اردیبهشت 8, 1403

فروشگاه لباس نوزاد و کودک

بیشتر والدین تمایل دارند تا به کودکان خود مانند عروسک‌های کوچکی نگاه کنند که هرچیزی که بر تن کنند در آن خواهند درخشید.

مطمئنا همین‌طور است ولی باید به خاطر داشته باشیم که این عروسک‌های کوچک شگفت‌انگیز احتیاج به توجه و مراقبت زیادی دارند.

 

این روزها، بیشتر لباس‌های دخترانه و پسرانه‌ای که در فروشگاه‌های لباس و ملزومات کودک می‌بینیم، لباس‌هایی هستند که در سایزی بزرگ‌تر توسط بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیدن کودکان در تبلیغات مختلف در حالی که این لباس‌ها را پوشیده‌اند و جذابیت و زیبایی آن‌ها در این لباس‌ها باعث شده تا این استایل‌های بزرگسالانه برای ما عادی به نظر برسد؛ اما وقتی حرف از استایل کودکان است، نباید کراوات‌های تنگ و کفش‌های پاشنه بلند تبدیل به عادت شوند. کودکان باید کودک باشند و بچگانه لباس بپوشند و رفتار کنند؛ درست است؟

راحتی خیلی مهم است

به خاطر داشته باشید برای کودکان همواره راحتی بر استایل ارجح است. اگر کفش زیبایی برای زمستان فرزند خود پیدا کرده‌اید که با دیگر آیتم‌های استایلش همخوانی خوبی دارد اما برای فرزند شما راحت نیست آن را رها کنید. ناهمخوانی بهتر از اذیت شدن فرزندتان در لباسی زیباست. با این کار به او یاد می‌دهید که اعتماد به نفس داشته باشد و خواسته‌ها و نیازهای خود را بر توقعات و نظرات دیگران ترجیح دهد.
اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که پوست کودک نرم و حساس است و درزهای خشن و زبر ممکن است باعث خارش، سوزش و ناراحتی شود. بنابراین، توصیه ما اینست که لباس‌های بادوام نرم و جادار را انتخاب کنید. اگرچه ممکن است گران‌تر از لباس‌های خوش‌دوخته‌تر باشند، اما برای راحتی کودک شما ایمن‌تر و بهتر هستند. همچنین، هرچه دوام بیشتری داشته باشند، ماندگاری بیشتری خواهند داشت. و حتی شما مجبور به خرید کمتری خواهید بود. همیشه سایزهای کمی بزرگتر بخرید. زیرا نوزادان خیلی سریع رشد می کنند.

بخش عمده خلاقیت و یادگیری کودکان از طریق بازی و تجربه است. به همین دلیل باید به کودکان خود اجازه شیطنت بدهید. این واقعیت به این معنی است که باید خود را برای این که لباس‌هایشان خیلی سریع کثیف شود آماده کنید. البته اگر لباس‌های کودکانتان به سادگی لکه‌ها را نشان دهد و نتوان به راحتی لکه‌های آن‌ها را تمیز کرد، پذیرش این شیطنت‌ها آسان نیست. پس بهتر است برای فرزندان خود از لباسی استفاده کنید که لکه‌های آن به راحتی تمیز شود و بر اثر شست‌و شو زود کهنه نشود.

 اولین و مهمترین چیزی که هنگام خرید لباس برای کودک باید رعایت کنید توجه به جنس لباس است، لباس کودک باید جنس پنبه ای، نخی یا کتان داشته باشد. حواس تان باشد که لباس های پشمی برای کودکان ایجاد حساسیت میکنند.

 

مطلب دیگر :
طرز تهیه محیط کشت: راهنمای کامل برای ساخت محیط کشت آگار

– رنگ لباس کودک جزو فاکتور های مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. رنگ های شاد و روشن بر روحیه کودکان تاثیر میگذارند، سعی کنید برای لباس کودک اصلا سراغ رنگ های تیره نروید زیرا کودکان معمولا لباس را به دلیل رنگ شاد و طرح فانتزی آن دوست دارد.

لباس نوزادی چند تکه هم برای شما و هم برای کودک راحت و مناسب هستند. هنگامی که این لباس نوزادی را بر تن نوزاد خود پوشاندید، در حالی که کودک آزاد است به راحتی تکان می خورد. و اینکه دست و پاهای خود را تکان می دهد. همچنین با مشکل تنظیم لباس دیگر رو بهرو نمی شوید. برای سهولت و راحتی به دنبال جامپرهایی باشید که دارای یک دکمه محکم در جلو یا داخل ساق پا هستند. اینها مخصوصاً برای یک کودک خزنده خوب هستند. همچنین گیره ها باید به خوبی بسته شوند. مطمئن شوید که لباس در قسمت پایین باز می شود تا پوشک راحت تعویض شود.

پیراهن و شلوار لی تی شرت های نخی و یقه، یقه اسکی با گیره در یقه به لباس اجازه می دهد تا به راحتی روی سر کودک شما بلغزد. زیرا پیراهن ها یک لایه اضافی برای گرم نگه داشتن کودک تشکیل می دهند. مدل یک تکه‌ای که روی فاق می‌چسبد، لباس محبوب نوزاد است. ساق یا شلوار مجزا به شما این امکان را می دهد که یک تکه لباس کثیف را بدون لباس کاملا جدید عوض کنید. مواد کشسان به بهترین وجه روی شکم بزرگ کودک قرار می گیرد و راحت تر است.

 

ژاکت کش باف پشمی، ژاکت و سویشرت ژاکت ها و ژاکت های دکمه دار یا زیپ دار محبوبیت بیشتری دارند.

زیرا پوشیدن و درآوردن آن ها آسان است. اغلب کودکان دوست ندارند سرشان از سوراخ های باریک گردن به داخل فرو رود.

خرید ژاکت های سایز بزرگتر با بازوها و زیپ های شل یا دکمه های محکم تر منطقی تر است.

ژاکت های پشمی بهترین راه برای گرم نگه داشتن کودک و محافظت از او در برابر سرما است. همچنین نباید او را وادار به پوشیدن لباس نوزاد پر پشم گوسفند کنید. این مدل در انواع مختلفی از کت و شلوارهای یک تکه برای نوزادان گرفته تا کت برای کودکان بزرگتر عرضه می شود. اینها همچنین با هود برای محافظت از سر و گوش در برابر باد سرد موجود هستند.