اردیبهشت 8, 1403

«جیپسی کینگز» در راه تهران

در آخر و پس از اینکه بارها شایعه حضور و اجرای کنسرت نوازندگان و خواننده مطرح گروه افسانه ای جیپسی کینگز در ایران مطرح و دروغ اعلام شد، در آخر پل ریه س خواننده قدیمی این گروه همراه با یه ارکستر ۹ نفره تو تهران روی صحنه میره.

این کنسرت شبای ۲۳ و ۲۴ مرداد ماه طی ۵ سانس در تالار وحدت تهران برگزار می شه.
جفت و جور کننده این کنسرت، موسسه فرهنگی و هنری اکسیر نوین و شرکت پرشیا فیلم هستن.

محمدرضا خانزاده مدیر شرکت اکسیر نوین جفت و جور کننده این کنسرت در گفتگو با سایت  موسیقی ما در این باره گفت:« تموم مجوزهای لازم واسه اجرای این گروه پرطرفدار و خاطره‌ساز تو تهران اخذ شده و یه برنامه فوق‌العاده واسه علاقه مندان این موسیقی که تعدادشون هم خیلی زیاده، در نظر گرفته شده.» خانزاده اعلام کرد که اطلاعات تکمیلی درباره این اجرا به زودی به مخاطبان ارائه می شه.

جیپسی کینگز به معنی سلطان‌های کولی، یه گروه موسیقیه که با سبک منحصربه‌فرد خود در جهان شناخته شده‌است. واپسین آلبوم این گروه ُSavor Flamenco نام‌داره که با فاصله بیشتر از ۷ سال در سپتامبر ۲۰۱۳ مصادف با جشن سالگرد ۲۵ سالگی گروه روونه بازار گردید. موسیقی این گروه با آواز استثنایی نیکلاس ری به عنوان خواننده اصلی و نوازندگی حیرت‌انگیز تونینو بالیاردو با ترکیبی از سازه های جور واجور آمیخته شده، با اینحال همیشه دارای برداشتی آزاد از فضای موسیقی فلامنکوه. اعضای این گروه شامل برادران Reyes و Baliardoه که با همدیگه نسبت فامیلی دارن و به گفته خودشون از علم موسیقی آکادمیک بی اطلاع هستن. خیلی از ملودی‌های ساخته شده به وسیله این گروه دارای معروفیت جهانیه و گروه‌های بسیاری در سراسر جهان از اونا الگو ورداری می‌کنن. بعضی فکر می کنن ارزشهای هنری موسیقی این گروه در سایه شناخته شدن به عنوان یه گروه موسیقی پاپ در نظر خیلی از مخاطبان نامعلوم مونده. موسیقی که بعضی وقتا با درون مایه‌هایی از جز-موسیقی بومی آمریکای لاتین-رومبا و حتی موسیقی عربی و هندی همراه می‌شه به سختی قابل توصیف و طبقه‌بندیه. جیپسی کینگز  به معنی سلطان‌های کولی، یه گروه موسیقیه که با سبک منحصربه‌فرد خود در جهان شناخته شده‌است. واپسین آلبوم این گروه ُSavor Flamenco نام‌داره که با فاصله بیشتر از ۷ سال در سپتامبر ۲۰۱۳ مصادف با جشن سالگرد ۲۵ سالگی گروه روونه بازار گردید. موسیقی این گروه با آواز استثنایی نیکلاس ری به عنوان خواننده اصلی و نوازندگی حیرت‌انگیز تونینو بالیاردو با ترکیبی از سازه های جور واجور آمیخته شده، با اینحال همیشه دارای برداشتی آزاد از فضای موسیقی فلامنکوه. اعضای این گروه شامل برادران Reyes و Baliardoه که با همدیگه نسبت فامیلی دارن و به گفته خودشون از علم موسیقی آکادمیک بی اطلاع هستن. خیلی از ملودی‌های ساخته شده به وسیله این گروه دارای معروفیت جهانیه و گروه‌های بسیاری در سراسر جهان از اونا الگو ورداری می‌کنن. بعضی فکر می کنن ارزشهای هنری موسیقی این گروه در سایه شناخته شدن به عنوان یه گروه موسیقی پاپ در نظر خیلی از مخاطبان نامعلوم مونده.

مطلب دیگر :
۷ روش در پایان دادن به این نگرانی که دیگران درباره ما چگونه می اندیشند