اردیبهشت 8, 1403

راهکارهای خانگی برای تمیز کردن کفش های ورزشی سفید

امکان داره واسه شمام پیش اومده باشه که کفشای ورزشی سفید رنگ خود رو دیده باشین و از دیدن کثیفیای روی اون حس خیلی خوبی نداشته باشین.

البته خیلی هم عجیب به نظر نمی رسه اگه در کلانشهرهای آلوده ای چون تهران این اتفاق بیفته. حالا خوبیش اینه راه هایی وجود دارن که به کمک اونا می تونیم تا حدودی ظاهر کفشای سفید رنگ ورزشی مون رو که به اون علاقه زیادی هم داریم رو بهتر کنیم.

با هم راهکارهای این متن رو تقدیم حضوتون می کنیم و اونا رو با ایده های قبلی خود آمیخته تا سروسامانی به وضعیت این کفشای سفید رنگی که بعضی وقتا دیگه سفید هم به نظر نمی رسن بدیم.

از بعضی راهکارهای پیشگیری کننده کمک بگیرین

مسلمه که هرچقدر مراقبت بهتری از کفشای خود کنین می تونی اونا رو تمیزتر نگه دارین. یه بطری آب و لک بر رو با هم ترکیب کرده و اونو روی سطح کفش خود اسپری کنین. و اجازه بدین که یه شب به همون حالت باقی مونده تا خشک شه.

هر چند هفته یه بار این کار رو انجام بدین.
کف کفش رو تمیز نگه دارین

بخش کف پلاستیک مانند کفش تون رو واسه نابود کردن لکه های روی اون آماده کنین. می تونین از فوم ملامین یا در صورت پیدا کردن محصول Magic Eraser اونو با آب ترکیب کرده و روی مناطق کثیف کف کفش به صورت زمونه ای بکشین. فوم ملامین موجود در این ترکیب همه لکه ها و کثیفیای کفش تون رو نابود می کنه.

 

تمیز کردن بندهای کفش رو یادتون نره

 

بندهای کفش رو خارج کرده و اونا رو واسه یه حموم آب و صابون آماده کنین. سینک دستشویی رو با آب داغ و صابون پر کنین و از شوینده مورد علاقه خود که ممکنه بوی اونو دوست داشته باشین، چند قطره ای به اون آب اضافه کنین. بندها رو بین انگشت شست و نشونه بمالید. توجه می کنین که چیجوری لکه ها و کثیفیا از بین می رن.

مطلب دیگر :
چگونه «گواهی عدم سوء پیشینه»، «خلافی خودرو» و «گواهی کسب» بگیریم؟

کفشای کنفی سفیدمان رو چیجوری تمیز کنیم؟

واسه این کار لازمه که کمی ترکیبات شیمیایی انجام بدین. جوش شیرین و مقداری آب رو با هم ترکیب کنین طوریکه ترکیبی مثل خمیر دندون از اون بدست بیارین. قبل از به کار گیری این ترکیب روی کتانیای سفید کنفی خود، گرد و خاک روی کفش رو پاک کنین.

بعد ترکیب خمیری شکل رو روی کفش قرار داده و حدود ۴ ساعت اونو در همون حالت رها کنین تا ترکیب سفت تر شه.
بعد با یه هوله یا پارچه ای که احتیاجی به اون ندارین تموم باقی مونده های ترکیب اشاره شده رو از سطح کفش پاک کنین. بدون اینکه باورتون شه، کفشاتون مانند روز اول سفید و نو شدن.

چیجوری کفشای سفید چرمی مون رو تمیز کنیم؟

واسه اینکه این نوع از کفشا رو تمیز کنیم درست مثل مسواک زدن دندانا این بار کفشای سفید چرمی خود رو مسواک می زنیم. واسه این کار از آب گرم استفاده می کنیم.
می تونین به آب گرم کمی شکر اضافه کنین تا واسه مناطقی که احتیاج به سختی بیشتری واسه تمیز شدن دارن حالتی مثل اسکراب رو به وجود بیارین.

دفعه بعد که یهویی و یا بر اثر اتفاقی کفشای سفیدتان کمی کثیف شد، خوب میدونید که کدوم یکی از راهکارهای اشاره شده رو با در نظر گرفتن جنس کفش به کار گیرید.