر) بسیار سخت است. برای اطمینان از تراکم مناسب خاکریز نهایی، بست ها ، سپر ها و جعبه های ترانشه باید قبل از اتمام تراکم برداشته شوند.

 

تراکم بر سحسب 3k,gM/mg/m3 یا در lb/ft3 اندازه گیری می شود. سوراخ های آدم رو باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا یک سنبۀ مونتاژ شده در آنها قابل استفاده باشد. انبار نمودن محصولات بیش از یک سال درهوای آزاد امکان پذیر نمیباشد. آزمایشگاه کارخانه تولید لوله پلی اتیلن وظیفه بررسی مواد اولیه، فرایند حین تولید و چک نمودن محصول نهایی را بر عهده دارد که این سه مرحله مستقیما بر کیفیت محصول نهایی و کارکرد لوله های پلی اتیلن اثر گذار است. همچنین انتقال آب هم در روستا و هم در شهرها با کمک این لوله ها انجام می شود. لوله های کاروگیت دارای انعطاف پذیری بسیار خوبی هستند و توانایی این لوله ها برای تحمل و توزیع بار مرده و زنده این لوله ها را قادر میسازد تا تقریبا برای هر شرایط نصبی مناسب باشند. محل تولید اصلی این لوله ها واقع در شهر قزوین میباشد. این نوع دریچه ها که قابلیت تحمل وزن اتومبیل را دارند می توان در خیابان های عمومی. لوله های فولادی بر اساس روش تولید به دو نوع لوله مانیسمان یا بدون درز و لوله درزدار تقسیم بندی می­شوند که در این بخش به توضیح مختصر در مورد روش تولید وکاربرد آنها می پردازیم.