اردیبهشت 8, 1403

عادات غذایی که منجر به تناسب اندام زنان ژاپنی شده اند

زنان ژاپنی در سراسر جهان به داشتن اندامای مناسب معروفیت زیادی دارن. به نظر می رسه زنان ۳۰ ساله در این کشور تنها ۱۸ سال داشته باشن و در ۴۵ سالگی هم ۲۵ ساله به نظر می رسن.

چیزی که می تونه در این روند بسیار نقش داشته باشه، رژیم غذایی و سبک زندگی اوناس. واسه اینکه دلایلی رو در این باره برشماریم بخشی از رژیم غذایی زنان ژاپنی رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم.
با ما همراه باشین:

رژیم غذایی کامل و به اندازه

تصور بسیار اشتباهیه که مردم ژاپن تنها سوشی می خورن. اونا بهتر می دونن که ماهی، جلبکای دریایی، سویا، برنج، میوه و چای سبز بخورن.

رژیم غذایی مردم کشور ژاپن بسیار جور واجور و از تعادل کافی هم برخورداره. اونا فقط از مصرف بیشتر از اندازه کالری و خوردن هله هوله دوری می کنن. تازگی مواد غذایی و استفاده اونا در فصلای خاص خودشون می تونه در رژیم غذایی اونا بسیار اثر داشته باشه.

مردم این سرزمین از هر خوراکی رسیده در فصل مربوط به اون استفاده می کنن. هم اینکه بهتر می دونن متناسب با هر فصل، ماهی همون فصل رو جفت و جور و بخورن.

در فصولی چون زمستون به طور سنتی گوشت، ماهی، نوشیدنیای گرم و سوپ مصرف می کنن و بهتر می دونن در گرمای تابستون، سوپ سرد، غذاهای دریایی و سالاد بخورند.

روشای طبخ غذا

به طور سنتی ژاپنیا غذاها رو بخارپز، گریل و یا سرخ می کنن. سبزیجات رو هم تیکه تیکه می کنن که این کار به پخت بهتر و سریع تر اونا کمک می کنه.

مزیت این نوع طبخ حفظ مواد مغذی موجود در اوناس.

شکلای جور واجور سوپ یا آش سبزیجات، یکی از بخشای اصلی غذای ژاپنیا هستش.
اونا با این کار تلاش می کنن که غذا رو سبک کرده و حجم کمتری رو به معده، کبد و کلیه ها وارد کنن. از دیگر خصوصیات روشن غذای مردم کشور ژاپن، زیبایی و رنگای طبیعی و طعم دهنده های غذاییه.

فرهنگ غذا خوردن

خوردن هم در ژاپن آداب و رسوم خاص خودشو داره.

اونا به آرومی و با لقمهای کوچیک غذا می خورن. هم اینکه اندازه ظرفا و کاسه های غذای اونا هم کوچکه.

مطلب دیگر :
«خطوط نازکا»؛ فرودگاهی مدرن روی زمین برای آدم فضایی‌ها!

اونا بیشترین حد تلاش خود رو می کنن تا بتونن مزه و ظاهر طبیعی غذا رو حفظ کنن و با احتمال خیلی کم هم پیش میاد که غذاها رو تزئین کنن. اینکه غذاهای جور واجور رو در کنار هم و در داخل یه ظرف بذارن خیلی خوشانید اونا نیس و تصور می کنن که هر ماده غذایی باید ظرف خاص خودشو داشته باشه.

هیچوقت ظرفای غذایی اونا پر نمی شه و با این کار از پرخوری دوری می کنن.

برنج به جای نون

برنج بخش اصلی وعده های غذایی مردم ژاپن رو تشکیل میده. پخت برنج به همراه نمک و کره در میان اونا رواج فروانی داره.
هم اینکه عادت دارن که برنج رو نرم تر بردارن.

صبحونه وعده اصلی غذای روزانه

صبحونه اصلی ترین وعده غذایی مردم ژاپن هستش.

این وعده شامل تعداد زیادی ظرف می شه که بیشتر در داخل اونا ماهی، برنج، املت، سوپ، ظرف سویا و سبزیجات سبز، جلبک دریایی و چایه.

دسرهای غیرشیرین

مردم این سرزمین بیشتر دسر میل نمی کنن اگه هم بخورند تنها حجم کمیه. تصور عادی مردم این سرزمین در مورد شیرینی جات با بقیه ملیتا تفاوتای زیادی داره.

در میان دسرهای اونا، کیک یا شیرینیای خامه ای وجود نداره. حتی بستنی اونا هم از یه جور برنج به نام موچی درست شده.
دسرهای ژاپنی بیشتر چربی و شیرینی نداره و شاید واسه ذائقه های غربی نمونه خیلی مناسبی به حساب نمیاد.