اردیبهشت 8, 1403

کدام سرویس قابلمه را برای جهیزیه انتخاب کنیم؟ گرانیتی یا سرامیکی؟

کدام سرویس قابلمه را برای جهیزیه انتخاب کنیم؟ گرانیتی یا سرامیکی؟

یکی از پرسش هایی که همواره برای خانم های خانه دار در هنگام تهیه لوازم آشپزخانه پیش می آید انتخاب بهترین سرویس قابلمه از جهت کیفیت و کارایی می باشد. در بین محصولات متنوع و سرویس های متفاوت قابلمه در ابعاد و اندازه ها و با کیفیت ها و جنس های متفاوت، همواره کارایی و سلامت اولین معیار انتخاب قابلمه است. یعنی معمولاً خانواده‌ها و خانم های خانه دار سرویسی را انتخاب می‌کنند که برای سلامتی مناسب باشد. اما با توجه به آن که بنا داریم تا همه سرویس های قابلمه را معرفی کنیم لازم است ابتدا بدانید قابلمه ها در انواع جنس های مختلف از جمله قابلمه های تفلون، قابلمه های استیل، قابلمه های گرانیتی، قابلمه های سرامیکی، قابلمه های چدنی، قابلمه های آلومینیومی، انواع مسی و شیشه‌ای و لعابی تولید می‌شوند. هر کدام از این محصولات دارای مزایا و معایب و همچنین ویژگی های هستند که در ادامه به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

کدام سرویس قابلمه را برای جهیزیه انتخاب کنیم؟ گرانیتی یا سرامیکی؟

سرویس قابلمه گرانیتی

یکی از انواع قابلمه ها که طرفدار زیادی دارد سرویس قابلمه گرانیتی می باشد. این سرویس که دارای پوشش‌ نچسب می باشد، دوام بیشتر و سخت‌تر را بین انواع محصولات مشابه خود دارد و توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است. با توجه به جنس گرانیت که به آن سنگ خارا نیز گفته می شود اقبال از آن بیشتر از سایر محصولات است. یکی از علت‌های استقبال از آن را می‌توان نگه داشتن گرما و قابلیت پخت و پز مناسب دانست. یعنی در این نوع از قابلمه ها غذا معمولاً دیرتر از سایر ظروف می سوزد از طرفی تمیز کردن و مواظبت از سرویس قابلمه گرانیتی بسیار ساده تر است. با توجه به آنکه این جنس سرویس قابلمه چسبندگی کمی دارد و مواد غذایی را به خود نمی چسباند در تمیز کردن آن زمان زیادی صرف نمی شود. از جمله ویژگی های دیگر آن که به نچسب بودن این سرویس مرتبط است کاهش مصرف روغن است. همانگونه که بیان شد با توجه به آنکه مواد غذایی را به خود نمی چسباند نیاز به مصرف مقدار زیادی روغن نمی باشد و از طرفی با توجه به طبیعی بودن گرانیت طعم و مزه غذا نیز تغییر نمی کند. در بین محصولات گرانیتی سرویس قابلمه گرانیتی آرسو می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب مشتریان باشد که در سایت سنسی می توان این مدل از سرویس قابلمه را مشاهده کرد.

 

سرویس قابلمه گرانیتی

 

کدام سرویس قابلمه را برای جهیزیه انتخاب کنیم؟ گرانیتی یا سرامیکی؟

سرویس قابلمه سرامیکی

سرویس سرامیکی نوع دیگری از سرویس های قابلمه هستند که به تازگی وارد چرخه محصولات آشپزخانه شدند. این سرویس قابلمه که از جدیدترین محصولات آشپزخانه است روکش نچسب بر روی خود دارد که در برابر انواع خوردگی ها و خراش ها مقاومت دارد. این روکش می‌تواند دارای مواد مضر نیز باشد پس لازم است دقت شود تا تکه های آن به غذا نفوذ نکند. سرویس قابلمه بر روی بدنه خود چندین لایه روکش دارد جنس سرامیک یکی از انواع لایه ها را در این سرویس به خود اختصاص میدهد .سرویس قابلمه سرامیکی دما و حرارت را در قسمت های مختلف خود پخش و منتقل می‌کند با توجه به کارایی ها و قابلیت های مختلف و همچنین انواع متعدد و متفاوتی که دارد قیمت آن نسبت به سایر محصولات بیشتر است. از این جهت افراد زیادی از این محصولات استفاده نمیکنند سرویس قابلمه سرامیکی آرسو همچنین سرویس قابلمه سرامیکی ویوو می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب سرویس قابلمه از جنس سرامیک باشد علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت سنسی نسبت به مشاهده و تهیه آن اقدام کنند.

مطلب دیگر :
سرویس یخچال و فریزر امرسان

 

سرویس قابلمه سرامیکی

 

قابلمه گرانیتی یا سرامیکی؟

همانطور که در بالا برایتان هر دو سرویس قابلمه رو از نظر جنس و کارایی عنوان کردیم. حالا می خواهیم به یک مقایسه کوچک در باره ی این دو نوع سرویس قابلمه بپردازیم.

در قابلمه های گرانیتی میزان عدم چسبندگی نسبت به قابلمه های سرامیکی بیشتر است. که همین امر باعث نظافت و شستشوی راحت تر سرویس ها گرانیتی می گردد. همینطور با توجه به طبیعی بودن سنگ گرانیت، هنگام پخت طعم و مزه اصلی مواد غذایی به طور کامل حفظ می شود. که این مورد خودش یکی از مزایای منحصر به فرد سرویس های گرانیتی به شمار می رود. از طرفی سرویس های سرامیکی در هنگام طبخ غذا دما و حرارت را در قسمت های مختلف خود پخش و منتقل می‌کند. که سبب پخت یکنواخت غذا ها می گردند. همینطور باید اشاه کرد که تنوع رنگی محصولات سرامیکی از گرانیتی بیشتر است.

در نهایت هر فرد با توجه به سلیقه و کارایی مورد انتظاری که از یک سرویس قابلمه دارد، می تواند مدل مورد نظر خود را انتخاب کند. پیشنهاد ما این است که چناچه دنبال یک سرویس قابلمه با جنس کاملا طبیعی هستید سرویس قابلمه گرانیتی و اگر برای شما زیبایی و تنوع محصول حرف اول را می زند به دنبال سرویس قابلمه سرامیکی بروید.