اردیبهشت 8, 1403

با جاذبه های گردشگری جدید جهان آشنا شوید که در سال ۲۰۱۷ بسیار مورد توجه قرا گرفته اند

طبق گزارش سازمان گردشگری بین المللی در مورد شاخص جهانی توریسم، تعداد گردشگرانی که به دنبال بازدید از جاذبه های دیدنی در بیرون از مرزهای کشور خود هستن، در حال پیشرفت روزافزونه و آمار سفرهای بین المللی در مقایسه با چند سال گذشته بسیار بیشتر بوده.

آمار جهانی، رقم ۳۶۹ میلیون توریست بین المللی در چهار ماه اول سال ۲۰۱۷ رو نشون میده که در مقایسه با بازه وقتی مشابه در سال گذشته، ۲۱ میلیون نفر رشد داشته.

نکته عجیب و باحال این گزارش، مقصدهای گردشگری در سال ۲۰۱۷ هستن. به دنبال بررسیا، مشخص گشته که گردشگران، کشورها و جاذبه های توریستی جدیدی رو واسه سفرهای خود انتخاب می کنن که در گذشته خیلی مورد توجه نبودن. به طور مثال، مغولستان از جمله کشورهاییه که در ماه های گذشته با استقبال بسیار خیلی از طرف گردشگران مواجه شده و میشه محبوبیت اونو با مقاصدی مثل ویتنام و ایسلند مقایسه کرد که در سالای پیش پر از مسافر بودن.

گزارش یاد شده هم اینکه نشون داده، کشورهایی که تازگیا با معضلات سیاسی یا حملات تروریستی مواجه بودن، مثل مصر و تونس هم همیشه مورد توجه گردشگران هستن و مسافران خیلی از سراسر دنیا به اونجا سفر می کنن.

بخاطر این، شاید براتون باحال باشه تا مقصدهای گردشگری جدیدی که در سال ۲۰۱۷ با اقبال زیادی همراه بودن، آشنا شید. بخاطر این، در زیر می تونین فهرستی از این کشورها رو به همراه اندازه رشد محبوبیت اونا و هم اینکه تعداد گردشگرانشان در سال ۲۰۱۶ ببینین.

 

فلسطین تا ۵۷٫۸%

 

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰۰,۰۰۰ نفر بوده.

فلسطین با وجود درگیریای همیشگی، تونسته در سالای گذشته توجهات بسیاری رو به آثار باستانی بر جا مونده از دوره عثمانی و مکانای مذهبی خود جلب کنه.
تعداد مسافرایی که از سراسر دنیا به این منطقه سفر می کنن، در مقایسه با سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۶۰ درصد بالا رفته که خیلی با اهمیته.

 

مصر تا ۵۱%

 

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۵٫۲۶ نفر بوده.

مصر از دیگر کشورهاییه که در سالای گذشته با معضلات سیاسی مواجه بوده و همین امر بر تعداد گردشگرانی که به این مقصد سفر می کنن، تاثیر مستقیم گذاشته.
البته باید اینم بگیم که که آمار مسافران امسال در مقایسه با سال گذشته نشون میده که این کشور تازگیا دوباره در بالاترین جایگاه توجه گردشگران بین المللی قرار گرفته طوری که تعداد مسافران جهانی اون بیشتر از ۵۰ درصد رشد داشته.
بازدید از اهرام ثلاثه و شترسواری در بیابانای این کشور آفریقایی واسه مردم زیادی خیلی مهم هستن.

جزایر ماریانای شمالی تا ۳۷٫۳%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۵۳۱,۰۰۰ نفر بوده.

جزایر بسیار زیبای ماریانای شمالی به دلیل داشتن چشم اندازه های کارت پستالی و عالی مورد توجه گردشگران بیشتری قرار گرفته طوری که در مقایسه با سال گذشته، ۳۷٫۳% رشد داشته.

مطلب دیگر :
«جیپسی کینگز» در راه تهران

ایسلند تا ۳۴٫۹%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۱٫۷۹ میلیون نفر بوده.

در ۱۰ سال گذشته، ایسلند به مرور بیشتر از قبل مورد توجه گردشگران قرار گرفته و براساس آمار در سال ۲۰۱۷، نسبت به سال قبل نزدیک به ۳۵ درصد رشد داشته.
این کشور الان به یکی از مقاصدی که باید حتما ببینین، تبدیل شده.

دلیل اونم جاذبه های طبیعی فوق العاده زیباست.

 

تونس تا ۳۲٫۵%

 

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۵٫۷ میلیون نفر بوده.

صنعت گردشگری تونس در سال ۲۰۱۵ میلادی به دنبال حملات تروریستی با افت زیادی مواجه شد.
اما آمار جدید نشون میده که گردشگران دوباره به این کشور علاقه نشون داده و به اونجا سفر می کنن. به گزارش سازمان جهانی گردشگری، تعداد مسافران بین المللی تونس نسبت به سال گذشته حدود  ۳۲٫۵% رشد داشته.

ویتنام تا ۳۱٫۲%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰ میلیون نفر بوده.

آمار گردشگران ویتنام در سال جاری میلادی حدود  ۳۱٫۲% رشد داشته که به این خاطر میشه گفت یکی از مقاصد گردشگری آسیایی در حال رشد هستش.
پایتخت ویتنام یعنی هانوی به دلیل غذاهای خیابانی بسیار خوشمزه و جور واجور موردتوجه گردشگران زیادی در گوشه و کنار جهان قرار گرفته. ویتنام پر از جاذبه های طبیعیه.

اوروگوئه تا ۳۰٫۲%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۳ میلیون نفر بوده.

اوروگوئه که در آمریکای جنوبی قرار داره هم از دیگر کشورای در حال رشد از نظر تعداد گردشگر حساب می شه.
سواحل این کشور بسیار مورد توجه مردم دنیا قرار داره که از جمله میشه به ساحل Punta del Este اشاره کرد.

نیکاراگوئه تا ۲۸٫۴%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۱٫۵میلیون نفر بوده.

نیکاراگوئه در آمریکای مرکزی واقع شده که در سال جاری میلادی اندازه گردشگران اون حدود ۲۸٫۴% رشد داشته.
این کشور کوهستانی واسه تصاویر آتشفشانی خود بسیار معروفیت یافته که از جمله میشه به آتیش‌فشان Cerro Negro اشاره کرد.
هم اینکه گردشگران می تونن از شن‌نوردی هم لذت ببرن.

مغولستان تا ۲۸٫۳%

تعداد گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰۴,۰۰۰ نفر بوده.

مغولستان، کشوری دورافتاده اما زیباست که بین چین و روسیه واقع شده.
مردم این کشور بازم به سبک قدیمی و عشایری زندگی می کنن و خونه بیشتر شهروندانش رو چادر تشکیل داده. اما به دلیل داشتن مناظر طبیعی بسیار قشنگتر اندازه گردشگرانی که از سراسر دنیا به این منطقه سفر کردن در چهار ماهه اول سال جاری میلادی حدود ۲۸٫۳% رشد داشته.
از جاذبه های این کشور میشه به آبشار اورخون در استان اوورخانگای اشاره کرد.