اردیبهشت 30, 1403

ریزش مو بعد از کاشت مو طبیعی است؟

اگر برای شما نیز سوال است که آیا ریزش مو برای کاشت طبیعی است یا خیر؟ بدانید که پاسخ این سوال در بسیاری از موارد مثبت است. نباید به پدیده ریزش موی بعد از کاشت به عنوان یک پدیده نگران کننده یاد کرد. چرا که از جایی به بعد موها مجدد رشد می‌کنند. به طوری که درصورت درست انجام شدن این روش، خواهید دید که پوست سر شما ظاهری طبیعی می‌گیرد. بار این حال قرار است سوال «ریزش مو بعد از کاشت طبیعی است؟» را بیشتر زیر ذره بین ببریم. پس با ما همراه باشید.

آیا می‌توان ریختن موها بعد کاشته شدن را طبیعی تلقی کرد؟

در بسیاری از موارد ریزش مو بعد از کاشتن آن‌ها طبیعی است. به طوری که نیازی نیست به دنبال دلایل و البته راه حل برای درمان آن بگردید. تنها کافیست توجه کافی به نکات مراقبتی بعد از کاشت مو داشته باشید. در این صورت خواهید دید که زیبایی به موهای شما بازخواهد گشت. این را بدانید که معمولا دو هفته بعد از کاشت مو ریزش مو شروع می‌شود. اما نگران نباشید. چرا که بار دیگر مو‌ها وارد فاز رویش می‌شوند. اما بسیاری از افراد این سوال را دارند که چرا موها بعد از کاشتن می‌ریزد؟ در ادامه و در این صفحه به این سوال را توضیح خواهیم داد.

مهم‌ترین دلایل ریزش مو بعد از کاشت

اصلی‌ترین دلایلی که سبب می‌شوند مو‌ها پس از کاشته شدن دچار ریزش شوند، به شرح زیرند:

  • ریزش شوک: این مورد را می‌توان اصلی‌ترین دلیل ریزش مو بعد از کاشت دانست. این اتفاق چند هفته ابتدایی مقطع زمانی بعد از کاشت مو خودش را نشان می‌دهد. ۱۰ تا ۲۰ درصد از موهایی که کاشته می‌شوند ممکن است این اتفاق را تجربه کند. از بین افرادی که به سراغ کاشت مو می‌روند، بین ۵ تا ۳۰ درصد دچار ریزش می‌شوند. در این روش علی رغم سالم بودن ساقه مو، بعد از ریزش به همراه ریشه مو جدا می‌شود.
  • ریزش موقت: علاوه بر ریزش شوک، ریزش موی موقت نیز ممکن است بعد از کاشت بروز کند. به طور معمول بعد از گذشت ۲ تا ۶ هفته از کاشت مو ممکن است این اتفاق بروز کند. این اتفاق هم امری طبیعی بوده و حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد موهای کاشته شده را دربرمیگیرد. گاهی اوقات بیمار ریزش موی سکه‌ای را هم ممکن است تجربه کند. البته که این مورد هم زیاد رایج نیست. برخی افراد دارای زمینه‌های ژنتیکی ممکن است این اتفاق را تجربه کند.
  • ریزش مو دائمی: درصورتی که در مسیر کاشت مو انتخاب اشتباه نداشته باشید اصلا این اتفاق بروز نمی‌کند. ممکن است بدلیل انتخاب جراح کارنابلد و یا کلینیک غیرحرفه‌ای این مشکل بروز کند.